Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mevrouw de Bruin

Mevrouw de Bruin

10-09-2015 om 17:06

Hoe werkt de bovenbouw van basis/kader qua huiswerk?

Hoe werkt de bovenbouw van basis/kader? Mijn dochter zit nu in de tweede van vmbo-basis en gaat dus volgend jaar naar de bovenbouw en moet een sector kiezen. Ze wil geen meisjesachtig iets en gaat voor metaal of elektro begrijp ik.

Ze krijgt dan wel 15 lesuren praktijklessen en verder 3 uur NL/Eng/Wk/Nk en wat losse vakken. Nu heeft ze heel veel theorievakken en krijgt nu al de ene toets na de andere: is dat volgend jaar minder of krijg je ook voor die praktijkvakken veel huiswerk?

marie

marie

10-09-2015 om 23:50

huiswerk?

Hier heeft dochter Basis gedaan en die had nooit huiswerk in eerste en tweede klas, deden ze allemaal op school.
In derde en vierde klas werden ze geacht het thuis te doen, maar stelde op zich niet veel voor. Meeste werk waren de boekverslagen en stageverslag.
Ze deed wel Zorg en Welzijn als richting.
Hoe dat precies met de technische kant zit weet ik niet.

MoederVan3

MoederVan3

11-09-2015 om 00:01

Zoon in bovenbouw

Zoon heeft in de bovenbouw vmbo-basis verzorging gedaan. Hij heeft niets met techniek en administratie vond hij saai. Het was wel verzorging met extra sport. Ik heb hem weinig huiswerk zien maken. Wel eens woordjes van Engels en verder veel werkstukken, die hij meestal voor een groot deel op school had gemaakt, maar thuis zette hij de puntjes op de i. Ik denk dat dat voor een techniek richting niet veel anders zal zijn. School houdt er rekening mee dat dit geen huiswerk kinderen zijn en voor een deel ook niet uit een milieu komen waar huiswerk maken wordt gestimuleerd, dus wordt ernaar gestreefd om het meeste werk op school te doen. Maar het kan zijn dat dit op andere vmbo's anders is. En zoon zat op het vmbo toen er nog geen rekentoets was. Ik kan me voorstellen dat er nu rekenhuiswerk wordt gegeven in de bovenbouw.

Mevrouw de Bruin

Mevrouw de Bruin

11-09-2015 om 08:27

Nooit huiswerk?

Nou dat is hier wel anders. Ze is net vier weken bezig en heeft volgende week al de derde topotoets met in totaal al 100 toponiemen. Verder veel Engelse woordjes en grammatica, voor alle zaakvakken veel leerwerk, voor Nederlands spellingsregels en moeilijke woorden en ga zo maar door. Ze is zeker een uur per dag bezig aan huiswerk en doet dan nog maakwerk op school.

Dat wordt dan lastig vergelijken want ik wilde graag weten of ze theoriehuiswerk kregen bij die praktijkvakken.

geen huiswerk voor praktijkvak

Hier zit zoon in de derde richting techniek. Hebben 10 uur praktijk en 2 uur theorie. Boeken blijven op school, dus geen huiswerk. Voor de andere vakken wel huiswerk.

Zoon had overigens eerste 2 jaar ook veel leerhuiswerk, zowel op basis in de eeste klas en op kader in der tweede klas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.