Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoe lang nog wachten op evaluatie van school?

Al drie jaar tobben wij met de begeleiding van onze oudste op het VO. Hij heeft de diagnose ADHD
Vorig jaar is hiervoor een PAB traject aangevraagd (preventieve ambulante begeleiding). De ambulant begeleider heeft onze zoon 3 keer geobserveerd in de les n.a.v deze observaties een aantal adviezen op papier gezet voor alle docenten en dit traject gedurende een half jaar gevolgd en geevalueerd samen met ons en school. Afgelopen december hebben wij ons laatste gesprek gehad waarin is afgesproken dat er een rugzakje zou worden aangevraagd omdat de acties tot nu toe niet echt succes vol zijn geweest.
School moest daarvoor een evaluatie op papier zetten van welke extra begeleiding er allemaal heeft plaats gevonden.Deze evaluatie hebben wij half december afgekeurd en geweigerd om te onderteken omdat deze vol stond met leugens. Tevens bleek toen dat het leerlingen dossier van onze zoon niet volledig was. Eigenlijk stond er niets in zijn dossier. Begin januari hebben wij aan de hand van ons eigen dossier alle afspraken die vorig jaar gemaakt zijn in chronologische wijze op papier gezet. School hoeft er alleen achter in te vullen of de afspraken wel/geen succes hebben gehad. Tot nu toe hebben wij 3 keer gevraagd hoe de stand van zaken is t.a.v de evaluatie en iedere keer is hij bijna af.......
Wij zijn normaal gesproken niet op ons mondje gevallen maar zijn op dit moment wel afhankelijk van deze evaluatie. Wij hebben de afgelopen jaren al een aantal keer niet zulke prettige discussies gehad op school en wij voelen er niet veel voor om weer in zo'n welles/nietes discussie te belanden.
Kunnen wij de coordinator die dit alles zou regelen een "ultimatum" stellen. Iets in de trand dat wij binnen 14 dagen de evaluatie willen hebben en dat wij anders...... tja wat anders??????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Koffiekop

Koffiekop

18-03-2010 om 09:01

Oei

Wij hebben ook een soortgelijke situatie gehad, alleen op de basisschool. Hier bleek dat de school absoluut er niet aan gewend was, dat ouders hun formulieren invullen en ook nog onwaarheden gecorrigeerd willen zien. Ik kan het bijna niet geloven, maar het schijnt dat de meeste ouders dit soort dingen ongezien, of in ieder geval onbegrepen, tekenen. Jullie zullen dus ook wel een uitzondering zijn, net als wij dat waren...
Ik raad je aan om zo vriendelijk mogelijk te blijven. Echt waar, vliegen vangen met stroop....
Tenenkrommend, tandenknarsend, maar je bent gewoon compleet afhankelijk van de school. Ouders hebben nauwelijks rechten. Als je boos wordt, kil wordt, zakelijk wordt, vinnig wordt, het wordt allemaal tegen jouw, en tegen het begeleidingsproces van je kind gebruikt.
Dus misschien nog eens een vriendelijk mailtje, dat je weet dat ze het druk hebben, dat je hun inzet zo waardeert, maar dat je zo graag de dingen wilt regelen voor de zomervakantie, dus of ze alsjeblieft....

zonnig

zonnig

18-03-2010 om 19:17 Topicstarter

Ik weet het

Ik weet het koffie kopje, want na 2 1/2 jaar stroop en honing zijn we bijna zover.....
Ik wordt alleen zo misselijk van die stroop

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.