Over het forum Over het forum

Over het forum

Lynna

Lynna

22-02-2016 om 07:18

Ouders Online: gefeliciteerd!!

Van harte gefeliciteerd met jullie alweer 20 jarig bestaan!!!! Dat betekent dat jullie alweer 19,5 jaar een belangrijke bron van informatie en gezelligheid voor mij zijn!

Tonny

Tonny

22-02-2016 om 08:16

20 kaarsjes

dat kost heel wat lucht om ze tegelijk uit te blazen! Nog wensen?

mijk

mijk

22-02-2016 om 08:36

wel een mijlpaal!

Al 15 jaar vast onderdeel van mijn leven!

Dank

Mijk

Hoera!

In augustus 1996 zocht mijn man via de zoekmachine Alta Vista 'darmkrampjes' op en kwam op Ouders Online terecht. Ik heb ongelooflijk veel geleerd, niet alleen over ouderschap, en zoveel plezier gehad en hoop nog jaren mee te kunnen lezen en praten op dit forum. Dankjewel, makers!

skik

Triva

Triva

22-02-2016 om 10:28

tip

Ga eens naar 'recente berichten' en klik dan rechtsonderaan bij de pagina's op 'laatste'.

Hortensia

Hortensia

22-02-2016 om 11:51

Gefeliciteerd!

Twintig jaar!

Zelf loop ik mee sinds mijn laatste zwangerschap. Dat was 18 jaar geleden. Met een aantal mensen die ik toen via OO leerde kennen heb ik nog steeds contact!

Nu heb ik kinderen die ver boven mij uitsteken en rond of in de volwassenheid zitten en binnenkort gaat de laatste het nest verlaten.

Time flies!

Lynna

Lynna

22-02-2016 om 12:26

Skik

Je man is niet hier gebleven Skik? Hij behoorde in de beginjaren juist tot de doelgroep

Gefeliciteerd!

Niet alleen de makers, maar wij zelf ook! Ik heb al 16 jawr plezier van het forum, de artikelen en de vakantietips, dus wat mij betreft nog vele jaren erbij!

Lynna

Nee, man is nooit meer op OO geweest. Hij had toen alleen die info gevonden, ongetwijfeld bij de vraagbaak of de themapagina.

De computer speelde ook nog niet de in het dagelijks leven die hij nu doet. De computer stond op zolder en o op het internet te kunnen moest de telefoonstekker er beneden uit voor het modum. In het begin las ik alleen mee, daarna schreef ik af en toe mee en tijdens mijn tweelingzwangerschap 13 jaar geleden was het hek van de dam. Wat ik het allerleukste vind van dit forum dat je zoveel ervaringen van anderen kan meekrijgen, veel meer dan je alleen van je eigen omgeving.

Eén van de eerste draadjes dat ik volgde als een soap was 'zwanger worden'. Er was een jongedame die al voor dat haar vriend er over uit was of hij kinderen wilde en zo ja, wanneer, alles al gepland had. De naam, welk kamertje van de Prénatal, ze was alvast aan het temperaturen voor het geval het niet wilde lukken, dan had ze die lijsten alvast voor de huisarts. En die vriend maar steeds de meest doorzichtige smoezen verzinnen om er onder uit te komen. Eerst wilde hij wachten tot het nieuwe bed bezorgd was, toen weer tot de tuin van hun nieuwbouwhuis helemaal aangelegd was. Daar was zij het steeds wel mee eens, want je kan natuurlijk niet je kind in je oude bed verwekken en de tuin moet natuurlijk al voor de zwangerschap helemaal spic en span zijn, je kan natuurlijk niet met je dikke buik in een tuin zonder strak gazon zitten. Ik las het met open mond en dacht alleen maar: wat ben ik blij dat ik niet je schoonzus of buurvrouw ben.

skik

Lynna

Lynna

22-02-2016 om 21:53

Man met 7 kinderen

Leuk verhaal Skik! Ik weet nog heel goed dat ik in het begin alles las van een man die 7 kinderen had en daar beeldend over kon vertellen. Ik heb hem na het eerste jaar hier niet meer teruggezien, wel jammer!

Gefeliciteerd

En bedankt voor zo'n mooie, unieke plek voor en door ouders.

Tsjor

Redactie Ouders Online

Redactie Ouders Online

25-02-2016 om 10:28

Dank!

Hartelijk dank voor alle felicitaties! Ze waren nog wel een béétje voorbarig omdat de officiële verjaardag pas plaatsvindt in mei. (De eerste 'aflevering' van het toenmalige 'elektrische tijdschrift' verscheen in mei 1996.)

We denken nog na over een leuke manier om onze verjaardag te vieren. Stay tuned.

En wat onze wensen betreft (@Tonny): eigenlijk maar één. Dat we allemaal nog heel lang bij elkaar blijven!

En voor de gezelligheid ook van mij nog even een grappige verhaaltje. Ons zusterbedrijf Bureau Jeugd & Media bereidt op dit moment een grote tentoonstelling voor, over vroeg-16e-eeuwse boeken (toen de boekdrukkunst net uitgevonden was), in relatie tot de huidige social media. Daar blijken veel verrassende verbanden tussen te bestaan. (De tentoonstelling start op de Frankfurter Buchmesse, omdat Nederland en Vlaanderen daar dit jaar de focus-landen zijn. Daarna komt hij ook nog in Nederland.)

Afijn. Voor die tentoonstelling wilde onze uitvoerder nog een filmpje hebben, over het forum uit onze begintijd. (Toen we alle berichten nog met de hand plaatsten, met behulp van WordPerfect macro's.) Zo'n filmpje is er natuurlijk niet, omdat er in 1996 nog niet of nauwelijks breedband internet was. Toen ging het nog met telefoon-modems, die prrr-prrr-pwieeee deden. En YouTube startte pas in 2005.

Toen dacht ik: zo'n filmpje kun je natuurlijk ook achteraf nog maken. Met behulp van de WayBack-machine, oftewel het Internet Archive. (http://archive.org/web). Daar staan namelijk nog heel wat oude 'afleveringen' van Ouders Online. Inclusief snapshots van het forum. Bijvoorbeeld: http://web.archive.org/web/19961113072140/http://www.ouders.nl/forum.htm

Het filmpje is inmiddels gemaakt. Leuk!

Wat me vooral opviel: dat er in die tijd zoveel mannen meededen. Maar dat kwam natuurlijk omdat internet in die tijd nog vooral bevolkt werd door (hoger opgeleide) mannen. Ik herinner me dat we in het redactionele voorwoord bij de eerste aflevering de wens uitspraken dat die mannen vooral hun vrouw of vriendin moesten meeslepen naar het beeldscherm. Die aansporing is goed opgepakt . Inmiddels is 98% van de OO-bezoekers vrouw.

Henk Boeke (Redactie Ouders Online)

Thursday Next

Thursday Next

25-02-2016 om 12:39

Gefeliciteerd!

En wat leuk dat oude stukje forum.
Mensen posten met hun echte (vollegide) naam. En op een vraag "mijn kind heeft al 1/2 jaar bij de kleuters gezeten, is nu 5 1/2 jaar, kan lezen en schrijven, kan hij door naar groep 3?" Komen antwoorden als: "lekker laten zitten" en "het is ook wel leuk om bij de 'besten van de klas te horen'."

Lynna

Lynna

25-02-2016 om 19:09

Ik was hoogzwanger toen

Haha, ik kom een reactie van mezelf tegen op dat forum. Hoogzwanger was ik toen. Gek idee. Met een emailadres dat ik alleen vergeten was. Euronet, dat is wel ontzettend antiek geloof ik.

Vogel

Vogel

25-02-2016 om 20:40

Wat leuk

Ik had toen nog niet eens kinderen, en ook daarna duurde het nog lang voor ik OO ontdekte.
Grappig om te zien dat het forum toen ophield bij schooltijd, en we inmiddels ook puber- en jong volwassenen vraagstukken kunnen plaatsen. Letterlijk meegegroeid.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.