Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Bassischool utrecht

Even een vraag voor mijn broer, zijn dochtertje moet ingeschreven worden op de basisschool allemaal heel spannend. Hij woont in Utrecht ( Zuilen) en weet niet waar te beginnen. Wat is nu een goede school enzov. zijn natuurlijk vragen die hem nu bezig houden. Omdat ik zelf niet uit Utrecht kom kan ik hem hierin ook niet adviseren! Wie heeft er tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

24-09-2009 om 07:44

Lastig

Vind ik ook een lastige. Persoonlijk vind ik dat de beste school in Zuilen nog niet hetzelfde is als een goede school. Verder is Zuilen nog vrij groot, woont hij richting stad of achterin, wil hij wel een eindje fietsen, welke eisen stelt hij aan een school, welke taal spreekt zijn kind, heeft hij problemen met een witte/ zwarte school, is hij al ergens gaan kijken?

Nesile

Nesile

24-09-2009 om 08:54 Topicstarter

Hij woont

dichtbij een winkelcentrum , Rokade, op loopafstand is er een basisschool, maar dat is een christelijke basisschool. In de omgeving zijn nog 4 andere basisscholen , een openbare een katholieke en ik dacht nog een protestante school. Een school op loopafstand lijkt hem ideaal maar de school zelf moet ook aanspreken natuurlijk. Hij gaat ervanuit dat het allemaal gemengde scholen zijn, gezien de wijk, en dat is voor hem geen probleem. Hij is nog nergens gaan kijken ( behalve de buitenkant) nu hoort hij wel verschillende geluiden van oa de buren over deze scholen maar om daar nu op af te gaan...

Nesile

Nesile

24-09-2009 om 08:55 Topicstarter

Zijn dochtertje

spreekt goed nederlands

Yta Chalne

Yta Chalne

24-09-2009 om 10:23

De cirkel

Als het goed is woont hij dan vlakbij de Cirkel, dat is een openbare basisschool, in een mooi gebouw, uitstekende voorzieningen in elk geval. Heel erg gemengd zijn de meeste scholen niet (meer), maar persoonlijk (en dat is uiteraard heel, heel erg persoonlijk) vind ik de wat wittere scholen in zuilen (zoals de piramide) minder aantrekkelijk dan de zwartere scholen. Qua mensen en qua faciliteiten.

Maar kijken werkt het beste, bellen, een afspraak maken en alles vragen wat in je opkomt.

Nesile

Nesile

24-09-2009 om 10:36 Topicstarter

Nee

hij woont niet vlakbij de Cirkel, maar bij de Pyramide. Over de Pyramide hoort hij veel negatieve geruchten die school is op loopafstand maar door deze geruchten twijfelt hij. Hij zal overal even een kijkje moeten nemen denk ik voor een goede indruk.

zon

zon

24-09-2009 om 13:49

Kijken

Het is inderdaad het beste om overal te gaan kijken. Maak een afspraak met de directeur, stel kritische vragen en spreek af onder schooltijd zodat je ook een indruk krijgt van de sfeer op school.

Buurtgenoot

Je broer woont heel dicht bij mij in de buurt, want de Piramide is de school die het dichtst bij mijn huis is. Ik heb voor een andere school gekozen. Ik wil er best wat over zeggen, privé.

Nesile

Nesile

25-09-2009 om 09:37 Topicstarter

Delice

dat lijkt me fijn, hoe gaan we dat doen, prive? Hier mogen geen emailadressen uitgewisseld worden toch?
Mijn broer neemt de Pyramide wel in overweging namelijk, omdat het zo dichtbij huis is.

Onze kinderen

Onze kinderen gaan naar de Ludgerschool. Dat is de katholieke school. Bevalt goed tot op heden,maar het hangt er (zoals volgens mij op elke school) wel een beetje vanaf welke docent je treft.Er zitten niet veel allochtone kinderen op, dus als je een gemengde school zoekt, kun je beter niet naar de Ludgerschool gaan.De school organiseerd informatieochtenden waarbij je vragen kunt stellen en de school onder schooltijd kunt bekijken. De website is: www.ludgerschool.nl

Nesile

Nesile

05-10-2009 om 23:20 Topicstarter

Delice

ben je er nog ?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.