Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Vraagje over het hbo van een moeder die er helemaal niet in thuis is

Mijn zoon is wonderwel geslaagd voor de HAVO en wil nu graag HBO rechten gaan studeren. Hij word 3 juli 17 en nu vragen wij ons af heeft hij recht op een of andere studiefinanciering?? of op een ov kaart?? De opleiding is vrij prijzig en we hebben nog een zoon die MBO doet waar we ook financieel bij moeten springen omdat hij 720 uur stage moet lopen zonder vergoeding vooral nacht dienst dus overdag werken is geen optie voor de oudste. Het zou fijn zijn als we voor de jongste op een of andere manier toch iets vergoed krijgen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Per 1 oktober

http://www.duo.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/aanvragen/aanvragen.asp
Op deze website zou het moeten staan. Maar ik heb me er ook nog niet echt in verdiept. Het maakt wel verschil als je voor 1 juli nog geen 18 bent heb je volgens mij pas vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering? Maar het hangt ook van je financiele situatie af. Misschien kun je even met ze bellen.
Ik vind het wel een interessant onderwerp. Je moet het ook tijdig aanvragen, kan niet met terugwerkende kracht.

Recht op en let op evt aanvulling

Hoi

Vanaf 17 jaar en met Havo op HBO heb je recht op stufi, idd vanaf 1- oktober met OV kaart.

Let op, als je nog een MBO kind hebt, heeft het andere kind toch best wel vaak recht op een aanvulling, kun je eenvoudig berekenen en je krijgt het niet met terugwerkende kracht. Onze oudste is een jaar aanvulling misgelopen, dachten we nml geen recht op te hebben, maar bleek toch wel zo te zijn....
Dus even invullen op DUO en hij rekent het zo uit.

branca2

branca2

18-06-2013 om 11:52 Topicstarter

Oke dank jullie wel

bedankt voor jullie berichtjes ik ga me er eens even in verdiepen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.