Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Film; brammetje baas

Echt een aanrader , draait momenteel; Brammetjes baas. Duidelijk hoe ons onderwijs niet kan omgaan met slimme en creatieve kinderen. Een tikje teveel happy end, maar allemaal heel herkenbaar.
Ik ging ook met een andere blik naar ADHD kijken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

05-09-2012 om 17:32

Als moeder van 2 adhd-ers

wil ik heel graag naar deze film, maar vrees ook dat ik het niet ga drooghouden...Heb al een paar voorstukjes gezien en dat leverde al vochtige ogen en wangen op....laat staan een hele film...

Zilli

Zilli

05-09-2012 om 20:33 Topicstarter

Ook tranen hier

Maar dat geeft niet toch?
Het wordt in de film zo mooi inzichtelijk gemaakt hoe dit prachtige jongetje denkt, en hoe weinig hij begrepen wordt -behalve door zijn moeder.
Mijn dochter zei troostend 'je vindt het zo zielig voor hem hè , hou mijn hand maar vast '
Zakdoek mee dus.

Rafelkap

Rafelkap

06-09-2012 om 10:02

Dvd

Ik had em al (ongezien) besteld op dvd, die komt in oktober uit.

mijk

mijk

06-09-2012 om 11:58

Tranen met tuiten

die gesprekken met die directeur, zo verschrikkelijk herkenbaar!

Mijk

Karmijn

Karmijn

06-09-2012 om 20:59

Ga hem zeker kijken

Maar dan wel thuis. Ik moet van de trailer al huilen, dus dat wordt genant in een bioscoop.
Hoe die leraar tegen hem doet, brrrrr. "Ik heb je nou drie keer gevraagd om op te letten..." Kansloos.
En dan dat belonings/straf bord van die ouders, kansloos. Zo herkenbaar. Been there, done that.

Verplicht voor leraren basisonderwijs?

Ben samen met mijn dochter naar deze film geweest (dochter is 9)in de zomervakantie. Dochter lag helemaal in een deuk, het was voor haar zo herkenbaar!!
Nu de vakantie er alweer een paar weken opzit, is ze op school al herhaaldelijk aangesproken/ gemopper op wiebelen, met andere dingen bezig zijn.
Dochter kwam dan ook huilend uit school: alles is zo simpel, na 5 min ben ik klaar met de opdracht en ga ik me zitten vervelen, dus met liniaal spelen (dus wordt lineaal afgepakt), op 2 poten van de stoel zitten wiebelen (tot ze valt natuurlijk). Het is geen opzet, maar gewoonweg verveling...daarom misschien een goede tip om de film eens aan de leerkrachten van het basisonderwijs te laten zien....misschien staan ze toch even bewust dan wel onbewust even stil bij hun eigen reacties op de kinderen en anders kunnen ze er vast om lachen. Wij gaan de dvd in ieder geval ook kopen (komt half oktober uit).

Ilva

Ilva

10-09-2012 om 16:16

Tip voor gabbertje

Heb je wel eens voor je dochter aan een tangle gedacht. Mijn kinderen hebben er ook een. Mijn oudste speelde vaak met z'n schaar. Werd z'n leraar ook gek van. De tangle was een uitkomst.
Ik heb ze gekocht bij: http://www.hetkinderpunt.nl/product-categorie/hulpmiddelen/?filter_hulpmiddelen=388

Misschien een idee? (Ik heb geen aandelen hoor, haha)

Ben gelijk gaan kijken op de site

Hoi, Dank je voor je reactie, ben gelijk gaan kijken op de site, zit er leuk uit met al die kleurtjes!!!! Helemaal top.
Trouwens een leuke site, mogelijk voor mijn werk in de gehandicaptenzorg ook nog te gebruiken. dank je voor de tip!!!

caropiet

caropiet

20-09-2012 om 14:25

Aanrader

Mijn dochter van 4 heeft deze film in de bioscoop gezien en vond hem prachtig. Zo prachtig dat ze hem inmiddels twee keer in de bioscoop heeft gezien.

Dus: ook los van de problematiek waar de film (ook) over gaat is dit gewone een mooi Nederlandse film die het bekijken waard is.

Annet

Annet

20-09-2012 om 23:23

Ook aanrader voor hb-ers

Op een forum voor hoogbegaafde kinderen las ik dat deze film prima past bij hoogbegaafdheid. Brammetjes zou ook HB kunnen zijn in plaats van ADHD kunnen hebben.
Dat past overigens ook bij het beeld dat ADHD-ers veel dezelfde kenmerken kunnen vertonen als HB-ers.
Ik heb er geen oordeel over, ik heb de film niet gezien. Maar ik vond het wel leuk om hier te melden.

Hier ook gezien

Met 8 jarige dochter die ADHD heeft en ze vond de film geweldig. Heb zelf een paar maal vochtige ogen gehad. Dochter heeft om de DVD gevraagd....leuk sint cadootje voor haar.

Pham

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.