Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nu maar zo

Nu maar zo

28-05-2013 om 14:12

Laatste schooldagactiviteit: moddergevecht

Even een gelegenheidsnick. Ik ben gewoon benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Een ouder van school heeft het idee aangedragen om de laatste schooldag voor de kinderen een moddergevecht te houden. Dit onder het mom van "want van nature houden kinderen van zich vies maken en vinden ze modder leuk".

Persoonlijk ben ik blij dat het niet ver door de commissie kwam, dus het idee gaat niet werkelijk gebeuren. Maar daarbij, ik heb twee kinderen die 'vies worden' helemaal niet fijn vonden (en vinden) en die nooit van top tot teen onder de modder zaten.

Later dacht ik ook wel hoe zouden ze dat organisatorisch moeten aanpakken, maar goed.

Mocht dit echt de activiteit zijn geweest, hadden mijn kinderen gewoon ook oude kleren aan gekregen en hadden ze maar mee moeten doen, niet iedereen vindt alles altijd even leuk tenslotte.

Wat vinden jullie hiervan als dit op jullie school zou gebeuren en vinden jullie dat kinderen "van nature van vies worden houden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veldwerknederland.nl

die hebben 28 juni uitgeroepen tot Modderdag,kijk maar eens op de site. Voor meer informatie: http://www.veldwerknederland.nl/kindercentra/modderdag/207

Dus wie weet is het idee daarvandaan?

Ik zou er geen moeite mee hebben maar mijn kinderen geven er ook niet om dat ze vies worden.Ze zullen niet expres in de modder rollen maar de knieën etc werden wel vies.( nu wat ouder)

dc

dc

28-05-2013 om 14:27

De mijne wel!

Die zitten elke zondagochtend van top tot teen onder de modder (spelen rugby) en vinden het maar wat leuk.

Ik zou het wel grappig vinden. Alleen organisatorisch lastig als je daarna nog wat anders wil gaan doen.

De mijne niet

Mijn kinderen zou je er geloof ik ook niet echt een plezier mee doen, hoewel de periode dat ze echt een hekel aan dit soort dingen hadden wel achter ons ligt. Zij wilden bijvoorbeeld ook niet vingerverven etc.

Inderdaad: als je nog wat anders moet is het niet zo heel handig. Kinderen die naar de BSO moeten, moeten wel een extra stel kleren mee en dan de vieze in een aparte tas.

Maar goed, je uitgangsvraag was: houden inderdaad kinderen er van nature van om zich vies te maken? En volgens mij is het antwoord: nee.

(iets anders is dat kinderen het in het algemeen minder erg vinden dat hun kleren vies worden dan dat volwassenen dat vinden, maar dat terzijde).

Groeten,

Temet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-05-2013 om 15:12

Wel

Mijn kinderen vinden dit soort dingen wel leuk.
Maar eh... er is werkelijk NIETS te verzinnen dat alle kinderen leuk vinden, dus eigenlijk vind ik dit een non-discussie. Zo zijn er kinderen die gym echt vreselijk vinden. Mijn oudste vond toneel afschuwelijk. Mijn jongste krijgt buikpijn als er geknutseld moet worden. So ben it.

Nee zeg

Ik zie de reactie van mijn dochters in gedachte voor me. Jongste zou het denk ik nog wel lollig vinden (maar heeft hoortoestel dus daar moet je ook aan denken, die moet echt uit dan) maar oudste maak je er echt niet blij mee.

Hier wordt de laatste schooldag opgeleukt met een waterijsje voor iedereen

Ef

Ef

28-05-2013 om 22:57

Hier wel!

Hier zou het de hit van het jaar zijn denk ik. Ik vind het ook een leuk idee, maar pracktisch niet echt uitvoerbaar.

Het eeuwige vooroordeel

Ik zet er maar een smiley bij, maar het is inderdaad wel eens lastig opboksen tegen de vaste stereotypen. "Welk kind houdt er nu niet van om-vies-te-worden/slagroom/cola/knutselen/lekker-buiten-spelen/vulandere aanname in". Ze zijn er, die kinderen, ook gewone basisschoolkinderen die niet van slagroom of knutselen of vies worden houden. Maar er zullen altijd mensen blijven die denken dat dat enorme uitzonderingsgevallen zijn.

Ilva

Ilva

29-05-2013 om 13:37

Prutloop

Bij mijn zoon op school hebben de 5e klassers de prutloop. Om de school heen zijn veel landerijen en sloten en daar gaan ze dus doorheen. Mijn zoon heeft ze gezien en vond het geweldig (kon nog net ontkomen aan het krijgen van een knuffel door zo'n 5e jaar ). Het is traditie op deze school heb ik begrepen. Ik vind het erg grappig, ze kunnen zich er ruim 4 jaar op voorbereiden.

Maar goed, niet iedereen vindt het leuk en dat kan ik ook weer begrijpen. Ik weet trouwens ook niet of het verplicht is op deze school.

Nu maar zo

Nu maar zo

30-05-2013 om 14:38

Geen non-discussie

Want ik klaag niet "ze willen een moddergevecht en dat vindt mijn kind niet leuk". Ik vond de uitleg erbij zo apart, "elk kind houdt van nature van vies worden" en dat hebben mijn kinderen dus niet.

Die prutloop zou mijn zoon, mijn dochter dan weer niet denk ik, wél weer leuk vinden denk ik. Dan is er echte activiteit, over slootjes en wat al niet meer, en de kans dat je vies wordt zit er dik in. Dat vind ik weer anders dan "gewoon het leuk vinden om vies te worden/zijn".

Nog geen idee wat de laatste schooldag-activiteit wél wordt trouwens.

Monique D*

Monique D*

30-05-2013 om 17:32

Inderdaad vooroordeel..en daar moet men het ermee doen..

"Welk kind houdt er nu niet van om-vies-te-worden/slagroom/cola/knutselen/lekker-buiten-spelen/vul andere aanname in. Ze zijn er, die kinderen, ook gewone basisschoolkinderen die niet van slagroom of knutselen of vies worden houden. Maar er zullen altijd mensen blijven die denken dat dat enorme uitzonderingsgevallen zijn."
Zo kan ik jouw lijstje nog aanvullen: "Alle kinderen houden van pannenkoeken". Mijn zoon heeft nooit van pannenkoeken gehouden.. toen de lagere school waar hij op zat bij het eindfeest de kinderen op pannenkoeken trakteerde was hij helemaal niet blij. Ook ikzelf was niet te vangen onder de verschillende stereotiepen die er heersen onder kinderen: ik moest niets van ballonnen hebbenm, snoep en ijs en taart lustte ik niet, kliederen met verf en gips vond ik vreselijk en een moddergevecht moest ik helemaal niets van hebben. Dat iedereen mij een apart kind vond zou mij worst wezen.
Dat rennen over de landerijen en dwars door baggerslootjes met als gevolg dat je helemaal zwart en groen van de modder en kroost bent en een uur in de wind stinkt vinden mijn kinderen ook helemaal niets. Wij hebben kennissen die op het platteland wonen en die zo'n activiteit helemaal geweldig vinden.
Ik vraag mij af of bij het moddergevecht op school van Nu maar Zo de kinderen die er helemaal niet van houden mee moeten doen.. dat wordt dit een drama. Zij zouden eigenlijk een andere activiteit voor ze moeten organiseren.

Monique D*

Monique D*

30-05-2013 om 17:47

Niet goed gelezen: modderactiviteit gaat niet door..

Maar om jouw laatste vraag te beantwoorden: wat ik vind als deze activiteit op school wordt georganiseerd en dat kinderen "van nature van vies worden" houden: men kan één een of meer activiteiten naar dat moddergevecht organiseren, zodat niet iedereen verplicht is om aan dat modderactiviteit mee te doen. Het zou anders uitlopen op een drama.

Ilva

H te H zeker!? Leuk om te zien inderdaad

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ilva

Ilva

05-06-2013 om 09:36

Sinilind

Inderdaad H te H. Ik heb het nog nooit gezien (nou ja, de foto's wel natuurlijk) maar het lijkt me geweldig!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.