Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Buitenland Buitenland

Buitenland

Voor/naschoolse opvang in engeland

Het duurt nog bijna 2 jaar voor zoon naar de basisschool zal gaan maar wij moeten komend jaar een plaats aanvragen (en dan maar duimen dat er plek is).

Wij hebben 2 scholen op het oog, allebei hebben ze een "breakfast" en "after school" club. Maar tijdens schoolvakanties is er geen opvang.

Hoe hebben jullie dit geregeld? Ik ken voornamelijk moeders met jongere kinderen dus vraag het even hier.

Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Engelandvaarder

Engelandvaarder

03-11-2009 om 23:27

Hoi

Ha Petal, alles goed?

Sinds kort wordt er op onze school ook vakantieopvang geregeld, maar alleen in half-term. De meeste werkende ouders die ik ken schrijven hun kinderen in bij een soort vakantiekampen. Deze worden bij ons in het sportcentrum georganiseerd en op sommige scholen. Het is eigenlijk gewoon buitenschoolse opvang, maar specifiek op schoolvakanties gericht.
Wijzelf kunnen het aardig samen oplossen zonder opvang, de meeste feestdagen (kerst, pasen) komen overeen met de dagen dat de universiteit ook dicht is, en ik dus officieel vrij heb. We doen wat aan 'kinderwissel' met werkende vrienden, soms komt er familie en we nemen allebei wat dagen vrij.
groeten,
Jose

Poppy

Poppy

05-11-2009 om 19:33 Topicstarter

Hoi

Oh aparte vakantie opvang, ik dacht al er moet toch iets zijn. Lekker, nog iets om weer uit te zoeken en aan te melden etc.

Mijn man werkt trouwens ook bij de universiteit dus is het waarschijnlijk idd alleen de zomervakantie die we moeten overbruggen.

Ik ben blij dat het nog bijna 2 jaar duurt!

Dank je

Werkgever?

ik ook nog even. Mijn werkgever organiseert ook een 'holiday play scheme (zo heet het vaak), de enige vakantie tot nu toe is mijn zus komen oppassen, voor de kerstvakantie gedeeltelijk schoonouders logeren en man vrij. Daarna moten we nog maar evn zien!
Ik heb al van verschillende ouders aangeboden gekregen dat zij de kinderen best een dagje willen opvangen in de vakantie, du misschein dat ik daar in feb. nog gebruik van ga maken!
Ik weet niet of jij ook van die blaadjes zoals ABC magazine en Families krijgt, daar staan altijd advertenties in van locale opvang. succes

Poppy

Poppy

21-11-2009 om 21:33 Topicstarter

Kroet

Ik denk niet dan mijn werkgever iets regelt. Maar dan nog, ik werk in Londen en zou zoon dan mee moeten slepen 's ochtends vroeg.

Wij krijgen verschillende blaadjes via nursery maar die mikker ik meestal direct in de papierbak. Toch maar eens gaan lezen misschien.

Leuk dat je alweer aan het werk bent.

Ik denk dat schoonouders ook met liefde zouden willen helpen (doen ze nu ook bij andere kleinkinderen) maar ze zijn al 70. Man werkt bij de universiteit dus misschien dat hij tijdens de vakanties toch meer tijd moet opnemen ofzo. Hij krijgt met kerst en pasen sowieso een paar extra vrije dagen.

Man..

ik zat eigenlijk te denken aan de werkgever van je man, omdat dat een universiteit is!

ja werk heeft wat moeite gekost, maar toch gelukt (het was zelf een full time baan die ze voor mijn 'benefit' part time hebben gemaakt. YES!

Ik reken ook niet echt op schoonouders, dat lukt nu nog, maar inderdaad ook in de 70, de vraag is hoe lang ze dat nog volhouden!
Verder zou je ook eens kunnen informeren voor childminders, maar die zijn dan vaak minder beschikbaar in de vakanties. En probeer gelijk contact te zoeken met andere ouders in dezelfde situatie op school, dat helpt vaak al veel!!

Poppy

Poppy

25-11-2009 om 13:56 Topicstarter

Kroet

Leuk - werk je nu weer in het "onderwijs" of is het totaal iets anders?

Schoonmoeder was het weekend hier en toevallig was zoon maandag niet lekker. Schoonmoeder is een extra dagje gebleven, heerlijk handig!

Ik zal eens aan man vragen of zijn werk opvang regelt (er is wel een "nursery" maar geen idee of ze opvang voor oudere kinderen doen).

Ik blijf het moeilijk vinden voor kinderen hier: naar school, voor en na schoolse opvang en dan nog aparte vakantie opvang. Het Nederlandse model lijkt me een stuk handiger.

We hebben trouwens nog steeds geen idee of zoon wel op 1 van de 2 scholen die we op het oog hebben wordt aangenomen. Wellicht toch maar mijn baan opgeven en gaan homeschoolen

nee, nu voor de overheid, maar wel weer in een bibliotheek. op mijn nieuwe werk (en ook op mijn vorige) was er dus een playscheme.
Overigens weet ik dat er bij zoon z'n school de breakfast club gewoon op school is, de naschoolse opvang is bij een andere school, ze worden dan met een busje opgehaald. Die naschoolse opvang is ook tegelijkertijd vakantie opvang als je dat wil. Is dat heel anders dan het nederlandse systeem? Ik weet het eigenlijk niet.
Vind persoonlijk wel de ratio leiding-kinderen hier een stuk beter.
Dochter gaat in september naar school, we hebben vreselijk zitten dubben, want zoon zit niet op de dichtsbijzijnde school, en dat zou wel makkelijker zijn. Ik moest haar in oktober opgeven, en natuurlijk 2 weken nadat ik haar had opgegeven kreeg zoon een plek op de dichtbij school. We hebben 'm geweigerd, want nu ik werk ga ik toch met de auto, dus dat hele issue van naar school lopen speelt niet meer. Verder is zoon niet zo gecharmeerd van veel veranderingen en hij heeft het vreselijk naar z'n zin waar hij nu is, dus we hebben besloten om het zo te laten en dochter gaat daar (waarschijnlijk horen we in feb) ook naar toe. Ze maken al samen plannen over hoe het zal zijn als ze op dezelfde school zitten. Dat is wel erg leuk!

Succes ermee!!

Poppy

Poppy

26-11-2009 om 08:47 Topicstarter

Bedankt

Ik hoop dat je dochter op dezelfde school wordt aangenomen. Zal toch wel, broertjes/zussen staan hoog op de lijst.

Hier heb ik het idee dat als je niet dichtbij de school woont echt geen kans maakt. Wij hebben een katholieke school op het oog en een openbare, maar als het geen van deze wordt dan weet ik niet wat we gaan doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.