Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Beertje

Beertje

19-05-2010 om 11:24

Late kinderen, vroege kinderen...snap er niks van!

Hoe zit dit nu precies: kindje is geboren op 24 juli 2004. Dan zou hij nu naar de zomervakantie toch naar groep 3 gaan? Volgens de juf gaat hij juist naar groep 2 maar hij heeft toch al 2 jaar school "gedaan"? Dit heeft te maken dat hij een vroege leerling is (of juist een late?)? De klas waar hij in zit is een combi 1/2/3. Het klinkt misschien heel suf maar ik snap hier niks van en ben het er eigenlijk ook niet mee eens.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zeker

"Hoe zit dit nu precies: kindje is geboren op 24 juli 2004. Dan zou hij nu naar de zomervakantie toch naar groep 3 gaan?"
Ja. Dat is de gewoonte waar je minimaal aan vast moet houden.
"Volgens de juf gaat hij juist naar groep 2 maar hij heeft toch al 2 jaar school "gedaan"?"
Juf is een beetje in de war.
Groet,
Miriam Lavell

vlinder72

vlinder72

19-05-2010 om 12:06

Weet je het zeker

mijn zoon van mei 2004 gaat volgend schooljaar naar groep 3. Mijn dochter van september 2005 gaat naar groep 2 en mijn zoon van juli 2002 naar naar groep 5. Volgens mij zit een kind van juli 2004 nu in groep 2 en gaat dat kind naar groep 3 behalve als de school het nodig vind om een kind nog een jaar groep 2 te laten doen. Ik zou het dus nog een keer aan de juf vragen of je het wel goed begrepen hebt.

Tineke

Tineke

19-05-2010 om 16:50

Zomerkindjes

Moet m'n kennis weer nodig updaten, maar ik dacht dat zomerkindjes juist geen vroege of late leerlingen zijn, zij zijn de 'gewone' leerlingen!

Hanne.

Hanne.

20-05-2010 om 11:25

Groep 3

Volgens mij zou hij zeker naar groep 3 moeten. Mijn zoon van eind september 2004 gaat na de vakantie ook naar groep 3. Hij is de jongste van de klas (school hanteert de 1 oktobergrens helaas vrij star)

Groep 3

Mijn zoon ( ook juli 2004) en dus vroege leerling, gaat naar groep 3 en dat is heel normaal!

Groep 3

Onze jongste is van december 2004 en zij gaat naar groep 3.
De oudste is ook van juli, gaat nu naar groep 6, maar ging toen ze in juli 6 werd in augustus naar groep 3. En toen hanteerde de school nog de 1 oktober-grens en zij is 1 van de jongsten van de klas.
Nu is op school 1 januari de grens en de leerlingen van juli zijn dus geen vroege leerlingen meer, maar heel gemiddeld, de november/december leerlingen zijn de vroege leerlingen.

krin

krin

22-05-2010 om 16:57

Toch blijft het maf

Moniek schrijft: Onze jongste is van december 2004 en zij gaat naar groep 3.
Mijn zoon is 1 maandje jonger, van jan 2005, en gaat naar groep 2.
Nou is het gelukkig een 2/3 combi en zijn ze best goed in op niveau werken, dus hij komt wel aan zijn trekken, hoop ik, maar vreemd blijft het.

Niet meer zo maf

Krin, zie draadje Binnen 8 schooljaren (1 januari telt niet). Jouw zoon mag gewoon door naar groep 3. Blijft dat het verschil toch op een dag aankomt (1 augustus telt).
Groet,
Miriam Lavell

krin

krin

23-05-2010 om 21:40

Strikt genomen

Zoon zou naar drie moeten mogen, ja (ik heb het draadje manmoedig gevolgd). En moeten kunnen ook. Mijn snode plan is dan ook om aan te sturen op 2 en 3 in één jaar. Loopt hij weer gelijk. Of voor? Nou ja.

Groep 3

Hier eentje van november 2001 die naar groep 6 gaat, een van 24 juli 2004 die naar groep 3 gaat en eentje van eind januari 2006 die naar groep 1 gaat. Hier houden ze dus de januari grens aan, wat voor die van ons prima is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.