Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Over het forum Over het forum

Over het forum

Nieuwe berichten

Het forum in een nieuw jasje! Het is even wennen, maar dat lukt wel.

Wat me opvalt, is dat je in een draadje niet meteen naar de reacties springt die je nog niet gelezen had, maar steeds naar het begin van de draad wordt gebracht. Ligt dat aan mijn device of komt dat nog? Dat was namelijk een erg fijne optie.


Haaknaald schreef op 15-02-2021 om 14:38:

De reden ligt in het feit dat het wat rustig is op het forum er IS gewoon minder om op te reageren. En zo draait de neerwaartse spiraal door op weg naar de afgrond.

"De maatschappij dat zijn wij" om even de Sire campagne uit het verleden aan te halen

Officieel was het 'dat ben jij' maar daar maak je niet altijd vrienden mee. ... Zeker niet in de tram ("Optieven ouwe graftak"). 

gr Angela

Nee Angela, daar maak je idd geen vrienden mee...

Ook voor mij voelde dat ‘en dus?’ niet prettig. ik mis gewoon dit oude forum en wilde dat graag kwijt. Niet meer, niet minder. 

Ja oké Angela en wat wil je nu van mij? Dat ik content ga genereren door tig draadjes te openen waar weinig op gereageerd wordt,  want dan heb ik in ieder geval geprobeerd het forum levend te houden en daar mag ik dan trots op zijn? Zoiets? 

Ik heb weleens een vraag en ik wil ik wel antwoorden op een vraag als ik kennis heb over het onderwerp maar reageren om het reageren daar heeft natuurlijk niemand wat aan. 

In een politiek onderwerp kan je hevig discussiëren en de zaak van alle kanten proberen te bekijken, bij een vraag over slecht slapende babies heb ik een visie die ik kan delen en als het to helpt is dat mooi als het niet helpt hoef ik niemand te overtuigen dat mijn idee het enige juiste is en is een topic klaar na 15 of 35 posts.

Ik wil niets van jou Haaknaald, maar wij allemaal willen iets van ons allemaal. Dat wat er was, zeg maar. Maar dan in nieuw jasje. Als de kritische massa nog niet gehaald is om de cirkel omhoog te vinden dan moeten we vooral niet gaan klagen dat er te weinig te vinden is (nee ik bedoel niet jou in het bijzonder, gewoon 'je in het algemeen') want dat lezen mensen die een beetje twijfelen en hoppa dan ga je weer omlaag. Dus verbetertips naar forumbeheer en dit draadje sluiten. Opgewekt verder. En als mensen afhaken dan haken ze af. En ja dat is jammer maar dat moet niet uitgesproken of uitgesponnen worden want dat kan negatief effect hebben in deze opstart periode. 

gr Angela

Exact Angela. Ik stoor me heel erg aan dit soort klaagzangen. Daar heb ik meer last van, dan van de veranderde layout.

Klaagdraad maken prima, maar mag deze Nieuwe berichtendraad dan positief opbouwend blijven?

MeikeT

MeikeT

15-02-2021 om 18:51 Topicstarter

RosanSe schreef op 15-02-2021 om 18:25:

Exact Angela. Ik stoor me heel erg aan dit soort klaagzangen. Daar heb ik meer last van, dan van de veranderde layout.

Klaagdraad maken prima, maar mag deze Nieuwe berichtendraad dan positief opbouwend blijven?

Ik erger me juist aan Angela1967, die doet alsof dit forum haar persoonlijke eigendom is en alleen zij mag bepalen wie wat schrijft. Maar ik verwacht dat mijn bericht verwijderd wordt door forumbeheer. Want de relatie tussen Forumbeheer en Angela is schimmig maar onomstotelijk.

Angela1967 schreef op 15-02-2021 om 17:58:

Ik wil niets van jou Haaknaald, maar wij allemaal willen iets van ons allemaal. Dat wat er was, zeg maar. Maar dan in nieuw jasje. Als de kritische massa nog niet gehaald is om de cirkel omhoog te vinden dan moeten we vooral niet gaan klagen dat er te weinig te vinden is (nee ik bedoel niet jou in het bijzonder, gewoon 'je in het algemeen') want dat lezen mensen die een beetje twijfelen en hoppa dan ga je weer omlaag. Dus verbetertips naar forumbeheer en dit draadje sluiten. Opgewekt verder. En als mensen afhaken dan haken ze af. En ja dat is jammer maar dat moet niet uitgesproken of uitgesponnen worden want dat kan negatief effect hebben in deze opstart periode.

gr Angela

In eerste instantie dacht ik dat is goed uitgelegd,  daar kan ik wat mee. Alhoewel ik mij wil afvraag waarom je dan precies mij quote of expliciet tegen mij praat als je het in het algemeen bedoeld. 

Aan de andere kant denk ik,  waarom?  Waarom bepaald Angela wie wat in een draad mag schrijven? 

Ik schrijf waarom ik minder op het forum ben en minder schrijf.

joh, jongens, doe toch niet zo complot-theoriërig. Daar jaag je namelijk mensen echt mee weg. 

Bijv. Meike:

"Ik erger me juist aan Angela1967, die doet alsof dit forum haar persoonlijke eigendom is en alleen zij mag bepalen wie wat schrijft. Maar ik verwacht dat mijn bericht verwijderd wordt door forumbeheer. Want de relatie tussen Forumbeheer en Angela is schimmig maar onomstotelijk."

Ik heb het je al eens gezegd, ik heb helemaal *niets* met forumbeheer, maar wel met sociale processen, fora en mensen die klagen. Dan denk ik: "doe een beetje zakelijk", het is niets persoonlijks. Je komt hier omdat je het leuk vindt of je komt niet meer omdat je het niet leuk meer vindt. Dit forum kost geld en moet wat opleveren, anders draait het niet. En als ik dan schrijf dat "klagen" mensen weg kan jagen, dan bepaal ik toch niet daarmee wat iemand 'mag' schrijven? Jij wordt daardoor geraakt op de een of andere manier denk ik? Dat ik jou of iemand anders wat verbied? Alsof jouw input voor mij persoonlijk zo belangrijk is dat ik jou iets zou verbieden? Nee dat doe ik niet (lees: Nee Dat Doe Ik Niet), ik ga in op het proces waar we allemaal deel van uitmaken. Beijk het eens wat minder persoonlijk is mijn suggestie. 

Bijv. Haaknaald: 

Ik werd narrig en dan klinkt het allemaal wat taktaktak, ik probeer het nog neutraal te maken door te zeggen: 'je' als in 'je in het algemeen'. Daarmee nam ik aan dat het gesnapt zou worden maar ik zal nu overgaan op passieve zinsconstructies: alles mag natuurlijk altijd geschreven  worden (god forbid, who am I), maar tactisch/sociologisch gezien vind ik (!) het niet handig omdat daarmee twijfel gezaaid wordt, juist soms door degenen die vinden dat het drukker zou moeten worden. 

gr Angela

Nee hoor dat doet Angela helemaal niet. En waarom zou Forumbeheer je bericht verwijderen? Wat een wantrouwen!

Als je wil klagen prima, maar kan dat niet op een centrale plaats? Zodat het de tips en tops (waar deze draad toch voor bedoeld was) niet overstemt? 

En verder maken we dit forum met zijn allen. Als je wil dat het iets toevoegt zul je naast halen ook moeten brengen. Met alleen klagen verandert er niets. Integendeel zou ik zelfs zeggen.

Oh ok, dan klaag ik ergens anders.

Wil zeker geen mensen wegjagen.

Mij jaagt trouwens niemand weg met klagen, wel met klagen over klagen

Ok. Forumbeheer reageerde hier en heeft na kritiek ook zaken aangepast. Ik heb dat steeds zeer gewaardeerd. 

Verder onthoud ik me maar van commentaar en wacht ik af of ik op termijn weer plezier krijg in dit forum. We zullen zien hoe het zich verder ontwikkelt.

Ik had liever het volgende geschreven:

"Ik merk dat de nieuwe vormgeving ervoor zorgt dat het nu veel fijner is om te lezen op het forum. Je hoeft nu veel minder te scrollen en door wijze waarop een citaat in het nieuwe bericht wordt ingevoegd, weet je meteen op welk deel van een bericht iemand reageert. 

Ik ga als vanzelf meer lezen en reageren, omdat het gebruikersgemak is vergroot. Ik word op de een of andere manier minder snel moe van het lezen. Ik merk sowieso dat het forum nu een stuk levendiger is geworden. Leuk!"

mut

mut

15-02-2021 om 23:46

Nee Ik lees en reageer minder omdat mijn privé omstandigheden zijn veranderd. Het veranderde uiterlijk van het forum wen ik wel aan. Het leven is nu eenmaal een gedurende aanpassing aan verandering.

Ik deel jullie verdenkingen. Helaas zijn er een paar forummers overleden en ziek geworden. Ik zie ook wel eens postjes van forumbeheer op Twitter.

in beide gevallen blijkt er sprake van een vriendin of een collega. Dus ja, de banden tussen forumbeheer en bepaalde forummers zijn daarmee bewezen. 

Dit zijn er twee, maar god weet met wie Heidi nog meer privé overlegt over het moderatiebeleid en bijv. die vreselijke ad hombre.

Misschien is het tijd om eens contact op te nemen met de site eigenaar, want dit lijkt mij in tegenspraak met alle principes van behoorlijk beheer.

Alle forummers zijn gelijk maar sommige forummers meer dan andere.

Oef,

en ik vroeg op 11 feb alleen maar om herinvoering van benummering reacties omdat ik zag dat het aantal wel bijgehouden werd.

Het zal vast wennen die veranderingen, maar ik ben sowieso slecht hierin, als ze winkels helemaal omgooien dan word ik in het begin ook altijd een beetje boos en opstandig, waarom doen ze dit, ik kon toch alles zo fijn vinden? Maar ja, dat is (voor winkels, maar ook voor deze site) vernieuwing en meestal, uiteindelijk, wel een verbetering. En uiteraard voelt niet iedereen die 100% verbeteringen, dat zou een utopie zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.