Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Groepachtmam

Groepachtmam

09-04-2014 om 13:06

Groep 8 musical: de TV kantine

Volgens mij is de nieuwe musical van de TV-kantine wel heel populair. Wiens kind doet hem ook en welke rol heeft je kind? Ik denk dat het voor sommige kinderen wel vervelend is om zo duidelijk een homo te moeten spelen, zullen ze daar niet om gepest worden? Er zijn natuurlijk kinderen die stevig in hun schoenen staan en dit kunnen maar ik hoorde al van een klasgenoot dat die van zijn rol af wilde.


Sanne

Sanne

09-04-2014 om 13:25

Jouw kind?

Welke rol heeft jouw kind?

Mijn zoon speelt Martijn Krabbé.

Groepachtmam

Groepachtmam

09-04-2014 om 13:29

rol van mijn zoon

Hij is Gaston en mag leuk twee keer flauwvallen en zo een poos op het podium slapen.

Rafelkap

Rafelkap

09-04-2014 om 13:45

wel van gehoord

Ik vrees dat mijn zoon al deze beroemdheden in groep 8 nog niet zal kennen. Ik hoop het eigenlijk ook

vlinder72

vlinder72

09-04-2014 om 14:20

Nog nooit van gehoord

Ik heb die musical niet voorbij horen komen. Gelukkig maar anders hadden wij er ook nog eens naar moeten gaan kijken. Ik denk ook niet dat mijn zoon weet wat de tv kantine is. Ik verwacht trouwens niet dat er op school moeilijk gedaan zou worden over een homo rol.

Sanne

Sanne

09-04-2014 om 15:26

Belangrijk

Nou, ik vind het toch een beetje suffe reacties dit. Alsof het belangrijk is wat jullie van de musicalkeuze vinden. Voor mijn zoon is het, net als voor die van jullie waarschijnlijk, aan het einde van groep 8 een 'hot item'. De musical en de rolverdeling. Maak je geen zorgen. Jullie hoeven niet te komen.

In de klas van mijn zoon is over het spelen van homo niet moeilijk gedaan. Wel had niemand Maik de Boer als voorkeur opgegeven. Maar zo waren er nog een of twee rollen die bij de kinderen niet op plek 1, 2 of 3 kwam. Voorlopig komt zoon alleen enthousiast thuis over het oefenen van de liedjes, het lezen van de tekst en hoe goed sommigen zijn in de rol die ze niet altijd als voorkeur hadden opgegeven.

Erg leuk om te zien dat enthousiasme!

Molleke

Molleke

09-04-2014 om 15:33

Nou idd

Ik had hetzelfde gevoel als jij Sanne. Beetje suffe reacties en dan meteen de TV kantine afkraken want ja, veelstevolks voor ons soort mensen.... Hier had dochter vorige jaar de Muscial. Hele leuke periode vond ik! HeeL veel plezier voor je zoon!

Tango

Tango

09-04-2014 om 15:49

Hoorde het ook

Dochter hier zit inmiddels in de brugklas en zoon pas in groep 5 maar van een groep 8-moeder hoorde ik ook over deze musical. Persoonlijk vind ik de TV kantine helemaal niets maar als de kinderen het leuk vinden maakt dat toch niet uit? Volgens mij kan je altijd nog een aantal rollen weglaten ofwel aanpassen als deze door niemand gespeeld willen worden. Dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Gepest worden met een bepaalde rol lijkt me erg flauw. Het is maar een rol die je speelt en dat weten de kinderen toch ook?
Oh en zoon die nu in groep 5 zit kent ook werkelijk geen enkele persoon van deze musical en w.s. kent hij ze in groep 8 ook niet. Maar ook dat hoeft natuurlijk geen punt te zijn. Je leert de personages vanzelf kennen door ze te spelen en je kan altijd nog filmpjes opzoeken als dat handig is om je in te leven.

Groepachtmam

Groepachtmam

09-04-2014 om 15:57

Niemand kennen

Wel apart als je kinderen Mathijs van Nieuwkerk, Humberto Tan, Gerard Joling, AliB, Peter R de Vries, Linda de Mol, Piet Paulusma, John de Mol, Marc-marie Huijbrechts, Frans Bauer, Martijn Krabbe, en Guus Meeuwis niet kennen.

Kim Holland zit er overigens niet in en buiten de rij hierboven dus nog 12 BN'ers.

Maar wees er maar trots op hoor, dat je kinderen zo wereldwijs zijn (not).

eh...

Nou ik denk dat mijn kinderen de meeste van die mensen ook niet kennen hoor. Ook mijn zoon in gymnasium 2 niet trouwens. Ze kijken namelijk zelden televisie. Missen ze daar wat aan dan?

Tango

Tango

09-04-2014 om 16:45

Nou

Zoon hier is alleen maar geinteresseerd in voetballen. Nu is hij 9 en zit dus niet in groep 8 maar ik verwacht niet dat het de komende jaren zal veranderen. Als je hierboven dus een rijtje eredivisie-voetballers neer zou zetten zou hij ze allemaal kennen. Artiesten interesseren hem helemaal niets. Het is maar net waar de interesse van je kind ligt.
Dochter van 13 kent w.s. het hele rijtje. Hoewel ik twijfel over Mathijs van Nieuwkerk, Peter R de vries en Humberto Tan. En Piet Paulusma misschien ook niet. Ik vind het eerlijk gezegd geen schande als je deze mensen niet kent hoor.

Rafelkap

Rafelkap

09-04-2014 om 19:05

hekel

Zoon kijkt alleen Nederland 1,2 en 3. Hij heeft een hekel aan K3 en Kinderen voor Kinderen en zo'n popprogramma met die zus van Jantje.
Al die pasjes, daar doet hij echt niet aan mee. Hij is 9, maar ik zie dit niet veranderen, ik denk dat hij aan tzt aan de groep 8 musical met lood in de schoenen mee zal doen, al zou ik hem wel motiveren er wat van te maken.

Ik had dit vroeger zelf ook (toen iedereen weg van ABBA), maarja, ik ben zeker elitair omdat ik een andere smaak heb dan jij

Groepachtmam

Groepachtmam

09-04-2014 om 19:12

Pasjes?

Ik snap niet wat die pasjes er mee te maken hebben en ik ken geen enkele jongen van 9 en ouder die wel houdt van K3 en de zus van Jantje. Mijn zoon heeft daar ook niets mee maar ik denk dat je niet bang hoeft te zijn, een school kiest toch geen twee keer achter elkaar dezelfde musical en deze is nu en waarschijnlijk volgend jaar nog zeer populair en dan hebben de meeste scholen hem al gehad of ze kiezen er niet voor.

De meeste musicals gaan niet over BN'ers.

Ik vind het wel vreemd dat een jongen van 9 Mathijs van Nieuwkerk niet kent.

Rafelkap

Rafelkap

09-04-2014 om 19:19

Mathijs van Nieuwkerk

Wij kijken nooit naar Mathijs van Nieuwkerk. Die praat me te snel.

Maar op school wordt er al wel eens gedanst ('klaar voor de start' met de kinderboekenweek)
Uiteindelijk maakt het niet uit wat voor musical ze gaan doen, als ze maar lol hebben. En hopelijk niet teveel verplichtingen.

Dalarna

Dalarna

09-04-2014 om 19:51

Dansen?

Haha Rafelkap wat ben je bang voor dansen zeg? Denk je echt dat jouw zoon de enige is die daar niet van houdt? Geen nood, de meiden die dat willen geven zich daar voor op én de streetdancejongens natuurlijk. Volgens mij is het de bedoeling dat elk kind doet wat hij of zij wil bij de musical, of dat nu de lichten bedienen is, of iedereen op het juiste moment klaar zetten of de hoofdrol of dansen of zingen dat kies je voor een deel zelf.

Annet

Annet

09-04-2014 om 20:23

Net getest bij mijn kinderen

Zoon in brugklas kent er 8 van de 12. Dochter in de vijfde kent er evenveel.
Wie zijn de andere 12 bbn-ers?

Ze kennen niet: Humberto Tan, John de Mol, Marc-marie Huijbrechts, Martijn Krabbe

vlinder72

vlinder72

09-04-2014 om 20:37

Even getest

Mijn 11 jarige groep 8 kind kent de volgende namen Ali B, guus Meeuwis, john de mol en Frans bauer (ik ben net het rijtje met hem afgegaan). Is dat dan zo raar? Wij kijken nooit naar RTL 4, 5 of SBS 6. En als dat wereldvreemd is dan is dat maar zo.

Nu zijn wij ook niet elitair of zo want mijn vier kinderen kennen alle Disney jr, disney en Nickelodeon programma's. Mijn man kijkt alleen naar voetbal op tv en ik hou van thrillers en detectives (zoals Criminal Minds).

Onze zoon weet de naam van zijn musical niet meer. Maar ik zal het morgen nog een keer vragen.

Hier ook niet

Mijn kinderen kennen denk ik alleen Ali b. Groep 8 en 2 gym. Wij kijken namelijk echt nooit nederlandse tv. De tv kantine heb ik nog nooit gezien. Ik neem aan een RTL programma of SBS? De commerciele zenders zitten niet eens in onze favorieten, we zappen er dus ook niet langs.

Wat de musical betreft, ook wij moesten dit jaar als groep 8 leerkrachten kiezen voor een musical. Mijn collega's, die de tv kantine wel kennen, wilden deze musical niet omdat zij van mening waren dat de kinderen het nooit zo leuk zouden kunnen doen als het echte werk. Ik heb daar geen mening over.

Oh ja, wereldwijs zijn wij als gezin echt wel. Gewoond in New York, Hong Kong en Londen.

Jillian

Jillian

09-04-2014 om 21:23

Rijtje

Ik ben het rijtje net afgegaan met een 12 jarige en een bijna 11 jarige. Ze kennen van deze mensen alleen Guus Meewis en Ali B. De rest niet. Dat ze Matthijs van Nieuwkerk niet kennen verbaasd mij nou helemaal niks. Wij kijken nooit naar het programma dat hij presenteert.
Het is overigens niet dat deze kinderen nou naar zulke intelligente programma's kijken maar nou net niet naar programma's met bekende mensen. Ze hebben allebei een voorkeur voor cartoons, anime, series en programma's van discovery/animal planet.
Dus al die programma's met bekende mensen gaan wat aan ze voorbij en die kennen ze ook niet.

Paal

Paal

09-04-2014 om 21:23

Namen

Wij doen niet de tv kantine, maar een musical geschreven door een collega. Leerlingen kennen deze personages ook niet. Ze leren ze heel snel kennen .
Is niet nodig dus.

creabea

creabea

10-04-2014 om 09:21

elitair?!

o god, wij kijken haast nooit tv met de kinderen en nu zijn we alweer elitair! Als mijn zoon van 8 al bekende Nederlanders kent, dan is het van school of misschien van het jeugdjournaal of klokhuis. En waar zou een 9-jarige Matthijs van Nieuwkerken van moeten kennen? Die komt toch voornamelijk in DWDD? Als je daar niet naar kijkt.... wij houden niet zo van die ons-kent-ons programma's op tv waar bn'ers aldoor komen opdraven. tv-quizzen vind ik wel leuk, maar zodra het een celeb-aflevering is heb ik gelijk de indruk dat het geënsceneerd is.

groep8mama

groep8mama

10-04-2014 om 09:39

Hier ook tv kantine

Mijn zoon speelt Peter R. de Vries. Hij heeft zelf niet heel veel zelfvertrouwen en ik vind het geweldig dat hij iemand mag spelen die zichzelf geweldig vind. Kan hij dat goed oefenen.

Maar inderdaad, hier hoor ik ook dat meerdere scholen deze musical doen. Oudste had ook een musical die helemaal op het karakter van de kinderen was geschreven. Helaas is de juf die dit had geschreven niet meer op school. Maar deze musical wordt vast ook heel leuk.

Sanne

Sanne

10-04-2014 om 10:00

groep8mama

Dat lijkt me best een moeilijke rol, Peter R. de Vries. En: inderdaad goed dat hij een karakter kan spelen die hem ook nog wat leert (waarschijnlijk). Ze groeien hard, deze laatste maanden van groep 8. Komen er voor heel veel kinderen ineens hele andere kanten aan bod!

tvkantine

Ik vind de tv kantine nou echt een voorbeeld van een onderwerp dat totaal niet aansluit bij de belevingswereld van kinderen of het zou in ieder geval niet aan moeten sluiten. En dan wordt er geroepen dat wij elitair zijn als je niet naar deze mensen op t.v. kijkt!! Hoezo zouden ze naar de werled draait door moeten kijken? Jeudjournaal lijkt me prima voor een 11jarige. Moeten al die kinderen een stel BN 'ers na gaan doen! Waarom niet van een mooi jeugdboek een musical maken. Of een bestaande musical aanpassen. Hoezo mag een eindstuk van de basisschool niet een beetje niveau hebben maar moet het niveau onderbroekenlol hebben. Ik zal er wel weer niets van snappen en het zal wel weer allemaal leuk moeten zijn (meest overgewaardeerde woord in het Nederlands).

over elitair gesproken

Hier doen ze een musical van war child...

Groepachtmam

Groepachtmam

10-04-2014 om 12:16

Onderbroekenlol?

Knap hoor, niets weten van een musical en het dan maar onderbroekenlol vinden. De musical is in samenwerking met de grootste musicalmaker voor scholen ontwikkeld (Benny Vreden) en ik merk weinig van die onderbroeken. In mijn ogen is het niet anders dan de musical die mijn dochter deed een paar jaar geleden maar zijn de spelers BN'ers.

Het gaat gewoon over twee kinderen (de hoofdrollen) die in de kantine terecht komen.

Groepachtmam

Groepachtmam

10-04-2014 om 12:20

Eens met Paal

Wat doet het ertoe of kinderen de personages wel of niet kennen? Ze leren het snel genoeg.
Ik begrijp de hele discussie over wie allemaal welke personages kennen niet zo. Wat doet dat er nu toe?

Rafelkap

Rafelkap

10-04-2014 om 13:19

Wat doet dat er nu toe?

Nou, niks. Maar een persiflage van artiesten die je niet kent lijkt me best lastig. Het leek me meer lollig voor volwassenen. Ik mag toch wel een mening hebben? Al zou ik mijn kind overal doorheen supporten, al speelt ie een mug (en ik maak me trouwens geen zorgen hierover, iemand die dit dacht)

Dalarna

Dalarna

10-04-2014 om 13:42

Interessante discussie

Maakt het verschil of je de zelfverzekerde Pietje de Zwart speelt uit zomaar een musical voor groep 8 of Peter R de Vries? Is het werkelijk belangrijk dat die Peter R daar dan ook staat en dat hij zich precies gedraagt als Peter R zou doen of is het voldoende als daar een kind staat wat een beetje zelfverzekerd over komt zoals ook wel handig is als hij die Pietje de Zwart zou spelen?

Sanne

Sanne

10-04-2014 om 13:50

nutteloos

Dit draadje is helaas behoorlijk nutteloos geworden zo (sorry groep8mams). Wat heeft het nou voor zin om te gaan roepen hoe slecht je een musicalkeuze vindt van een klas waarin niet eens 1 kind zit die je kent. Het leek mij leuk om te horen van andere ouders hoe hun kind en de klas van hun kind bezig zijn met het voorbereiden op de eindmusical. En meer in het bijzonder dezelfde musical die gekozen is voor de klas van mijn eigen kind. Nou ja, over een week ofzo openen we wel een nieuw draadje… Is iedereen hier zijn ei kwijt. Hopelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.