Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hippe meester


MamavanE, het is niet zo dat de school zichzelf hip noemde hoor . Die term komt van mij, maar het illustreert de zelfingenomenheid van de school mbt 'modern pestbeleid' en 'het kind staat voorop' dat soort onzin. Ik word er nog boos om, na 10 jaar. Ik had mijn dochter daar natuurlijk moeten weghalen in groep 3. Ik zal erover ophouden

AnneJ schreef op 20-04-2021 om 09:19:

Die weer toegenomen preutsheid is ook een reactie op de ontsporing op sexueel gebied die ook bleek bij de toegenomen sexuele vrijheid. 

Hoezo 'toegenomen'? Ik vond samen douchen als kind in de jaren 70 al vreselijk. Terwijl ik thuis echt niet volledig ingepakt naar de douche wandel.

Sunset schreef op 19-04-2021 om 19:23:

Maar goed, nu hebben wij als ouders opnieuw gefronste wenkbrauwen. De kinderen douchen sinds een aantal weken gewoon weer, terwijl wij dachten dat dit afgeschaft was. Niet een ontzettend groot probleem, alleen horen we van onze zoon dat alle jongens in hun onderbroek douchen en of hij dan een schoon paar mee kan krijgen. Douchen in je onderbroek? Ben ik nou gek of is dat echt te idioot voor woorden? Wij zijn helemaal niet preuts, onze zoon ook niet, maar nu opeens moet hij een extra paar mee...Heeft hij net twee paar onderbroeken voor zijn verjaardag gekregen, wil hij er mee gaan douchen....Nou, die kan je dan ook over 2 maanden weggooien. Heel gek allemaal, toch? Of ben ik nou gek?

Praktische oplossing: als je je zorgen maakt dat de dure onderbroeken teveel slijten onder de douche (waarom eigenlijk?? Ik neem aan dat je ze ook gewoon in de was doet?) dan leg je op de gym-dagen een goedkope onderbroek klaar. Of heeft hij, naast de twee BB-broeken, geen andere onderbroeken?

Sunset

Sunset

21-04-2021 om 20:02 Topicstarter

Ik vind het maar gek; douchen met je onderbroek aan. Maar goed, anno 2021 moet ik daar niet moeilijk over doen. Wie weet waait het ook wel weer over en staan ze over 10 jaar hier niet meer moeilijk over te doen. Vanavond een gesprek gehad met mijn zoon. Hij zegt inderdaad (hoe idioot het ook klinkt) dat sommige jongens die natte onderbroek dan aanhouden. Hij vindt dat vervelend, dus dan wil hij zich omkleden in de WC. Een aantal vrienden doen dit ook en hebben dan een schone BB onderbroek in hun tas zitten. Zucht...daar vind ik een hele hoop van, maar laat het hem maar lekker ontdekken! Wij gaan niet meer BB ondergoed aanschaffen, omdat hij dit dan kan blijven "showen". Dat hebben we nu wel duidelijk gemaakt. 

Ik vind het vooral bijzonder dat dit onze jongens van de bovenbouw op de BASISSCHOOL leeft. Ik dacht dat dit ijdele gedrag toch echt iets meer bij meisjes hoorde...Misschien ligt het aan de groep of school? Veel van mijn vrienden herkennen deze situatie bij hun school niet...  

25 jaar geleden douchten onze tienerkinderen, al op voetbal met hun onderbroek aan. Trokken daarna wel een droge aan. Ik vraag me af of het een tijds dingetje is of iets wat opeens in een bepaalde groep opduikt.

Hartstikke goed zo’n meester. Nu heb je een prima moment om met je zoon te praten over dat als je een onderbroek van BB koopt je van het geld grotendeels de BTW en de aandeelhouders betaalt. En dat de meester met de logo’s een reclamebord is voor BB en het dus raar is dat hij daarvoor moet betalen. 

Prima moment om je kind te laten beseffen dat die hippe onderbroek helemaal niet zo hip is. 


MeikeT schreef op 20-04-2021 om 15:38:

[..]

Hoezo 'toegenomen'? Ik vond samen douchen als kind in de jaren 70 al vreselijk. Terwijl ik thuis echt niet volledig ingepakt naar de douche wandel.


Hier wilden ze een aantal jaar terug douchen na de gym verplichten vanaf groep 4. Met name mijn oudste vond dit helemaal niet leuk en wilde dat ik haar schoolziek meld op dagen dat ze moest gymmen... Nooit gedaan en ze kwam altijd (ongeveer 5 keer) met natte haren thuis. Wel viel mij op dat ze de avonden voor de gymdagen steeds onrustiger werd en volgens mij gaf ik de laatste keer een briefje mee dat ze vandaag niet hoeft te douchen, maar ze had het wel gedaan. 
Na twee of drie weken kwamen er zoveel klachten van ouders binnen bij de school over het douchen dat is besloten dat de kinderen het zelf mogen bepalen. Mede ook door kritiek op dat kinderen niet moeten leren dat iemand anders dan zijzelf bepaalt wanneer ze zich moeten uitkleden. (Achteraf gezien ook helemaal terechte kritiek)


@Sunset, tip: kies niet voor de kleur rood. Je weet wat er met je witte was gebeurd als er eentje per ongeluk daartussen beland.

Nu is niet duidelijk wat voor ondergoed hij draagt. Als hij altijd een slip heeft gedragen, kan ik mij voorstellen dat hij wilt overstappen op een boxer net als de andere klasgenoten.  Als dat het geval is, hoeft het geen bb-boxer te zijn als het maar een boxer is. Die donkere van de Hema zijn ook prima en kunnen in de jeans-was.


Sunset

Sunset

28-04-2021 om 10:10 Topicstarter

Alphalete schreef op 24-04-2021 om 22:56:

Hartstikke goed zo’n meester. Nu heb je een prima moment om met je zoon te praten over dat als je een onderbroek van BB koopt je van het geld grotendeels de BTW en de aandeelhouders betaalt. En dat de meester met de logo’s een reclamebord is voor BB en het dus raar is dat hij daarvoor moet betalen.

Prima moment om je kind te laten beseffen dat die hippe onderbroek helemaal niet zo hip is.


Helemaal met je eens, maar zie dat maar uit te leggen aan een jongen in wiens klas het normaal is dat je elke dag een andere dure merkonderbroek kan dragen en dat pappie en mammie dit keurig voor je kopen. Het helpt dan niet mee als HET rolmodel (de meester) ook hieraan mee doet door ook dure BB onderbroeken te dragen. Maar goed, het is wat het is. Het levert wel interessante gesprekken op en ik hoop dat het zijn ogen opent. Nu nog niet in ieder geval, want hij vindt het super oneerlijk dat we niet meer BB onderbroeken voor hem kopen. Zucht...

Sunset

Sunset

28-04-2021 om 10:13 Topicstarter

Flanagan schreef op 24-04-2021 om 23:47:

@Sunset, tip: kies niet voor de kleur rood. Je weet wat er met je witte was gebeurd als er eentje per ongeluk daartussen beland.

Nu is niet duidelijk wat voor ondergoed hij draagt. Als hij altijd een slip heeft gedragen, kan ik mij voorstellen dat hij wilt overstappen op een boxer net als de andere klasgenoten. Als dat het geval is, hoeft het geen bb-boxer te zijn als het maar een boxer is. Die donkere van de Hema zijn ook prima en kunnen in de jeans-was.


Hij wilde echt héééél graag rood, dus we hebben een rode en blauwe gekocht. Gelukkig hebben we veel rode kleding, dus hij kan wekelijks mee met de andere rode spullen. Hij droeg altijd slips, maar nu heb ik ook een paar goede merkloze boxers gekocht. Die vindt hij niet fijn, maar dat komt omdat het geen BB boxer is. Maar hij moet het er maar mee doen. Hopelijk waait dit weer snel over, maar ik betwijfel het met zo'n groep....

Jack jones zijn iets goedkoper en ook stoer.; voor zijn verjaardag🙂

Tip van mijn pubers.... gewone slip aan en de BB er over aan. Dan hoeft ie niet iedere dag in de was.

Gelukkig vonden ze dit zelf nooit nodig, merkkleding is hier niet echt een ding, zeg maar.

Sunset

Sunset

28-04-2021 om 15:09 Topicstarter

GinnyT schreef op 28-04-2021 om 11:14:

Tip van mijn pubers.... gewone slip aan en de BB er over aan. Dan hoeft ie niet iedere dag in de was.

Gelukkig vonden ze dit zelf nooit nodig, merkkleding is hier niet echt een ding, zeg maar.

2 onderbroeken over elkaar heen? Ja, dat kan die 'm wel nogmaals aan, maar dit vind ik wel héél drastisch. De mode van tegenwoordig....jeetje wat voel ik mij oud! 

Ik moest vroeger in de winter altijd twee onderbroeken aan van mijn moeder om te voorkomen dat ik blaasontsteking kreeg. Slaat nergens op natuurlijk, maar het kan prima. Je hebt daar verder geen last van.

@MamaE, was dat niet in de jaren dat meisjes vaker een rok droegen.🤭

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.