Relaties Relaties

Relaties

Advies nodig: gast van amper 20 zoekt vriendschap met mij

Guys,

Ik heb even jullie advies nodig.

Net als zoveel mensen ga ik regelmatig stappen, en sinds kort zit er bij onze groep iemand van net 20. An sich natuurlijk prima, maar ik merk dat-ie nogal mijn kant op trekt. Dat uit zich inmiddels in het bijna dagelijks meermaals bellen via WhatsApp, de persoon in kwestie z'n hele levensverhaal zo'n beetje gedeeld heeft (terwijl hij niks van mij weet) et cetera.

Jullie mogen me raar vinden, maar ik vind dit dus echt not done en zwaar ongezond. Los van het feit dat je je af moet vragen of zo iemand niet meer te doen heeft dan alleen maar appen en bellen, vind ik het vrij alarmerend dat-ie niet met z'n eigen leeftijdsgenoten afspreekt, ondanks dat-ie meerderjarig is. Ik ben midden dertig, m'n hele vriendengroep zit ook in die categorie en heb voor mezelf toch echt de grens bij 25 liggen.... Beetje leeftijdsverschil is prima, maar op te grote kloven zit ik niet te wachten.

De blockfunctie heb ik inmiddels al gebruikt en als ik 'm zie lopen loop ik snel een andere straat in. M'n eerste gedachte nu is dood laten bloeden, maar aan de andere kant wil ik 'm ook niet nodeloos kwetsen.

Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Phryne Fisher

Phryne Fisher

13-07-2020 om 11:08

Hmm

Ik heb wel ‘goede kennissen’ van 20 jaar ouder, en mijn buurvrouw met wie ik erg kon lachen was 40 jaar ouder dan ik. Het zou dus moeten kunnen, maar ik ben met je eens dat 20 wel heel jong is. Hoewel, misschien niet als je zelf 35 bent.

Koffiekop

Koffiekop

13-07-2020 om 11:17

Ja maar

heb je hem er al op aangesproken? Meteen blocken vind ik persoonlijk wel erg bot. Je kunt toch gewoon tegen hem zeggen dat je dagelijks (meerdere malen) bellen en appen echt niet ziet zitten? Beperk het contact gewoon tot gezellig beetje lachen en drinken bij het stappen. Zeker als het iemand is die pas kort tot jullie vriendengroep behoort hoef je niet echt op je woorden te letten. Ik bedoel, een jarenlange vriendschap ben je wat voorzichtiger mee, maar dat hoeft nu niet, jij hebt geen behoefte aan deze jongen. Dus zeg dat gewoon. Maar zonder verdere uitleg blocken vind ik te ver gaan. Het is denk ik een jongen die behoefte heeft aan een beetje contact, misschien wel een soort van grote broer. Dus let him down gently, zou ik zeggen.

juf Ank

juf Ank

13-07-2020 om 11:21

jeetje

Ik weet niet of je uitgaat van amoreuze bedoelingen, maar vriendschappen kunnen juist heel leuk zijn met een groot leeftijdsverschil.
vanwaar die 'paniek'?

ElenaH

ElenaH

13-07-2020 om 12:32

Misschien

Zoekt hij een moederfiguur? Of weet hij niet dat jullie zoveel schelen?

Mijntje

Mijntje

13-07-2020 om 13:11

eenrichtingsverkeer

Chrizztoffel klinkt als een mannennaam.Maar het doet er niet toe. Als je iemand niet te dichtbij wil hebben moet je afstand houden. Geen tijd roepen. Niet afspreken. En anders vriendelijk zeggen dat je tijd beperkt is en dat je je te oud voelt. En idd nu is het eenrichtingsverkeer, voor zowel een relatie als vriendschap niet geschikt.
Niet bang zijn om te kwetsen, dat doe je hem toch al, als je hem blockt.

Zonnehoed

Zonnehoed

13-07-2020 om 13:58

leeftijd

Ik kan me voortellen dat je niet zit te wachten op iemand die je teveel claimt, maar ik begrijp niet wat leeftijd daarmee te maken heeft. Ik vind het juist leuk en leerzaam om met mensen van diverse leeftijden om te gaan. En je bent zelf ook nog heel jong...

Lou

Lou

13-07-2020 om 14:47

Dood laten bloeden

Raar verhaal. Hij appt je en belt je, wat zeg je dan in hemelsnaam terug iedere keer, dat hij je telkens weer belt? Misschien ben je veel te aardig, waar dat helemaal niet hoeft. Of ben je wel duidelijk tegen hem maar is het echt een soort stalker aan het worden? In dat geval zou ik het bij je eerste plan houden:

"M'n eerste gedachte nu is dood laten bloeden"

Chrizztoffel

Chrizztoffel

17-07-2020 om 20:49 Topicstarter

Problem solved

Nou, het issue is sneller gefixed dan verwacht.

Het jochie liep donderdagavond dermate vervelend te doen dat ik op een gegeven moment geïrriteerd de kroeg ben uitgelopen en zonder een woord te wisselen de trein huiswaarts heb gepakt. Als het nu niet duidelijk is...

En zo zie je maar weer: als ik even wat geduld had gehad had ik kunnen weten dat het zichzelf zou oplossen en had ik ook geen onzinnige spam online moeten zetten.

@Moderators, graag topic sluiten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.