Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

familie

familie

25-09-2009 om 23:00

Familie en geld

het is en blijft ellende....zoon heeft sponsorloop, belt mijn zus en hij vraagt of ze hem wil sponsoren. Is goed, voor 2 euro, of ik het wil voorschieten. Nooit meer terug gekregen. Ok, is maar 2 euro, dus te overzien, al had ik zelf ook al gesponsord.

Twee weken geleden, ik had ondergoed voor zoon gekocht, bleek te groot te zijn. Zus van man zou komen, haar oudste is iets ouder en groter. Gepast, het paste hem wel, ze zou ze overnemen en woensdag betalen, want dan kwam er geld. Nou ok, is goed. Toen hadden mijn alarmbellen al moeten gaan rinkelen, want we hebben al eerder lang moeten wachten op geld. Je raad het al, geen geld die woensdag. Nog paar dagen gewacht, toen maar een berichtje. Niks gehoord. Deze week, man kontakt opgenomen, vaag verhaal over verkeerd rekeningnummer enz...zal allemaal best. Maar het was overgmaakt. Kijk net. Is er te weinig overgemaakt! 10 euro! Kijk, en dan heb ik het gehad!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

26-09-2009 om 00:05

Tja, niet meer doen...

Als je eenmaal hebt ondervonden dat mensen 'makkelijk' zijn met geld (in jouw nadeel) moet je gewoon voortaan altijd vriendelijk bedanken voor de eer. Geen dingen meer aanbieden die jou geld gaan kosten, vanwege hun gemakzucht.
Waarschijnlijk doen ze het niet eens expres, maar het is erg irritant.

Tonny

Sassie

Sassie

26-09-2009 om 11:36

Inderdaad...

niet meer geld uitlenen. Als je opmerkingen erover krijgt of de vraag waarom niet, dan kun je zuslief er nog fijntjes aan herinneren dat je nog het een en ander tegoed van haar hebt...

succes ermee.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2009 om 12:52

Duidelijk probleem

Inderdaad niet meer doen. Ik had laatst 1 euro van een collega geleend om soep van te kunnen halen in de kantine. 1 Euro! En ik voelde me toch vervelend toen het er maar niet van kwam om die weer in dezelfde week terug te betalen. Excuses gemaakt uiteraard en zo snel mogelijk teruggegeven. Waarmee ik maar wil zeggen dat het ook de houding is die bepaalt of je er genoeg van krijgt of niet. Een zus die haar verantwoordelijkheid snapt is minder irritant dan een zus die maar wat doet.

famillie

famillie

26-09-2009 om 16:38

Kaaskopje

zo iemand ben ik dus ook! Liever leen ik niks. Afgelopen week een jubileum, ik werk niet meer op die afdeling, maar wilde toch meedoen en wat geven. Oud-collega gemaild, wil jij het voorschieten? Was goed. De avond zelf, zo snel mogelijk, buiten het zicht van de jubilaris het geld teruggegeven!

Nee, schoonzus verkoop ik niks meer aan, of boter bij de vis. Nu was het smoesje weer dat ze het verkeerd hadden begrepen (bedrag kennelijk)....

Tjonge

Tjonge

Mijn moeder krijgt nog geld van me, ik zal het haar meteen overmaken! Wij doen nooit zo moeilijk over die dingen, we schieten elkaar regelmatig wat voor en betalen (uiteindelijk) alles terug, soms vergeten we wel es wat maar ach.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.