Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bripa

bripa

01-05-2010 om 23:43

Een hele drukke klas.

mijn zoon van 4,5 jaar zit kn een hele drukke klas. Als ze niet gesplitst zijn dan hebben ze wel 41 kinderen in de klas. En dan maar 1 juf en een hulp juf. Maar als dan de school uit is heb ik een super druk kind. Hoe reageren jullie kinderen hier op. Ik heb al vaker aan gegeven dat hij onhandelbaar is als het zo druk is. Maar de juf zegt dat ze er niks aan kan doen. Snap ik ook wel. Maar dit is toch veel te druk voor kinderen van die leeftijd. En tot de zomervakantie komen er nog 2 bij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
abc

abc

02-05-2010 om 11:04

Pff

Dat is idd heftig..41 kinderen! Ik vind dat dat eigenlijk gewoon niet zou mogen! Gelukkig is er dan een "hulpjuf". Is die er iedere dag? Is dat een stagiaire of een bevoegd iemand? Waarom splitsen ze de klas dan niet meer; voor de ene groep de hulpjuf, voor de andere groep de juf?
Verder vind ik dat je het probleem niet bij juf moet aankaarten maar bij directie. Neem van mij aan dat juf met deze situatie ook niet blij is!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-05-2010 om 13:41

Naar de directie

41 kleuters in éen klas is veel te veel. Voor de kindjes die nog moeten komen gewoonweg zielig. Dus naar de directie en misschien uitkijken naar een andere school. Zitten in alle klassen zoveel kinderen?

Dendy

Tango

Tango

02-05-2010 om 16:55

Te veel

41 is zeker veel te veel. Zou het inderdaad bij de directie aankaarten, zeker omdat je kind er echt last van heeft. Is het een 1/2 combinatie? Hier hadden we in de tijd dat Tangodochter ook kleuterde ook een wat grotere klas (ongeveer 33 kinderen). Ze splitsten toen 3 dagdelen per week de klas op, groep 0/1 en 2 apart. Dat hielp al enorm. Tangodochter heeft er echter nooit veel last van gehad.
Persoonlijk zou ik mijn 4-jarige niet in laten stromen in een klas van 41 kinderen. Dan zou ik hem/haar maar na de zomer laten starten of naar een andere school uit gaan kijken. Echt ongelofelijk dat dit zomaar kan.

vlinder72

vlinder72

03-05-2010 om 11:02

Hier vorig jaar ook

door een administratieve fout waren er kleuters "vergeten". Uiteindelijk zater en 39 kinderen in groep 1. Ik vond het een ramp. Mijn zoon is heel intelligent maar ook erg lief en sociaal. Hij verveelde zich op school maar hij liet niets merken. Alle aandacht ging uit naar de instromers (logisch) en de kinderen die wel problemen veroorzaakte. Lieve, meegaande kinderen lieten ze gewoon hun gang gaan. Echt een weggegooid jaar. Ik heb er niets meer aangedaan. Het was te laat in het schooljaar. Wel heb ik aan het eind van het jaar duidelijk gemaakt dat ik dit nu wel geaccepteerd heb maar dat ik verwachte dat mijn zoon in groep 2 wel genoeg aandacht zou krijgen. Hij kwam nu totaal niet uit de verf. Gelukkig ging de overgang goed. Hij zat voor de herfstvakantie in het plusgroepje en daar zit hij nu nog. Hij kan inmiddels lezen op avi 3 niveau en hij heeft het ontzettend naar zijn zin op school. Ik kan je nu alleen als tip geven om op je eigen kind te letten en op school te vragen wat ze doen voor jou kind. Aparte groepjes op de gang wil nog wel eens werken. Geef aan dat je zoontje af en toe echt behoefte heeft aan wat rust en dat je je kan voorstellen dat dat moeilijk is zo'n grote, drukke klas maar dat jou zoontje daar niet de dupe van mag worden. Wie weet waar ze mee komen.

Halve dagen

indien mogelijk natuurlijk! Halve dagen laten gaan en smiddags thuis bijtanken en ondertussen uitkijken naar een ander school. Echt zielig vooral voor die kleintjes! Mijn oudste heeft bijna 2 jaar met 39 kinderen in een klas gezeten en was toen 7 en 8 en gelukkig is ze 'slim', kon goed meekomen en zich redelijk afsluiten, maar vooral tegen de zomervakantie aan, was ze toch helemaal hyper en vreselijk moe. Als dit mijn jongste was gebeurd, dan had ik haar van school gehaald, die vind drukte vreselijk en kan er niet goed mee omgaan en stuitert enorm door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.