Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
sam

sam

31-01-2014 om 13:42

mijn kind te druk in de klas

Mijn zoontje van 6 is volgens de juf veel te druk in de klas.
Hij is vanaf dag 2 in groep 3 uit de groep gehaald en zit met zijn rug naar de klas(nog steeds) de juf verdenkt hem van ADHD.Wij herkennen dit niet thuis en voelen ons niet begrepen!Helaas verloopt het contact met de juf ook niet.Ik heb het idee dat ze voor de makkelijkste weg kiest en mijn zoon als stoorzender wegplukt.

Ik loop sinds 2 wkn bij een kinderpschycholoog en deze heeft inmiddels contact gehad met de juf.

Mijn kind zou nu onderontwikkeld zijn in ,sociaal en emotioneel gedrag achterlopen ook nog heel erg egocentrisch.
qua iq loopt hij wel op leeftijd.

heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik zelf nog doen?

groet sam

IB-er inschakelen

Vraag een gesprek aan met de juf en de IB-er en vraag of er een dag of 2 een observatie kan plaats vinden in deze klas.

Dit is een taak van de IB-er.

Dan kan gekeken worden naar de wisselwerking tussen de leerlingen, maar ook de juf kan de oorzaak zijn.
Er zijn ook leerkrachten die door chaotisch lesgeven een drukke klas creeren.

Angela67

Angela67

31-01-2014 om 14:36

observatie

Ik zou niet door de school laten observeren, want die resultaten gaan linea reactie het dossier in. Bij ons regelde de kinderpsychologe dat een stagaire (ons kind kende haar niet) observeerde in de klas en dat gaf veel aanknopingspunten. Deze deelde de psychologe met de leerkracht en ons natuurlijk maar dan wel gedoseerd én vanuit het kind bezien. De ib'er zal natuurlijk nooit observeren dat haar collega-juf het niet goed doet en onrust creëert tenminste: ik heb niet die illusie dat het zo werkt in het onderwijs, de goeden niet te na gesproken)
gr Angela

guera

guera

31-01-2014 om 18:25

ndere school

Sorry een school die op die manier kinderen isoleert en apart zet is mijn school niet. Wat een onvermogen! Nu overstappen is nog makkelijk. Je kind is nog jong

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-01-2014 om 18:36

Eens met Guera

Misschien eerst nog even de directeur een kans geven, en als dit niet gauw veranderd rap op zoek naar een andere school.
Ik heb echt geen woorden voor de wijze waarop de juf dit aanpakt.

Jillian

Jillian

31-01-2014 om 19:04

Zo ging het ook bij onze zoon. In groep 2 al vonden de juffen hem heel druk en onrustig en vonden ze dat hij de boel verstoorde. Dat viel ons ook erg rauw op het dak want wij waren ons ook nergens van bewust. Thuis hadden we eigenlijk nauwelijks problemen met hem en zeker geen noemenswaardige zaken. In groep 3 escaleerde het omdat de meester hem als de grote stoorzender beschouwde en dat als er gedoe was in de klas het altijd de schuld van mijn zoon was.
School drong aan op onderzoek. Dit hebben we uiteindelijk ook laten doen. Wel hebben we dit buiten de school om gedaan (vrijgevestigde kinder psychiater). Zoon bleek inderdaad ADHD te hebben. Dit hebben we aan de school vertelt. De school begon toen aan te dringen op medicatie en was al helemaal niet meer bereid om verder mee te werken. Bij al onze suggesties zeiden ze dat hij eerst maar ritalin moest krijgen en dat ze dan verder zouden zien.
Omdat de situatie niet fijn was voor onze zoon en omdat wij en de school het duidelijk niet eens waren over de aanpak zijn we op zoek gegaan naar een andere school. In groep 4 is onze zoon overgestapt en dat was 100% de juiste beslissing. Op deze school ging het vrijwel meteen veel beter en waren ze ook veel meer bereid om naast ons en zoon te gaan staan en samen oplossingen te zoeken.

Karmijn

Karmijn

31-01-2014 om 19:42

Andere school

Ik zou ook voor een andere school kiezen. Want deze school is fout namelijk.

Het is natuurlijk heel erg belachelijk om een kind van 6/7 al vanaf dag twee apart te zetten en te labellen als 'druk'. En dat dit dan niet opvalt bij de rest van het team en deze foute juf, ongestoord maandenlang haar gang kan gaan, zegt genoeg over de sfeer en de samenwerking in de school. Foute boel, Wegwezen!

In groep 3 van school wisselen is nog makkelijk. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.

Ik ken een groep 4, daar zitten ook een paar drukke kinderen in. De juf zet ze nooit apart. Een jongen heeft een extra tafeltje, aan de rand van de klas. Als hij zijn groepje te druk vindt, gaat hij aan dat tafeltje werken. Dat mag hij zelf bepalen.

Zelfs al zou het nodig zijn om apart te zitten, dan zou dat alleen maar bij bepaalde lessen op bepaalde momenten moeten zijn. Nooit de hele schooldag. Dat geeft je kind een stigma. 'Jij hoort er niet bij' Hierdoor zal het moeilijker voor hem zijn/worden om vriendjes te maken. Geen wonder dat hij sociaal/emotioneel achter gaat lopen en egocentrisch is geworden. Dat heeft de juf zelf veroorzaakt met haar beschadigende gedrag. Die juf kan beter bij een bakker gaan werken of zo.
Juist áls hij sociaal emotioneel achter zou lopen en egocentrisch zou zijn, MOET hij JUIST zoveel mogelijk met andere kinderen te maken hebben. Want alleen dan kan hij zich op deze punten ontwikkelen!

Oeh, ik word woedend geloof ik! Grrrrrr. Wat zijn er toch een rare mensen voor de klas soms. Ze weten echt niet wat ze aanrichten!

abc

abc

01-02-2014 om 13:44

Vraagje

Hoe ging het bij de kleuters? Is dit gedrag daar ook al met jullie besproken of is het iets nieuws?
Kan hij de stof makkelijk aan...leest hij bv al?
Kortom...kun je meer vertellen?

Threeboys

Threeboys

02-02-2014 om 12:22

Jakkes

Een kind van 6 een hele dag isoleren..... Dat is ook niet mijn school. Ik ben zelf leerkracht en ik zie isoleren echt niet als een zinvol middel. Het werkt namelijk altijd alleen maar tijdelijk. En hoe willen ze het doen als jouw zoon in groep 6 zit? Naar huis sturen?
In groep 3 zijn kinderen nog halve kleuters, daar hoort egocentrisch bij. Ook hebben kinderen in groep 3 ruimte nodig om te spelen. Je kunt niet van de hele dag lekker spelen, naar de hele dag op de stoel zitten. Het inbouwen van spelmomenten is een kunst voor de leerkracht en zeker nodig voor jongetjes. Die hebben dat wat meer nodig dan meisjes. En als de juf vindt dat hij ADHD heeft... So what. Maakt dat voor haar aanpak wat uit? Voor mij niet namelijk.
Één ding is wel belangrijk, en dat is dat ze de grenzen duidelijk aangeeft. Als die niet duidelijk zijn dan is dat heel verwarrend voor kinderen, mijn zonen zaten ook op eens school waar apart zetten tot kunst was verheven, oh wat hebben ze daardoor een hoop gemist. Nu we eindelijk de knoop hebben doorgehakt en naar een andere school zijn gegaan is het werkelijk een verademing. Mijn kinderen worden weer gezien, en geholpen! Want er zit natuurlijk iets in hun karakter waar ze mee om moeten leren gaan. En ze apart zetten heeft ze dus echt niet geholpen. Ze werden om de beurt compleet afgebrand. Overigens waren er thuis nooit problemen en speelden deze alleen op school.
Ik zou eens aan de school vragen hoe ze van plan zijn om met hem om te gaan de komende jaren. Want dit is natuurlijk kansloos zo.

nienke

nienke

31-03-2015 om 14:29

Wat kanjertrainng?

Mijn zoon is sinds 3 weken bekend met driftbuien.
Precies op het moment dat de brief uit ging dat groep 7 een onhoudbare groep was en er hulp van buitenaf kwam.
De oplossing is mijn zoon met driftbuien isoleren bij de kleuters.
En tegen alle andere oude klasgenootjes zeggen dat ze nioet met hem mogen praten en omgaan in de pauzes?

Mijn man zegt dat onze zoon nu al beschadigd is door deze aktie
Mijn zoon huilt alleen maar en is nog angstiger geworden.
En zegt hij ik word eigenlijk nog bozer?

Is dit pedagogisch verantwoord?
Wat moet ik doen ?HELP

Monique D*

Monique D*

31-03-2015 om 23:29

Ben je al bij de directeur geweest?

Ben je al bij de directeur geweest? Dit is toch helemaal geen aanpak?
Heeft hij thuis ook last van driftbuien of alleen op school?
Of heeft hij sinds 3 weken die driftbuien?

Ik zou het zeker hogerop zoeken. Dit moet je zeker niet pikken.

lisbeth

lisbeth

01-04-2015 om 07:39

Hier ook

Zoon zat toen in groep 4 maar moest eigenlijk in drie zitten. Hij was druk, dat geef ik meteen toe. Maar de juf heeft het niet heel handig aangepakt. Zoon werd het pispaaltje van de klas. Op een bepaladt ogenblik werd hij met zijn tafeltje onder het bord met de rug naar de klas gezet. Vindt hij fijn zei de juf, lekker rustig. Thuis huilde zoon tranen met tuiten want hij moest voor straf apart zitten. We hebben meteen een extern met de juf laten praten en kijken wat een goede alternatieve plek voor zoon zou zijn. Kom zeg, ik laat mijn zoon toch niet met de rug naar de klas zitten.
Hij bleek naderhand trouwens wel adhd te hebben. Ondetussen nieuwe juf, die heel begripvol is en goed met hem kan omgaan.

lisbeth

lisbeth

01-04-2015 om 07:42

En wat al ik zei

Nooit werkelijk nooit zou ik accepteren dat mijn kind apart gezet werd. Dus meteen ingrijpen, desnoods naar de directeur en als dat niet helpt zou ik hem thuishouden.
Bij ons zat hij binnen 2 dagen op een andere plek.

Miss Sas

Miss Sas

02-04-2015 om 10:51

Herkenbaar

Mijn dochter werd in het begin van het schooljaar steeds op de gang gezet. Zo erg dat het gewoon meerdere keren op de dag gebeurde. Heb toen hier ook een draadje over op gestart. Heb toen gesproken met de juffen en er was al een vergadering geweest met de andere juffewn van groep 3 en toen is er besloten dat er voor kleine vergrijpen geen kinderen meer voor lange tijd naar de gang zouden gestuurd of een heel en dag apart zitten.

In jou geval vind ik dit ook heel erg al na dag 2 apart zitten jeetje wat naar voor je zoon. Je kan zo'n plek voor de klas even tijdelijk neer zetten maar toch niet voor altijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.