Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Lidewei

Lidewei

08-06-2011 om 22:57

Na jaren houdt vriendin het opeens af

Ik heb al 18 jaar een goede vriendin, maar sinds ze een relatie heeft (nu een klein jaar) zie ik haar nooit meer. Ze kan geen enkele verjaardag meer komen, kan nooit afspreken want heeft altijd andere dingen te doen (met haar nieuwe vriend zeilen)en nu kan ze zelfs op ons 12 1/2 jarig huwelijks feest niet komen. Ze was destijds ceremoniemeester en dus zeer intensief erbij betrokken. We hebben een leuk feest georganiseerd omdat we 12 1/2 jaar getrouwd zijn en bieden alle vrienden en familie een hele mooie dag aan op onze kosten. Ik baal dat ik vorige maand al die moeite heb gedaan om naar haar high tea te komen die zij organiseerde. Ik word er gewoon verdrietig van. Ze heeft alleen maar oog voor haar nieuwe vriend die ik bij gods gratie één maal heb mogen zien.Afgelopen kerst was dat en verder niks meer van haar gehoord. Wat zouden jullie doen? Zeggen dat je er verdrietig van wordt? Boos worden? Of gewoon niks maar laten horen?

Lidewei

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je verdriet

is denk ik de meest overheersende emotie, die zou ik zeker benoemen. Een vriendschap die al zo lang duurt en die je zo dierbaar is, die wil je niet zomaar kwijt. En je voelt dat dat aan het gebeuren is. Benoem dat! Vraag of het een tijdelijk iets is, of dat er een structurele reden voor is? Zoiets? hou het bij jezelf, hoe jij je eronder voelt en dat je haar mist.
sterkte, dit is niet leuk!

Bij zo'n lange vriendschap

kun je dit niet zo laten lopen. Dus inderdaad over praten. Als je probeert niet te aanvallend te zijn en alleen over je eigen gevoel te praten, zal ze misschien wat meer rekening met je houden.

Jammer dat het zo loopt.

Soms

Sommige mensen hebben dat, ze zijn verliefd en om hen heem bestaat niets of niemand meer (ik heb ook zo'n vriendin). Het is dus niet persoonlijk denk ik. Maar als je er zo'n verdriet van hebt zou je dat toch best mogen zeggen? Heb ik niet gedaan, maar het is ook niet mijn beste vriendin ofzo. Bij iedere liefde dacht ik maar 'daar gaan we weer' en heb ik mij afwachtend opgesteld. Maar goed, je vriendin zou misschien wel heel graag weten hoe je je voelt, want het is vast helemaal niet haar bedoeling zo met je om te gaan en alleen als ze zich er van bewust is kan ze er iets aan doen.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-06-2011 om 11:24

Eens met clo

En misschien is het zo'n bezitterige man die liever niet heeft dat ze tijd besteed aan haar vriendinnen?

Achterliggend probleem?

Dag Lidewei,

Jammer dat het contact zo moet! Eenmaal je verliefd bent, wordt je blind.
Geef je vriendin de tijd! Zorg ervoor dat je subtiel zegt dat je haar mist en jammer vind dat jullie niets met elkaar uitvoeren en dat zij niet bij jullie jubileum zal zijn! Dit kan door te bellen,sms-en, mailen of brief versturen. Probeer om met haar een eetafspraak te maken (onder 4 ogen). Misschien is er een achterliggend probleem? Een vriend die jaloers is? Een bezitterig vriend? Een dominante vriend? Een relatie waar lichamelijk/geestelijke mishandeling plaats vind?

Ik heb z'n vriendin. Ze sprak niet meer af en vermijde ieder contact. Op een gegeven moment hadden we een beetje contact en ik merkte dat ze vrijwel altijd een blauwe plek had. De ene keer zegt ze, tegen de tv kast aan gelopen. Gestoten aan tafel/dressoir, mijn neus gestoten tegen het deur (krijg je 2 blauwe ogen van) etc etc. Toen het echt mis ging heb ik ervoor gezorg dat hij opgepakt werd en toen pas(toen hij vast zat) heeft ze durven zeggen in wat voor situatie zij zat.

Houd je vriendin in de gaten en spreek je zorgen uit (wel objectief)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.