Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


Bericht van het forumbeheer

Beste forumbezoekers,

ik lees vaker dat er gevraagd wordt om een mogelijkheid om je bericht aan te passen. Die functie willen wij pertinent niet. Er zijn fora waar dat wel mogelijk is en het blijkt steeds weer desastreus voor de discussie.

Wat wel altijd al mogelijk was en nu nog makkelijker is, is dat je een nieuw, gecorrigeerd bericht op het forum plaatst en het oude rapporteert met het verzoek het weg te halen.

Verder wil ik opmerken dat wij forumbeheerders, Esther en ik, verantwoordelijk zijn voor het forum. Wij verwijderen spam en beantwoorden vragen over het forum en de berichten. Ons kun je nu nog bereiken op [email protected]. Dat adres vervalt als het mogelijk wordt om mailboxen binnen het forum te gebruiken. Die functie zou nog komen.

Yolanda Roosenstein, de eigenaar en redactie is verantwoordelijk voor het geheel. Vragen over het beleid en het hoe en waarom van het nieuwe forum kan het forumbeheer niet beantwoorden, daarvoor kun je Yolanda bereiken via [email protected]

Met vriendelijke groet,

Heidi Sour

Forumbeheerder Ouders Online

[email protected]

Ik schrijf ook op een forum waar je alleen de eerste vier uur een bericht kunt aanpassen. Dat helpt voor de spelfouten en zo, maar voorkomt dat een discussie helemaal leeggehaald wordt. Onbeperkt wijzigen heeft inderdaad heel veel nadelen, dat kun je inderdaad beter niet invoeren.

Datum in berichten overzicht

In de overzichtslijst met berichten mis ik wanneer een bericht geplaatst is, klopt dat?

Forumbeheer schreef op 04-02-2021 om 11:38:

ik lees vaker dat er gevraagd wordt om een mogelijkheid om je bericht aan te passen. Die functie willen wij pertinent niet. Er zijn fora waar dat wel mogelijk is en het blijkt steeds weer desastreus voor de discussie.

Met een subversie syeteem kan de vorige versie van een bericht worden bewaard. Met een extra link "edited" of zoiets wordt die versie weer zichtbaar voor iedereen. Zelfs Facebook heeft dat.Geen enkele wijziging is dan nog desastreus.

Aanpassen in het eerste kwartier?

Even aanhaken op het bericht van Daglichtlamp, als dat technisch haalbaar is, zou dat  dan geen ideetje zijn, dat je alleen het eerste kwartier (4 uur vind ik behoorlijk lang) je bericht kan aanpassen? Want ik zie mijn foutje over het algemeen direct na het plaatsen, wanneer je het nog een keer naleest (wat ik ook al doe vóór ik op 'reactieplaatsen' klik) (maar op een of andere manier zie ik de fout dan ineens pas net wanneer ik het niet meer wijzigen kan) 

_Anoniem_ schreef op 05-02-2021 om 13:31:

Aanpassen in het eerste kwartier?

Even aanhaken op het bericht van Daglichtlamp, als dat technisch haalbaar is, zou dat dan geen ideetje zijn, dat je alleen het eerste kwartier (4 uur vind ik behoorlijk lang) je bericht kan aanpassen? Want ik zie mijn foutje over het algemeen direct na het plaatsen, wanneer je het nog een keer naleest (wat ik ook al doe vóór ik op 'reactieplaatsen' klik) (maar op een of andere manier zie ik de fout dan ineens pas net wanneer ik het niet meer wijzigen kan)

Dat heb ik ook altijd. Kwartier is meer dan genoeg. 

Mij stoort het niet. Foutjes horen erbij. Ik ben bang dat je dan ook veel meer last krijgt van 'taalnazi's '.

Het zal vermoedelijk niet verbazen; maar ik zou ook wel de mogelijkheid willen hebben om teksten nog even te corrigeren.

AnneJ schreef op 05-02-2021 om 13:36:

Mij stoort het niet. Foutjes horen erbij. Ik ben bang dat je dan ook veel meer last krijgt van 'taalnazi's '.

Dat kun je oplossen als mensen elkaars berichten kunnen corrigeren.

Nou Ad,

Dan kan jij mij woorden in de mond leggen die ik helemaal niet geschreven heb in het originele bericht. Nee dank je!

Haaknaald schreef op 05-02-2021 om 15:54:

Nou Ad,

Dan kan jij mij woorden in de mond leggen die ik helemaal niet geschreven heb in het originele bericht. Nee dank je!

Bekijk het positief. Dan kun je achteraf alles ontkennen.

ik volg ook het forum wat Quora heet, en daar kan je berichten verbeteren, tenminste, je kunt verbeteringen voorstellen en de auteur van het bericht krijgt jouw suggestie dan en die kan besluiten om dit zo aan te passen of niet. Ik doe dit wel eens, zeker als het gaat om enorme taalfouten, wordt meestal wel gewaardeerd. (en ik schrijf zelf ook niet foutloos hoor, maar soms mis je wel eens iets)

Ik ben helemaal niet blij met het nieuwe uiterlijk.. huilhuil. Ik snap het misschien wel, maar het is een hele 'ruime'  opzet en je kunt helemaal niet goed zien wat de rubrieken zijn en wat men heeft gereageerd... snif. Heb veel minder zin om berichten te kijken. Voorheen kon je goed zien of er iets nieuws was etc.. ben bang dat ik verdwijn.

aardappel schreef op 09-02-2021 om 20:20:

Ik ben helemaal niet blij met het nieuwe uiterlijk.. huilhuil. Ik snap het misschien wel, maar het is een hele 'ruime' opzet en je kunt helemaal niet goed zien wat de rubrieken zijn en wat men heeft gereageerd... snif. Heb veel minder zin om berichten te kijken. Voorheen kon je goed zien of er iets nieuws was etc.. ben bang dat ik verdwijn.

gebruik je Recente Inhoud niet? Dat werkt precies zoals vroeger. 

gr Angela

Hier gaat iets mis. Angela quote Bertje1, maar in de quote heet Bertje opeens 'aardappel'. Ik meld het ook even.

ik merk dat ik tegenwoordig de telefoon snel wegleg en nauwelijks nog reageer. Ik beleef nu veel minder plezier aan het forum, omdat het minder prettig leest, vooral door het quoten waarbij meestal het hele bericht wordt gekopieerd en niet alleen een quot. Dat, samen  met de ruimere opzet, zorgt ervoor dat je meer moet scrollen. Dat ben ik blijkbaar snel zat. 

ik heb ook het idee dat het gebruik van het forum erg is afgenomen in de afgelopen weken. Klopt dat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.