Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
ravi

ravi

23-04-2015 om 13:13

cito stress?

Hoe is het dit jaar met de eindcito bij anderen?
Merk dat het hier toch een soort van onbestemd iets is, vd ene kant wel belangrijk, maarja, wat moet je ermee? Wat kan je er nog mee?
Hier niet meer v belang voor advies, misschien wel nog voor de kinderen die nog net graag wat hoger willen gaan?
Hoe zit het bij jullie?
Vraag me trouwens ook wel af of er idd adviezen bijgesteld gaan worden. (Als dat op grote schaal gebeurt dan moeten hele planningen herzien worden op vo?)

Juno

Juno

23-04-2015 om 14:28

Niet echt stress

Geen echte stress maar wel onverwacht een zeer gemotiveerd kind dat uit zichzelf vroeg naar bed gaat. De NIO schijnt hij zo slecht gemaakt te hebben dat TL eigenlijk niet meer tot de mogelijkheden behoorde, ondanks de uitslag van een psychologisch onderzoek eerder dit jaar. Het is geen kind voor BK/BB en hij snapt goed dat het het handig is om die toets een beetje knap te maken. Hij heeft verder geen huiswerk deze week dus hij is relaxter dan ik hem in tijden gezien heb.

ravi

ravi

23-04-2015 om 17:15

wauw

Wat een motivatie, om vroeg naar bed te gaan! Wat knap van hem.
Wordt bij jullie het advies ook daadwerkelijk aangepast als cito hoger uitvalt?

Juno

Juno

23-04-2015 om 19:51

Als het goed is wel

Zijn leerkracht kon geen advies geven. Dat was op zijn zachts gezegd een beetje onhandig. De psycholoog zei TL, kind aangemeld voor school. Vervolgens belt de VO-school nav NIO waarom hij geen lwoo heeft. Dat is best een flink gat. Als hij de CITO op TL-niveau maakt, kan hij gewoon TL doen en dat wil hij heel graag. Liever vwo maar dat zit er niet in .

ravi

ravi

24-04-2015 om 06:38

oke

Voor jullie dus nog spannend!
(geen tl-havo klassen of tl-havo-vwo?)
Bijzondere situatie, zonder advies!
Weet je wanneer uitslag komt?
Gelukkig maar dat hij zo relaxt blijft eronder, zou me hier niet lukken.
Lwoo, dat kan toch ook bij hogere niveaus, of bij jullie niet?

Elizabeth

Elizabeth

24-04-2015 om 07:36

Geen stress

Dochter heeft een prachrig advies en dat kunnen ze toch niet meer naar onder bijstellen. Ze zou haar best doen voor haar eigen trots en eer maar verder maakt het eigenlijk niks meer uit.

Juno

Juno

24-04-2015 om 08:21

Dakpanklassen

Hier zijn wel de zogenaamde dakpanklassen maar je gemiddelde om door te stromen moet hoger zijn dan wanneer je direct op het hoge niveau instroomt. Lwoo zou theoretisch ook bij de hogere niveaus kunnen maar dat gebeurt hier niet en kind heeft nooit een rugzak gekregen.
Als hij TL goed doorkomt ben ik al erg blij, qua IQ zou hij de havo aan moeten kunnen maar er speelt ook een flink stuk ass mee. Hij komt in een trajectgroep, dit betekent dat als hij het gevoel heeft dat het niet gaat hij naar een ander lokaal kan gaan waar begeleiding zit en daar verder kan werken. Die trajectgroep geldt voor alle leeftijden en alle niveaus voor kinderen die verder regulier onderwijs hebben, de speciale autigroep die overigens niet meer zo heet is alleen voor de eerste twee jaar en dat is door de psycholoog afgeraden.
Het is spannend omdat de leerkracht van 8 niet wist welk advies hij moest geven en er nu best wat afhangt van toetsen en externe adviezen. Kind scoort tussen vwo(!) en bk in, afhankelijk van het vak.
Volgens mij is de uitslag eind mei.

ravi

ravi

24-04-2015 om 12:21

Juno

Ingewikkelde situatie bij jullie.
(Maar goed, dat is natuurlijk wel vaker met zorgenkind hier ook een zorgenkind, maar niet dit kind in groep 8)
Klinkt trouwens wel goed die trajectgroep, hebben jullie daar verder vertrouwen in?
Altijd zo jammer in onderwijs, dat kinderen in één niveau moeten, ipv dat onderwijs zich aan kan passen aan kind, zeker als kind niet zo goed inpast.

geen stress hier

Zoon was niet zenuwachtig. Druk was er wel een beetje af,zijn advies had hij al op zak. Plek op een leuke school is ook al zeker. Hij maakte zich wel druk over het op tijd naar bed gaan. Het werd door omstandigheden een kwartiertje later.....maar de juf zei dat ik op tijd naar bed moest. Man opperde nog of de juf dat niet altijd had kunnen zeggen,zoonlief kan nogal tijd rekken bij het naar bed gaan.
Een hoger advies verwacht ik niet. Zoon heeft een prachtig passend vmbo- basis advies.

geen stress, maar ...

Onze dochter had geen stress. Een mooi en volgend mij passend VWO advies en aangenomen op de school naar keuze.
Maar we waren eind vorige week wel wat verbaasd.

Er was een fout gemaakt bij het uitdelen van de cito. Dochter is (ernstig) dyslectisch maar kan slecht uit de voeten met de gesproken cito en had aangegeven de teksten leiver zelf te willen lezen. Blijkbaar zijn er verschillende versies van de toetsen.

Donderdagmiddag en vrijdagochtend heeft ons meisje een aantal toetsen over moeten doen, omdat ze in eerste instantie een verkeerde versie gemaakt had. Dus geen ijsjes eten met de klas, en niet mee op excursie.

Ik vond het heel vervelend, zelf was ze niet zo onder de indruk. Gelukkig hadden we een lekker lang weekend, want ze was wel hééél erg moe na al die toetsen.

Barvaux

Barvaux

01-05-2015 om 18:51

Karin

Er is een zogenaamde Niveautoets voor kinderen die normaal rond E/D scores zitten
http://www.avs.nl/artikelen/vanaf2013tweeversiescitoeindtoetsbasisenniveau

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.