Relaties Relaties

Relaties

lix

lix

21-02-2021 om 22:35

Gamer

Mijn partner is een gamer. Een agressieve gamer. Hij verliest zich bijna dagelijks urenlang compleet in een voetbalspel.

Als hij verliest, komen alle mogelijke scheldwoorden voorbij. Hij begint te tieren en te schreeuwen, als ik hier op reageer word ik ook uitgescholden. Als onze dochter hierop reageert, krijgt ze een snauw. Dat kan toch niet?! 

Ik trek dit niet meer, mijn dochter en ik lijden hieronder. Alleen weet ik niet wat ik hieraan kan doen. We hebben al zoveel discussies over het gamen gevoerd, maar het lijkt alsof hij niet inziet wat het met ons gezin doet. Ook heeft hij meerdere keren aangegeven dat hij door niemand het gamen 'af laat pakken'.

Ik wil natuurlijk niet zijn hobby afpakken. Als het op een 'normale' manier kan, bijvoorbeeld een uurtje per dag en zonder agressie, hoeft het helemaal geen probleem te zijn. Dit heb ik uiteraard al vaak aangegeven, maar er komt geen verandering in. 

Verder werkt hij fulltime. Als hij thuiskomt is hij altijd moe. Hij valt óf in slaap, óf gaat urenlang gamen. 

Ik ben dus radeloos op dit moment...

Klinkt als een verslaving. Een partner die niet wil praten als jij aangeeft dat je zo niet door wil gaan, dan gaat schreeuwen of het slachtoffer uithangen, dat is niet erg hoopvol. Heb je er wel eens met buitenstaanders over gepraat? Of hou je dit verborgen? Ik zou eens naar de huisarts gaan en het verhaal doen. Kijken met wat voor ideeën die komt. 

Zijn gameapparaat moet ergens anders heen in elk geval. Is er een andere ruimte waar dat kan?

Dan heb je geen last van dat geschreeuw en scheld. maar dit is natuurlijk geen goeie situatie. Hij is te beschouwen als een zwaar verslaafde, daar valt niet mee te leven. Zijn er momenten dat je hem er wel over aan kan spreken?

Dit klinkt niet gunstig. Ik zou om te beginnen toch echt sterk aandringen dat die console ergens staat waar jij zijn getier niet hoeft te horen. Heb je hem al eens opgenomen en het teruggedraaid voor hem? In het heetst van het spel wil dit nog weleens uit de hand lopen. Als het gaat om het spel dat ik denk, dan is dit berucht om hoeveel agressie het oproept. Ook de rest van zijn gedrag vind ik wel zorgelijk. Altijd moe? Alleen werken, slapen en gamen? Gamet hij ook 's nachts of gaat hij te lang door? Het klinkt wel als verslavingsgedrag, niet dat hij gamet want dat doen zoveel mensen. Wel dat allerlei aspecten van zijn leven er onder leiden. Ik zou ook met de huisarts gaan praten denk ik. Maar het is helaas wel zo: als je man geen probleem ziet, gaat hij het ook niet oplossen. Want hij heeft geen probleem (denkt hij), jij hebt een probleem. Zijn er ook momenten dat hier wel over te praten valt met hem? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.