Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tirza G.

Tirza G.

08-06-2010 om 23:10

School en wk

Als een zieltje zonder zorg stap ik door het leven, in de wetenschap dat mijn zoon een fantastische schoolcarriere aflegt op een fatsoenlijke school. Nou, daar kwam ik vandaag dan eens even van terug. Aankomende week is er blijkbaar in de middag (hij en ik weten niet wanneer) een moment dat het NL elftal een wedstrijd speelt. De kinderen krijgen dan de middag vrij. Que? Hoezeggu? Hoebedoellu? Is dit dezelfde school waar je bijna met het lijk persoonlijk langs moet komen om vrij te krijgen voor een begrafenis? Dezelfde school die de LP-ambtenaar zowat in de hal heeft wonen tijdens die o zo motiverende laatste weken? Ik kan er echt met mijn verstand niet niet niet bij. Nou heb ik twee verbaal begaafde kinderen, die op dit type scholen leren debatteren. Die kunnen (heel handig) binnen twee minuten 10 argumenten voor een stelling uit hun mouw schudden. Nou, daar werd ik óók al niet blij van, van die argumenten. Tjongejongejonge. En dan maar zeuren over ongemotiveerde pubers.

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

08-06-2010 om 23:14

Haha

Dochter (groep 7) gaat met de klas op school kijken. Ze maakte zich wel zorgen, want 'is het dan wel om 15.15 uur afgelopen, en mag ik dan gewoon naar huis?'. Ik heb geen idee, volgens mij moeten ze tegen Japan, dus dan zijn ze snel klaar

Nasha 1st

Nasha 1st

08-06-2010 om 23:20

Hahahaha

geweldig!!! Enne, het is maandag (*knarsetandend* ik moet gewoon werken....)

Aida

Aida

08-06-2010 om 23:23

Hier zat ik op te wachten

Op zo'n draadje als dit zat ik op te wachten! Bij mij op school zijn er veel ouders en kinderen die het meer dan logisch vinden dat "we met de klas kijken". Kinderen logisch, alles beter dan werken maar dus ook veel ouders!! Van een middagje voetbal kijken blijven ze heus niet ineens zitten, dat soort argumenten. Veel ouders vinden dat het moet kunnen! Ik ben erg benieuwd wat andere scholen doen. Persoonlijk wil ik graag een middagje kijken, dat is het probleem niet, maar ik zou me bezwaren van ouders zéker kunnen voorstellen. Het rare is dat het bij ons op school juist de ouders zijn die zich hier zo sterk voor maken!
Aida

Hier ook

kijken met de klas. En je mag in het oranje komen. Ik vind het wel leuk. En ze mogen blijven tot de wedstrijd afgelopen is, je als ouder om kwart over 3 aanschuiven voor het laatste kwartier als je wilt.
Voor de kinderen die het niets aan vinden kunnen leuke dingen doen in het speellokaal of buiten. Er schijnen ook juffen te zijn die niet willen kijken, dus dat komt goed uit.
Ik vind het leuk. Mijn dochter vind het prachtig.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2010 om 01:03

Havo

Bij mijn dochter op school wordt er ook rekening mee gehouden. Of er wordt iets met het rooster gedaan, of het wordt samen kijken, dat wist ze nog niet. Ik kan het wel waarderen eigenlijk. Op het werk kunnen we vanuit onze positie wel een beetje meekijken. De tv hangt hoog aan de muur in de kantine en waar ik zit kun je wel een glimpje meepikken. Zouden er echt mensen zijn die onder een wedstrijd van Nederland een klantenservice belt, vraag ik mij spontaan af.

emma43

emma43

09-06-2010 om 07:34

Vmbo-tl,havo,vwo

Mijn dochter MOET een half uur eerder beginnen,dus iedereen om 8 uur op school zijn en dan verplicht de wedstrijd kijken 's middags.Dus ook de kinderen die normaal die eigenlijk maandagmiddag vroeg uit zijn,verplicht samen kijken.Ik vind het niet kunnen.
Dochter is een uur onderweg,vertrekt nu al kwart over 7,wordt maandag kwart voor 7.En dat voor voetbal????

Yta Chalne

Yta Chalne

09-06-2010 om 07:36

Yep

Maandag is het. Dat weet ik omdat ook de VO school hier in de aula voetbal kijkt. En ach. Doet me denken aan die keer (in de prehistorie) dat er een 11-stedentocht was en de hele school waar ik toen op zat vol stond met tv's zodat niemand iets zou missen. Heel aandoenlijk.

Bastet

Bastet

09-06-2010 om 07:44

Ach

Zoonlief is thuis,want hij heeft toetsweek,ik kan me niet voorstellen dat er in de middag nog toetsen zijn gepland..)Het boeit hem zowiezo niet,voetbal.Dochterlief in groep 6 baalt,zij kijken op school.Haar boeit het ook niet.
Bastet

amk

amk

09-06-2010 om 09:05

Kaaskopje (ot)

ja hoor, bij ons wordt de klantenservice zeker gebeld tijdens de wedstrijd. Onze klanten zitten namelijk niet in NL. Daarom wordt hier alle feestdagen die op 'werkdagen' vallen de klantenservice gewoon bemand.

Sancy

Sancy

09-06-2010 om 09:06

Ach ja

hier kunnen de kinderen op school in 1 groot lokaal voetbal kijken (oranje versieringen welkom maar geen geluidproducerende gadgets gelukkig) en leerlingen die liever wat anders willen doen, mogen onder begeleiding van een aantal leerkrachten knutselen.
Mijn eigen school had een tentamen gepland op een tijdstip waardoor het onmogelijk werd een wedstrijd te volgen - geen idee welke wedstrijd, maar 1 die 's avonds gespeeld wordt. Met succes hebben enkele medestudenten het tentamen weten te verplaatsen.
Mij boeit het niet.

Tijgeroog

Tijgeroog

09-06-2010 om 09:50

Kaaskopje

"Zouden er echt mensen zijn die onder een wedstrijd van Nederland een klantenservice belt, vraag ik mij spontaan af. "

Lijkt me heel handig, dan hoef je minder lang te wachten. Helaas weet ik meestal niet wanneer de wedstrijden zijn, dus kan ik er geen rekening mee houden. (ohja, op de dag dat m'n ouders 40 jaar getrouwd zijn is er een. M'n broer wil het omk die reden namelijk een dag later vieren. Anders had ik het niet geweten...)

Ach

3 wedstrijden en het leed is geleden en wordt het leven weer normaal.

Ik vind dat scholen die kinderen voetbal laten kijken het ook goed moeten vinden dat die kinderen eerder op vakantie gaan. School is om te leren, wat leer je van een wedstrijd tegen Japan? Dat er in de J-league ook redelijk goede spelers zitten misschien?

Massi Nissa

Massi Nissa

09-06-2010 om 12:25

Hier wel

Tirza, ik heb nog lang nagenoten van dat beeld van ouders die met een lijk aan komen zetten om vrij te kunnen krijgen voor hun kind. Dit even terzijde.
Hier kijkt elke klas met de mentor naar de wedstrijd. Leerlingen die niet van voetbal houden, mogen in een ander lokaal huiswerk maken. Mijn klas kijkt er enorm naar uit. Zo aan het einde van het jaar is het een welkome afleiding van de toetsweek, de overgang en andere perikelen. Wij geven overigens verder gewoon les (geen videomarathons), dus dit is echt een extraatje voor de leerlingen. Zelf ben ik overigens ook blij dat ik op deze manier de eerste helft zal kunnen zien. Tijdens de tweede helft heb ik een vergadering - en die wordt niet verzet. Dat kan niet, er is tot 3 juli elke middag wel iets.
Groetjes
Massi

Hier op school

Net gevraagd aan dochter en ze gaan op school kijken. Wil je dat dan vraag ik? Nee, eigenlijk niet......Nu maar hopen dat ze dus wat anders mag doen.

Bij kleuter in de klas is het thema nu ook al WK voetbal. Wat moet een kind van 4 daar mee???? Hoop in elk geval dat ze niet die kleine kleutertjes ook naar dat suffe gevoetbal laten kijken.

Zelf zit ik trouwens gewoon lekker de hele dag in cursus

angel3

angel3

09-06-2010 om 12:44

En wimbledon dan of de tour of olymp spelen?

Belachelijk als scholen hier vrij voor geven.
Bij onze kwam de melding dat er wel aandacht aan besteed wordt en wellicht nog wel een half uur gekeken wordt maar dat er in principe niet met elkaar gekeken wordt op school en er wordt ook geen vrij gegeven en ziek meldingen worden 'kritisch' bekeken. Met het argument dat er ook kinderen zijn die idolaat zijn van tennis, wielrennen of andere sporten en daar wordt ook niet naar gekeken. Steekhoudend argument wat mij betreft.
NL ligt weer plat tijdens voetbal.Moet je kijken wat dat de economie kost! Heeft Wilders dat niet uitgerekend?

Bastet

Bastet

09-06-2010 om 13:10

Picasso

Ik ken heel veel kleuters die elk speelkwartier graag voetballen.....
bastet

Hanne.

Hanne.

09-06-2010 om 14:11

Voetballen is iets anders dan voetbal kijken

voetballen is iets anders dan voetbal kijken toch? Ik vind het heerlijk om te sporten, maar sport kijken zie ik echt de lol niet van in.

Maar, als sport kijken zo belangrijk is zie ik nog wel een aantal leuke evenementen die we met z'n allen kunnen gaan bekijken, wat dacht je van de tour de france? 3 weken lang de hele middag TV.

vlinder72

vlinder72

09-06-2010 om 14:15

Nou ik vind het

juist erg leuk dat de lagere school van mijn kinderen samen met alle kinderen van groep 3 t/m 8 naar een voetbalvereniging gaan lopen om daar voetbal te kijken. Iedereen mag in het oranje komen. Wie niet wil mag ook op school blijven. De kleuters blijven op school maar als ze willen mogen ze ook t.v. kijken. Mijn dochter in groep 1 zal het voetbal niet interesseren maar mijn zoon in groep 2 vindt het erg jammer dat hij niet mee mag met de andere groepen. En ik hou zelf helemaal niet van voetbal maar mijn zoontjes wel en daarom vind ik het zo leuk voor ze. Ik kan mij voorstellen dat als je kind voetbal helemaal niet leuk vindt dat het dan anders is. Maar voor die kinderen bieden ze op school een alternatief aan.

Jesse_1

Jesse_1

09-06-2010 om 14:15

Hier creatief opgelost

De meesters en juffen van de groepen 4 t/m 8 vieren die dag hun verjaardag met een Oranje-feest. 's Ochtends feest in de klas, 's middags is er keuze tussen voetbal kijken in het kleuter-gymlokaal, film kijken in een ander lokaal, of spelletjes doen.
Ik heb meester van groep 3 al gevraagd wat hij van plan is, maar hij wist het nog niet (ik ben denk ik ook de eerste die het vroeg . Ik heb ook niet zo'n zin om tijdens het eind van de wedstrijd naar school te vertrekken en daar te wachten tot zoonlief ná de wedstrijd uit de klas komt zetten (mocht ik er zijn, want ik heb helaas 's middags zelf een afspraak ), maar dat is sowieso geen probleem.
Jesse

Tango

Tango

09-06-2010 om 21:15

Hier hebben ze de keuze

In groep 3/4/5 waar Tangodochter zit, uit voetbal kijken, drama of knutselen. Ze worden dus nergens toe verplicht. Tangodochter gaat voetbal kijken. Wel een aardige oplossing vond ik. De kinderen mogen in het oranje komen. Ik vind het geen probleem voor zo'n middagje hoor, ze hebben het rapport dan overigens ook al binnen.
Wat ze in de kleuterklas bij Tangozoon doen, heb ik nog niet gehoord.

Heirthe

Heirthe

09-06-2010 om 23:15

Ach, de voetbalidioterie is weer begonnen

zit me er ook altijd dood aan te ergeren maar je komt er niet onderuit he.. Manlief en beide zoons vinden het geweldig en zelfs mijn dochter laat me al in de steek en zegt ineens mamma ik ben voor Oranje
Zoons willen ons huis nog versieren met oranje vlaggetjes en ik heb gedreigd met een oranje pruik
Ik ga het ook echt doen ook die pruik, ik zal ze wel krijgen..
Van scholen nog niks bijzonders gehoord maar die zullen ook wel weer iets organiseren.
Mensen zijn toch kuddedieren...

Van mij mogen ze

Ik heb gisteren een petitie getekend die door ouders was opgesteld om de kinderen voetbal te laten kijken. Nou, mijn kinderen hebben in hun hele leven nog geen 1 wedstrijd volledig kunnen afkijken (concertratie gebrek en het boeit ze (nog) niet helemaal) maar van mij mogen ze kijken hoor. Ik zou als ouder daar alleen niet over beginnen. Als de kinderen dit zelf zo graag willen, moeten ze zich daar zelf hard voor maken.

Kan me nog wel herinneren dat ik in de zesde klas zat van de lagere school toen de elfsteden tocht voor het eerst sinds jaren weer gereden werd. Die hebben wij ook samen met klas 4 en 5 helemaal gekeken op televisie. Was best grappig, had ik anders nooooooit gekeken.

Gekke vergelijking

Ik vind de vergelijking met Wimbledon etc. erg ver gezocht. Er zitten en een schoolklas veel kinderen die graag de wedstrijd van het Nederlands Elftal voetbal zien en die mogelijheid krijgen ze. Dat ze niet de hele boel op z'n kop zetten omdat er 1 kind is die tennis wil kijken, daar kan ik me alles bij voorstellen. En kom op! Het is maar 1 middag!

En ja, ik vind er vrij voor krijgen gek. Kijk dan gezamelijk op school.

elsje78

elsje78

10-06-2010 om 13:41

Zelf leerkracht

Tsja, ik wil zelf graag kijken dat geef ik toe, wij laten ze de keus: kijken op groot scherm of een creatieve/leuke les. Ze zijn 12 tot 18 en ik denk dat 75% wel kijkt en de rest niet.

Prima toch? vrij geven zou ik ook niet waarderen als ouder dat vind ik te zot voor woorden. Ik denk niet dat iemand vrij krijgt als je een briefje inlevert met de vraag of zoon/dochter vrij mag hebben voor een willekeurige sportwedstrijd, dus dan moet je dit als school ook niet zo doen. Het goede voorbeeld geven zou ik dan denken...

Groetjes Elske

Gerdina

Gerdina

10-06-2010 om 14:17

Vrijgevraagd voor maandag..

..en gekregen!
Echter niet voor het voetbal maar vanwege het 40-jarig huwelijksjubileuk van mijn ouders.
Ze hebben op school geen bewijs gevraagd trouwens..

Aida

Aida

10-06-2010 om 15:05

Acties van ouders

Op mijn school wilde mijn directeur dus eigenlijk geen wk kijken. Maar ouders staan massaal op de stoep!!! En er zijn hele door ouders getekende petities en zo!! Om wél te kijken dus!!
Mijn directeur heeft rondgebeld wat de andere 10 scholen in het bestuur doen en iedereen gaat kijken, dus..... wij ook. Lekkerrrrrrr leuk leuk leuk.

krin

krin

10-06-2010 om 16:30

Hier wel

De kleuterklas van zoon gaat ook maandag kijken. Ik vind dat niet raar. Ze halen de buitenwereld zo vaak de klas in. Door het nieuws te volgen (zoon kwam laatst thuis met warrig verhaal over olie en vogels), door de ritten van medaillewinnaars bij de Winterspelen op het digibord te laten zien (is dat minder nuttig dan SchoolTV?), door met de klas te gaan kijken in het stembureau in de speelzaal, door Koninginnedag te vieren (er zitten bij de ouders vast evenveel republikeinen als voetbalhaters, maar niemand maakt daar bezwaar tegen).
Kortom: zolang ze niet voor elke wedstrijd alles opzij zetten, heb ik er echt niets tegen.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2010 om 17:13

Amk o.t.

Wij hebben ook een werkplek die echt dag en nacht bemand moet zijn, 7 dagen per week. Wijzelf zitten er iedere dag behalve zondag en op christelijke feestdagen. Een paar mensen moeten tegenwoordig op koopzondagen en -avonden werken. Gelukkig voor die mensen betalen die uren beter, dat is prettig.
Ik zei ook niet dat onze klantenservice niet bemand werd, maar ik vroeg me af wie er naar de KS belt? Bij internationale opdrachtgevers gaat het bij voetbal inderdaad door. Het leven is hard voor werkende liefhebbers (waar ik niet echt bij hoor, leuk als ik thuis ben, maar anders geen drama dus).

Aida

Aida

10-06-2010 om 18:15

Koninginnedag

Wij vieren inderdaad ook koninginnedag, hele dag spelletjescircuits en zo. Inderdaad zal ookd aar misschien niet elke ouder blij mee zijn, maar nog nooit bezwaren gehad trouwens.
Ik stel me er nu op in en roep mijn klas op lekker in het oranje te gaan.

maan.

maan.

10-06-2010 om 19:29

Tv-kijken

Heb van dochter begrepen dat ze maandagmiddag dus met de hele klas TV gaan kijken.. dochter vindt er nu al geen bál aan..

Mochten ze inderdaad de hele middag TV gaan kijken zónder alternatief, dan zal ik haar bij een tweede TV middag zeker thuis houden.

Ik ben benieuwd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.