Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Er is "iets" wat ik niet kan plaatsen

In de laatste weken is er "iets" dat ik niet kan plaatsen in mijn relatie (LAT, 2 jaar). Vriend heeft me verteld dat het hem leuk lijkt om samen te gaan wonen, ergens na de zomer (logisch wat werk betreft voor mij en voor hem). Hij doet leuke dingen voor mij, nodig mijn dochter uit voor de Paasbrunch van morgen. En toch voel ik veel afstand, van zijn kant. Ik kan het dus niet plaatsen, aan de ene kant laten blijken dat je echt samen met elkaar verder wil en aan de andere kant heel erg afwezig lijken. Natuurlijk heb ik het hem gevraagd, maar hij zegt dat er niets aan de hand is, en dat ik het me verbeeld. Seks staat op een heel erg laag pitje, paar keer per maand, wat me ook onzeker maak. We zijn per week toch 2 a 3 dagen/nachten samen. 

Mogelijke oorzaken: zijn werk (druk op het moment) en zijn perfectionnisme (alles moet goed en op zijn manier). 

Ergens zegt mijn instinct dat er iets speelt dat hij liever niet bespreekt, en ik heb er moeite mee

Bluebell

Misschien is het wel iets waar hij zelf ook niet de vinger op kan leggen. Perfectionisme komt ergens vandaan en dat kan van heel ver zijn. De combinatie met een drukke baan en een relatie onderhouden is dan best moeilijk misschien, dat je je volle aandacht er niet bij hebt en afwezig lijkt. Hoe gaat het als jullie met z' n tweeën op vakantie zijn?

Bluebell

Bluebell

03-04-2021 om 15:40 Topicstarter

Op vakantie neemt hij werk mee maar meestal na een paar dagen beter slapen ontspant hij en maken we lange wandelingen. Hij is absoluut geen prater, dus even alles op tafel gooien is moeilijk. Hij kan ook een schat zijn, overigens; maar die perfectionnisme komt van ver weg: ergens is hij van overtuigd dat zijn vader (zelfde studie “grotere” baan) veel slimmer was. Op zijn 59 nog bezig papa te evenaren...?

Bluebell

MRI

MRI

03-04-2021 om 17:14

Ik zou het samenwonen nog even uitstellen en kijken of je gevoel bevestigd wordt. Misschien is het nu ook juist best leuk omdat je elkaar wat minder ziet. Waarom wil hij eigenlijk samen wonen?

Bluebell

Bluebell

03-04-2021 om 17:22 Topicstarter

Het samenwonen is inderdaad geen “moeten”. We zijn wel heel graag samen. Net even toch het onderwerp op tafel gelegd omdat het me redelijk hoog zit. Hij heeft meerdere keren bevestigd dat het niet aan mij of “ons” ligt, maar dat zijn redelijk nieuwe baan hem veel energie kost, net als het “opruimen” van tropenjaren (ziekte, scheiding, dood van een naaste). We gaan het zien, ik geef hem de ruimte en kijk wel hoe het zich ontwikkelt.

Bluebell

Probeer het even bij jezelf te houden: wat wil jij? Zoals je het nu beschrijft klinkt het als: nu nog liever niet.

Tsjor

Imi

Imi

04-04-2021 om 18:26

Ik kan de situatie niet inschatten natuurlijk. Maar ik weet wel dat je áltijd naar je buikgevoel moet luisteren. 

Daarnaast: samenwonen met een kind en een perfectionist, dat klinkt als een explosieve situatie. Weet je vriend hoe het is om 24/7 met een kind samen te leven, qua onverwachte situaties, drukte, rommel etcetera? Hoe erg gaat je dochter zich moeten aanpassen? Denk daar alsjeblieft 3x over na. Dag in, dag uit op je tenen lopen is voor iedereen heel vermoeiend en voor een kind ronduit schadelijk.

Bluebell schreef op 03-04-2021 om 13:46:

 Seks staat op een heel erg laag pitje, paar keer per maand, wat me ook onzeker maak.

Tip:

Zo af en toe, als we veel tijd hebben of een speciale gelegenheid, neemt mijn vriend een, vrij te koop, pilletje. Als je goed gezond bent, geen medicijnen gebruikt en het niet overdrijft, kan dat geen kwaad. De vriend doet dat al jaren vertelde hij. 

Het effect is erg leuk en volgens mij ook heel goed voor het zelfvertrouwen van een man. Ineens werkt het allemaal weer alsof ie 18 is maar dan zonder de snelheid die mannen op die leeftijd meestal hebben. 

Misschien ook iets voor jullie. 

Bluebell

Bluebell

05-04-2021 om 15:16 Topicstarter

Imi

Mijn dochter is al 20, en woont op kamer in de stad waar ze studeert. Ik zou sowieso nooit een verhuizing overwergen als mijn kind nog bij mij woonde. Gisteren was een hele leuke dag: mijn vriend was vroeg opgestaan om mijn dochter bij het station te halen (buiten mijn medeweten om!) en ze hadden samen de eetkamer omgetoverd tot een Paasparadijs, heerlijk gegeten en daarna lekker gewandeld, het weer was beter dan vandaag. 

Onderbuikgevoel: kan ook komen van mijn vorige relatie met de vader van mijn dochter. Ik kon hem niet vertrouwen, hij bleek veel problemen te hebben waar ik niet van op de hoogte was. Het speelt misschien ook een rol.

Bluebell 

Sex is niet zaligmakend (hoewel...) maar als dit aan het begin van een relatie al niet spettert....

Wat Pippeltje zegt kan ik beamen. Ik heb een relatie achter de rug waarbij er elke keer andere drogreden waren voor geen sex. Uiteindelijk punt achter gezet. Ex had meteen een ander in bed. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.