Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Slaan in klas

vandaag met ophalen van kids kwamen de klasgenootjes van mijn oudste naar buiten gerend (gr 7) dat mij dochter bij de diricteur en leraren zat omdat ze in elkaar was geslagen. ik dus naar binnen voor verhaal te halen waarop de diricteur vond dat ze t zonder ouders op moesten bepraten met 2 betrokken meiden. mijn dochter brullend, dikke lip en bloedend. intern begeleidster erbij die vond dat sommige ouders wel snel terug koppeling wilde en dat allemaal wel mee viel
nou vind ik fysiek geweld echt alle perken te buiten gaan en ik vind t echt niet meer dan normaal dat ze ons inlichten maar heb t idee dat ze er verder als school niks mee doen en dus ouders van ander kind ook niet inlichten(heeft toch geen nut aldus intern begeleidster)
zelf met ouders praten is ook geen optie valt echt niet mee te praten
hoe zouden jullie dit aanpakken??????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MaximeM

MaximeM

06-02-2009 om 17:27

School aanspreken

Hoi,

Waar was de juf dan op dat moment? Ik neem toch aan dat er wel wat aan vooraf moet zijn gegaan, voordat er een kind het andere sloeg. Hier op school worden de kinderen die fysiek geweld hebben gebruikt (is onlangs een keer gebeurd op het plein) voor een dag geschorst, de ouders moesten ook nog een keer op school komen voor een gesprek. Echt makkelijk kwam dat kind er dus niet vanaf.
Ik vind dus dat je zeker serieus moet worden genomen en zou blijven hameren op waar het toezicht was op dat moment, je kind moet toch veilig zijn op school?

Maxime

Minka

Minka

06-02-2009 om 17:55

Nou zeg

Hoi,
Ongeacht wat de school nu wel of niet doen, zou ik overwegen om aangifte te doen. Dat weet je in ieder geval zeker dat er iets gebeurt. En natuurlijk zou ik dochter ook vragen naar haar aandeel in de ruzie hoor, maar inderdaad, (fysiek) geweld is nooit acceptabel.
Sterkte en beterschap voor je dochter.
Groet, Minka

cositamama

cositamama

06-02-2009 om 18:13 Topicstarter

Aanvulling

het was nou de gymles in de kleedkamer en leraar was bij de jongens
er was een prinsescarnaval verkiezing mijn dochter is dus door(de voorronde) en die andere niet waarop ze dus begon te schoppen/slaan(dochterlief heeft wel teruggetrapt)
hoorde ook van andere kinderen dat de mijne niet was begonnen(is ook helemaal geen ruzie zoeker)
directeur zei nog ooo het is die weer(zorgt voor veel onrust en ruzie in klas)

Inge M

Inge M

06-02-2009 om 22:15

Welk land?

Cositamama, jij woont toch niet in Nederland? Om welk land gaat het?

cositamama

cositamama

07-02-2009 om 10:18 Topicstarter

Nederland

ik woon dus gewoon in nederland in de provicie brabant

Stelle

Stelle

07-02-2009 om 13:47

Huh?

Naaaa, sorry hoor, maar ik vind het compleet belachelijk dat je als ouder van een bloedend kind geen uitleg krijgt. Kennelijk wordt het ernstig genoeg gevonden om er een compleet zorgteam tegenaan te smijten, maar de ouders moeten zich er niet mee bemoeien? Kom op zeg. Het argument 'het heeft geen zin' om de andere ouders niet in te lichten is complete flauwekul. Maar mssch wilden ze eerst uitzoeken wat er precies gebeurd was? Zou zeker maandag nog even extra uitleg vragen (misschien gewoon bij eigen juf?), vind dit echt heel raar!

cqcq

cqcq

07-02-2009 om 19:47

Wat is er nu precies gebeurd?

Ik krijg een beetje de indruk dat beide daders in het kantoor van de directeur zaten om de zaken uit te praten en dat jij toen boos naar binnen bent gestormt, op zich begrijpelijk zeker als er al eerder zaken zijn voorgevallen.

Maar dat er op dat moment, met beide daders van de vechtpartij erbij niet echt gelegenheid was jou tekst en uitleg te geven begrijp ik ook wel.

Had je school niet de gelegenheid moeten geven eerst hun gesprek met beide dames af te maken?

reina

reina

08-02-2009 om 10:18

Cositamama

Ik zou niet zo naar binnen gestormd zijn, maar eerst hebben afgewacht wat er zou gaan gebeuren. Waarom heb je het idee dat er verder weinig mee gedaan wordt, dat is toch niet gezegd? Dat is puur jouw veronderstelling, als ik het zo lees. Persoonlijk vind ik dat bij fysiek geweld de betreffende leerling absoluut gestraft moet worden en dat de ouders minstens ingelicht moeten worden (bij ons volgt er schorsing en worden de ouders op school gevraagd voor een gesprek met kind en ouders), ik zou er niet zonder meer vanuit gaan dat dat hier niet gebeurt.

Kiki

Kiki

08-02-2009 om 12:05

Reina,

Cositamamma krijgt te horen dat haar kind in elkaar is geslagen, natuurlijk stormt ze naar binnen.

Dat had ik ook gedaan. Ze was waarschijnlijk enorm ongerust dat haar kind gewond was. Vervolgens vind ik het op een rare manier afgehandeld.

Persoonlijk zou ik geen aangifte doen, maar wel absoluut de ouders van de kinderen inschakelen en eisen dat de school iets doet

reina

reina

08-02-2009 om 12:18

Kiki

Ik zou dat dus niet gedaan hebben, mogelijk zou ik wel aangeklopt hebben, maar ik zou ws even hebben afgewacht ( kinderen noemen iets heel snel 'in elkaar slaan'...), maar dat zal per persoon verschillen. Ik zou als ik haar was eerst even afwachten wat de school doet, voor ik de conclusie zou trekken dat er niks gedaan wordt, want dat bljkt volgens mij nog nergens uit.

cositamama

cositamama

08-02-2009 om 19:46 Topicstarter

3de keer binnen 2 wkn

binnen 2 weken heeft betreffende meisje een klasgenootje geslagen/geschopt. vader van meisje heeft vorig jaar andere ouder in elkaar geslagen toen die verhaal ging halen nadat zijn zoon(buiten school) was geslagen/geschopt. de leraar van mijn dochter zegt dat hij er niks aan mag doen omdat de directeur bang is voor betreffende familie
vandaar mijn heftige reactie is gewoon srtucteel probleem in die klas

reina

reina

08-02-2009 om 20:05

In dat geval

Als het zo ligt zou ik aangifte doen bij de politie.

bobbit

bobbit

08-02-2009 om 21:47

Wijkagent

Je kunt ook de wijkagent benaderen, als je geen officiele aangifte wilt doen. De wijkagent wil zeker hiervan op de hoogte worden gebracht, m.n. omdat je aangeeft dat de school al bang is voor deze familie. Dit moet stoppen.
Heb in mijn omgeving van kinderen van een andere basisschool meegemaakt,wat voor impact agressief gedrag kan hebben.Zeker als kinderen weten dat de volwassenen bij wie ze op school zitten -en voor hun veiligheid moeten zorgen- bang zijn.Sterkte

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.