Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
picobello

picobello

04-06-2009 om 09:49

Schoolreisje

dochter(3) gaat met school ( belgie) op schoolreisje;
Leeftijd van de kinderen is dus tussen 2.5 en 6 jaar.( 6 van 5 of 6 jaar en de rest tussen 2.5 en 3.5 Ze gaan met 20 kids en 5 leiding in een grote bus.

Ze gaan naar een pretpark/ dierenpark op 2 uur rijden bij ons vandaan.

Ik vind het eigenlijk een beetje overdreven, is het nu zo een goed idee om met deze kleintjes zo ver weg te gaan en is het nu echt nodig?
Naar mijn idee is een picknick in het bos ook oke, of een park hier in de buurt.

Ik heb aangegeven dat ik eigenlijk kind niet mee wil laten gaan, juf vond dit wel erg jammer want dan zou ze de enigste zijn die niet meegaat en ik moet toch vertrouwen hebben in de leiding ect.

dochter is echter nogal een eigenwijsje, als ze iets wil dan doet ze het ook of juist niet.
Dit leidt op school al tot heftige "discussies" tussen kind en juf, maar daar zit de deur op slot en kan ze niet weglopen, maar in een park?

Op vorige school mochten de kinderen pas vanaf 4 jaar mee, maar daar gingen ze ook met de trein naar bv blankenbergen, met overstap in Brussel.Alles is altijd goed gegaan maar waarom moet het allemaal zo verweg zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

04-06-2009 om 09:59

Meegaan

Hoi,

Het lijkt me toch wel erg jong hoor. Als je twijfelt kun je of je kind thuis houden, of aanbieden zelf mee te gaan. Ik zou dat laatste doen.

Liora

ayla

ayla

04-06-2009 om 10:00

Zoon gaat ook

aylazoon gaat ook over 2 weken op schoolreisje, hij is nu een paar maanden 2. Ze gaan naar de lokale speeltuin. Kinderen moeten gebracht en gehaald worden en 1 van de ouders moet erbij blijven.
Ik vind ten eerste dat er bij jullie weinig begeleiding is, hier is dus bij die kleintjes eigenlijk 1 op 1 begeleifing. En bij grote kleuterszus was er vorig jaar 1 op 3 begeleiding en dat waren kinderen van 4 plus.

Ik zou er ook niet blij mee zijn en ik de nk ook niet dat ik peuterzoon zou meegeven. Die is je binnen 3 tellen er echt vandoor

Linda99

Linda99

04-06-2009 om 10:44

Ja en nee

Een lange reis zou ik nooit doen voor mijn peuter. Maar ze is vorig jaar toen ze ruim 2 was wel met de stadsbus naar het plaatselijke (peuter)theater geweest met het kdv. Begeleiding was goed geregeld en ze heeft een heerlijke ochtend gehad.

picobello

picobello

04-06-2009 om 11:46

Ouders

zijn over het algemeen niet welkom bij dit soort dingen;
Vorig jaar mocht ik bij zeer hoge uitzondering mee, ik geeft 1 uur vrijwillig les aan de oudste kleuters, omdat de zus van de juf niet kon.

Waarschijnlijk als ik zeg mee te willen, willen er meer ouders mee dus ik snap goed dat ze het niet te staan.

De kids moeten om 7.45 op school zijn en zijn pas tegen 18.00 uur terug. Volgens mij liggen ze dan allemaal al lang te knorren in de bus.

Had evt bedacht om misschien kind T shirt aan te geven met een tekst bv : als je ziet dat ik alleen rond loop, ben ik mijn juf kwijt! en dan tel nummer erbij )

heb nog één dag om ja of nee te zeggen.

Volg je gevoel

Je kind zal er echt geen trauma aan overhouden als deze niet meegaat op de schoolreis. Bezorg jezelf ook geen rampendag door vanaf 8.00 tot 18.00 in de rats te zitten of alles goed gaat. Ga zelf die dag met je kind wat leuks doen in de omgeving.

Succes met je uiteindelijke beslissing.

Guinevere

Guinevere

04-06-2009 om 12:17

Niet

Ik zou het zelf niet doen. En wat kan jou het schelen dat ze dan de enige is die niet meemag? 2 Uur heen en 2 uur terug, waar is dát voor nodig? Misschien kun je als pleister op de wonde zelf iets leuks met haar gaan doen, maar dan iets dichterbij. Naar de kinderboerderij en daarna een pannekoek eten is al leuk genoeg.

Reactie van andere ouders

wat is dan de reactie van andere ouders, van kinderen die ook nog zo jong zijn? Heb je hier ook iets over gehoord? Want het lijkt me toch, dat je niet de enige moeder bent, die zich toch wel een beetje zorgen maakt?
De juf kan wel zo leuk zeggen dat jou kind dan de enige is, die niet mee gaat maar misschien zijn er nog wel andere ouders die het er ook niet mee eens zijn? (wat misschien de juf niet zegt)

ayla

ayla

04-06-2009 om 12:56

Slapen?

Mijn peuter slaapt nog overdag, een hele dag weg zou hij echt niet trekken. 2 uurtjes naar de speeltuin is genoeg voor die kleintjes.

Volgend jaar beter

Voor een 3 jarige lijkt een bezoekje aan de plaatselijke speeltuin/ kinderboerderij me al een hele belevenis.
Met de begeleiding heb ik niet zo veel problemen, een begeleider op 4 kinderen is niet raar. Maar 4 uur in de bus, en de hele dag weg, lijkt me een beetje overdreven op deze leeftijd.
Zou het wel goed aangeven op school, misschien dat er volgend jaar andere keuzes gemaakt worden.

Avalon

zon

zon

04-06-2009 om 19:45

Jemig

Ik vind het ook nogal wat voor een groep met vooral 2 en 3 jarigen. Behoorlijk overdreven en ook erg vermoeiend voor de kinderen, lijkt me. Bij ons gaan de kinderen tussen 2,5 en 4 voor 3 uurtjes naar een dierenparkje in de buurt en vorig jaar hadden ze een prinsen en prinsessenfeest met allerlei spelletjes en activiteiten.
Ik zou mijn kinderen wel mee laten gaan omdat ik weet dat het wel goed zal gaan maar als ik dat niet heel zeker zou weten zou ik ze thuislaten of zelf mee gaan als dat kan.

Malihu

Malihu

04-06-2009 om 20:27

Idd overdreven

veel te ver voor zulke kleine kinderen.
Hier volgende week peuterfeest voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Gewoon op de eigen peuterspeelzaal. Ze kunnen een rondje met de huifkar, spelletjes doen, wat lekkers eten en drinken en papa of mama mag gewoon mee. Prima toch!

Massi Nissa

Massi Nissa

04-06-2009 om 20:57

Helemaal roerend eens met alle anderen

Mijn dochter, de escapist van het kdv, zou binnen de kortste keren spoorloos verdwenen zijn als er niet een leidster zou zijn die de hele dag door haar hand zou vasthouden. Ik vind het ook veel te lang, zo'n dag van tien uur, en de bestemming is zwaar overdreven voor zulke kindjes. De opmerking van hierboven vind ik geweldig: ga je tien uur in de zenuwen zitten of zeg je af en ga je zelf met je kindje iets leuks doen?
Groetjes
Massi

Hier

is mijn driejarige kleuter ook voor het eerst op schoolreis geweest, maar dan 1km van school in een speeltuintje, klein maar fijn en overzichtelijk met het verzoek om ouders mee te laten gaan voor enerzijds vervoer en anderzijds begeleiding. En de kleintjes gingen ook apart dus niet samen met de grotere kleutertjes. Wat gek dat ze er bij jullie zo'n grootse uitstap van maken?? En ik stel me ook de vraag wat de andere ouders er van vinden? Persoonlijk zou ik het er ook moeilijk mee hebben als ze zo ver weg zouden gaan om van de natte broeken nog maar te zwijgen... En ik zou mijn bedenkingen ook kenbaar maken aan de juf en dan zeggen met welke reden je je kind niet laat meegaan. En dan iets leuk doen met je kind op die dag. Maar ik blijf het gek vinden dat de school zulke uitstap regelt?? En dat andere ouders daar niet op (durven) reageren? Waar in België wonen jullie?
Groetjes Linda (mamam van Brent 14 april 2006)

picobello

picobello

09-06-2009 om 12:55

Dochter geweldig

naar haar zin gehad, mama de hele dag buikpijn.
Man vond dat ze mee moest, de juffen letten wel goed op;
oke het is ook goed gegaan.

Bij navraag aan andere ouders die ervaring hadden op andere scholen, bij 1 was haar dochter, toen net 2.5, drie dagen op bosklas ( kamp) geweest.Wel met de hele school, dus incl haar grote broers. De hele school was wel 23 kinderen, maar toch.
Ik vond het wel gewaagd.Als ik vertel dat de kinderen in nl pas met 4 naar school gaan en dat sommige kinderen dan ook niet de hele week gaan of nog niet zindelihjk zijn kijken ze me hier raar aan. " die nederlanders zijn toch maar een raar volkje".
Moet altijd wel lachen om die verschillen in twee landen die zo dicht naast elkaar liggen.

Nasha 1st

Nasha 1st

10-06-2009 om 22:53

Vandaag

schoolreis gehad, heb moeders in alle variaties gezien, van nog nooit eerder gezien bij dingen op school, tot soms meegeholpen, tot altijd aanwezig (of ouderraadslid), gewoon een goede gezellige mengelmoes, kinderen waren blij, moeders doodmoe hahahahahaha, maar het was een geslaagde dag, gelukkig ook grotendeels droog!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.