Relaties Relaties

Relaties

Kun je in een relatie als vrouw een vriend hebben?

Mijn wil wel meer leuke contacten en ook met mannen. Zij wil expliciet gezelligheid en geen ontrouw. Helaas is ze niet helemaal gelukkig, komt door mij en haar leven. Ben ik wel de man waar ze soms van droomt. Ze wil die vrijheid net als vroeger om meerdere mannelijke vrienden te hebben. Zij gaat ervan uit dat mannen volwassen zijn en echt niet op meer uit te zijn. Zelfs een weekendje weg met een museum liefhebber op één kamer zou volgens haar moeten kunnen. Als man wil ik nooit in de vriend zone van een vrouw terecht komen. Zelf wil ik haar minnaar zijn of anders niet. Misschien ben ik te jaloers maar heb het idee dat als je als vrouw een man aandacht geeft hij dit ziet als kans op een (intieme) relatie. Mijn vrouw vind dat ik niet alert hoef te zijn als ik haar vertrouw. wat voor wijze les hebben jullie voor mij. Voorlopig gun ik haar de vrijheid en vind dat ze aan het puberen is en besef me dat ik me ook als en puber gedraag en me veel te druk maak. Met meer vrijheid en een stabiele man kunnen we samen oud worden. Zelfs een slippertje van haar is denk ik beter dan leven hele gezin op zijn kop zetten.

Top

Top

10-10-2015 om 15:31

Hans

Met je eerdere topic in gedachten, waarbij werd geadviseerd aan jezelf te denken, maar ook je vrouw de ruimte te geven om aan haar depressie te werken, denk ik dat er toch iets niet goed gaat.
Jij bent op het lichamelijke, ziet een vrouw als minnaar/partner, niet als vriend en begrijpt niet dat het op zich wel mogelijk is.
Het leek even of je haar moeite accepteerde maar ik geloof niet dat dat zo is. Je focust erg op het lichamelijke.

Daarbij denk ik ook dat je vrouw alles wil. Een stabiel thuisfront en daarbuiten steeds meer naar jezelf toeeigenen, steeds verder gaan.

Ik weet niet of dat is waar je vrouw op den duur op uit is. Dus of ze echt enkel vriendschap zoekt of meer en dat zo langzaam doet dat jij straks alles goed gaat vinden om haar maar bij je te houden.
Het lijkt of er een soort teleurstelling over haar gelopen leven is.
Daar ga jij niets aan kunnen goedmaken.

Je mag best eens HO en STOP, TOT HIER EN NIET VERDER zeggen. En wil ze niet bij je blijven omdat jij haar leven verziekt?
Waarom zou jij bij iemand willen blijven die niet van je houdt?
Waarom heeft zij (zo lijkt het) recht op alles maar jij alleen recht op accepteren?

Kun je niet eens mee naar haar bezoeken aan de behandelaar? Eens aansturen op daarnaast therapie voor jullie allebei? Zo iemand kan prima in kaart brengen of er nog toekomst in jullie relatie zit en kijkt er met een frisse blik tegenaan.

Wat je nu doet is steeds je grenzen verleggen en straks is de rek er uit.

hansdenhaag

hansdenhaag

10-10-2015 om 20:05 Topicstarter

goed gezien

Goed gezien over haar teleurstellingen in haar leven.

Als ik helemaal perfect zou zijn dan had ik dat goed kunnen maken wellicht. En doordat ik niet perfect ben heeft ze irritaties. Geen ideale jeugd en eerdere relatie(s) en haar idealen laten varen. Ze wil denk ik weten hoe dat gekomen is en wellicht krijg ik er de schuld van. Ze had ook geen ideaal leven voor mij en dan komt dat ook niet vanzelf goed in onze relatie. Ook ik was niet perfect.
Aan onze relatie is wel gesleuteld. Verder hulp voor haar of ons samen wellicht tzt is haar verzoek.

Ze zegt dat ze meer van andere mannen droomt dan actief naar op zoek. Alleen het idee bij haar dat het mag stemt haar tevreden. Wellicht dat ze het (onbewust) in stapjes wil doen. Als ik te veel buiten de deur op zoek ben vind ze dat ook moeilijk.

Heb ook niet de energie en skills en vaardigheden om helemaal alleen als single te leven. Nu een stap te ver. Kijken hoe het loopt. We hebben kids. Schip even laten drijven. De tijd nemen voordat je een levensgrote beslissing over scheiden neemt.

Door dit op het forum te plaatsen kom ik er wel achter hoever ik mijn grenzen verleg.

@ Hans

'Helaas is ze niet helemaal gelukkig, komt door mij en haar leven'

Zou je er minder moeite mee hebben als ze wel gelukkig zou zijn met jou en haar leven?

Het verhaal komt op mij over alsof ze een inhaalslag wil maken. Zijn jullie misschien heel jong getrouwd en heeft ze het idee dat ze haar jeugd heeft overgeslagen?

En over grenzen verleggen: Met haar voorstel worden al grenzen verlegd. Met andere mannen omgaan is één, maar een nacht met een andere man in dezelfde kamer doorbrengen? En waarom zouden volwassen mannen niet meer ergens op uit zijn?

Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met de situatie, maar het haar verbieden heeft waarschijnlijk een averechts effect.

hansdenhaag

hansdenhaag

10-10-2015 om 21:51 Topicstarter

inhaalslag

Goed gezien. Nausicaa
De inhaalslag zeg je heel mooi.
Ze doet alsof haar leven op rolletjes liep maar..
Als ik nog eens een rustig moment heb met haar dan neem ik dit zeker terloops mee. Maar pas op voor averechts effect.

Nimbo

Nimbo

11-10-2015 om 16:53

hans

Kun jij je van jouw kant dan niet voorstellen dat je een vriendschap hebt met een vrouw, zonder dat er sex aan te pas moet komen? Want als jij zo denk dan snap ik wel dat je het niet vertrouwd als zij dat zo wil. Tenzij zij serieus op zoek is want op zich vind ik het heel vreemd dat je zoń situatie op een kamer te berde brengt terwijl dat helemaal niet aan de orde is. Dat geeft te denken over haar motivatie.

Waarom heeft zij overigens moeite met jouw uitstapjes? Is ze eigenlijk net zo achterdochtig als jij?
Zijn er in het huwelijkse verleden situaties met derden geweest?

+ Brunette +

+ Brunette +

11-10-2015 om 17:33

Is ze op zoek naar romantiek?

Dus niet zozeer sex, al zou het van een slippertje kunnen komen, maar zich mooi en begeerd voelen enzo. Kun jij haar dat niet (meer) bieden?

hansdenhaag

hansdenhaag

11-10-2015 om 20:07 Topicstarter

reactie op Nimbo

Neen, ze heeft geen moeite met mijn uitstapjes maar die heb ik ook niet. Als ik dit zou doen geeft dit gaar geen heel leuk gevoel.

Zij heeft wel wat te veel geflirt omdat ze dit wel leuk vind.
Dat gaat ze anders doen heeft ze ooit beloofd. Ik heb hier ook teveel aandacht aan gegeven. Dat werkte averechts.

hansdenhaag

hansdenhaag

11-10-2015 om 20:10 Topicstarter

reactie op Brunette

Het mooi en begeerd voelen kan nooit geen kwaad.
Af en toe speelt ze nu ook wel alsof we een date hebben.
Dan zegt ze soms, nou dan zie ik je wellicht nog wel eens.
Vroeger meer mannen i haar heen maar met eentje n echte affaire.
Nu is er maar een en dat ben ik. Voelt zich gekooid

Tjonge Hans

He is heel simple. Als jij niet als een deurmat behandeld wil worden, gedraag je dan niet als één.

Je vrouw behandelt jou respectloos, aan jou om dat enen halt toe te roepen. Als dat betekent dat de relatie eindigt dan moet dat maar.

Paddington

Paddington

13-10-2015 om 14:35

In andere gevallen

zou ik zeggen dat het moet kunnen. Ik heb ook veel mannelijke vrienden, nu ik erover nadenk zelfs meer dan vrouwelijke. Mijn vriend heeft daar geen problemen mee, hij vertrouwt mij. Als hij mij daarin niet zou vertrouwen, zou het voor mij exit zijn.

In jouw geval zie ik het anders. Eerst moeten jullie aan jullie relatie werken. Dat jullie beide weer gelukkig zijn met elkaar.

bsmit

bsmit

14-10-2015 om 15:32

ik ben niet voor

ik vind dit wel een lastige. Ik heb verschillende vrienden maar daar heb ik meteen daarna ook de vriendin van leren kennen en zijn we op de stelletjes-vriendentour gegaan. Voor mezelf denk ik nl dat het niet goed/gezond is om alleen met die mannen als vriend om te gaan. Als ik iemand, een man, echt Leuk vind dan komen daar toch iets warmere gevoelens bij dan ik bij vriendinnen heb. En dat terwijl mijn man toch alles voor me is en relatie meer dan goed is. Dit is dus geen kwestie van wantrouwen, maar van mezelf goed kennen. Man en ik zouden het geen van beide fijn vinden als we alleen met de andere sexe om zouden gaan. Niet dat dat daarom nooit gebeurd maar we kiezen er niet structureel voor.

Dus wat mij betreft zou het niet kunnen

Nimbo

Nimbo

14-10-2015 om 19:53

Nou....

Ik denk dat de conclusie zou moeten zijn dat het voor iedereen verschillend is.
Als biseksueel kun je dan misschien maar beter helemaal geen vriendschap meer aangaan...

hansdenhaag

hansdenhaag

15-10-2015 om 09:53 Topicstarter

wederom bedankt

Tja, wederom bedankt voor alle input.
Blijft lastig.
Er meer over nadenken maakt niet dat er een oplossing voor is.
Het loslaten kost veel minder energie en je niet druk maken om
allerlei dingen die niet eens aan de orde zijn.
En wat er gebeurd is een plekje geven.
Verder:
Hou je het spannend in je eigen relatie of zoek je dat elders?
En wat vind je leuker? Een partner die hard to get is en blijft of een partner die je op een blaadje krijgt aangeboden.

@nimbo
Leuk gezien dat je als biseksueel dan helemaal geen vriendschappen meer kan hebben. Het gaat om je gedrag en het vertrouwen.

@bsmit
warme gevoelens, tja, dat mag je toch hebben. Denk zelf dat het goed is dat je dit deelt met je partner. Vroeg of laat. Vanaf de eerste minuut of na een slippertje. Het gras is groener aan de overkant. Als je een goede relatie hebt kan kom je toch meer tot elkaar. Uiteindelijk. Beter dan ooit inzien dat je of je partner toevallig op het juiste moment iemand tegenkwam en toen gebeurde het. Lijkt me dat je op een gegeven moment dan op zoek gaat en je energie verspeelt aan dromen ipv aan je relatie.

@paddington
Goed dat hij je vertrouwt! Goed dat je hem exit geeft als dat niet zo zou zijn. En je hebt gelijk dat wij eerst aan onze relatie moeten werken. Maar ik vraag me wel af hoe jij en personen in het algemeen omgaat met warme gevoelens voor een ander. Als jij je inhoudt en je partner echt de allerleukste vind en die uitspraak en houding met iedereen deelt dan is dat okee. Misschien moet je ook geen vrienden als derde partij zoeken die je per se als liefje willen. Een vriend van mij zegt wel eens, wat maakt het uit of je met iemand koffie drinkt of wat anders leuks. Tja.

@mark74
Ja het gaat wel om respect. En aan je partner heb je wat meer respect te tonen. Zeker als je elkaar lang kent en er kids zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.