Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ni-ooit

Ni-ooit

11-10-2010 om 12:35

Prangende vraag verstrekking testresultaten nio!

Onze zoon heeft vorig jaar een NIO test gedaan! Ik weet alleen wat er voor iq uitkwam en dat er een discrepantie verbaal en perfomaal was. Nu lopen we tegen het feit an dat het voor ons lastig is om in te schatten wat gemakzucht is en wat niet bij ons kind dus zijn die testresultlaten wel belangrijk!

De basisschool gebeld met het verzoek tot verstrekkin g van die testresultaten maar ik ving mooi bot. Ze weigeren de testresultaten te verstrekken.
De argumenten zijn: U heeft de test niet betaald maar deze is in opdracht van het X college afgenomen. dit is niet de school waar onze zoon is heengegaan. U kunt niets met die test. Niemand krijgt die test. Eventueel kunnen we na overleg die testresultaten wel opsturen naar de school waar uw zoon zit.

Ik snap er helemaal niets van. Wij geven toestemming voor afname van de nio en hebben vervolgens geen recht op de uitslagen? Wie kan mij bij deze vraag helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

11-10-2010 om 13:20

Recht op inzage

http://www.mijnprivacy.nl/Vraag/Rechten/rechtopinzage/rechtinzage/Pages/inzage.aspx
Je hebt recht op inzage van het schooldossier van je kind. Je mag hier ook kopieen van maken, maar de kosten moet je daar zelf voor dragen.

Ni-ooit

Ni-ooit

11-10-2010 om 14:20

Dank je wel

Ga er werk van maken.

Bastet

Bastet

11-10-2010 om 15:04

Raar

Wij krijgen een uitgebreide toelichting op papier van alle resultaten.Ik hoop dat je snel alsnog inzage krijgt.

anna van noniemen

anna van noniemen

11-10-2010 om 15:19

Wel de uitslag

en die is ook met ons als ouders besproken. Niet dat ik er veel mee kon, soc. emotioneel herkende ik wel een deel, maar voor het overige hadden ze het net zo goed over de buurjongen kunnen hebben. Ik weet niet wat ik van die NIO moet denken....

Tijgeroog

Tijgeroog

12-10-2010 om 09:07

Kulargument

"De argumenten zijn: U heeft de test niet betaald maar deze is in opdracht van het X college afgenomen."

Die school heeft dan wel het geld geleverd, maar jij hebt het kind geleverd, dus zonder jou en je kind was er ook geen uitslag geweest.
En of je niets met de uitslag kunt kun je prima zelf bepalen.
(zijn vast ook geen sterkte argumenten, maargoed...)

Inzage nio toets

Beste Ni-ooit,

Vorig jaar hadden wij hier een 8e groeper. Ik heb inzage gevraagd bij de schoolbegeleidingsdienst in Gouda (MHR) die de toets af nam op school. Ik heb er voor betaald. Ik kreeg inzage in de vragen en antwoorden van mijn kind, met uitleg van medewerker erbij. Ook mijn eigen vragen kon ik stellen. Het was het recht van elke ouders zeiden ze daar.
Succes ermee !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.