Relaties Relaties

Relaties

Moniek

Moniek

03-09-2014 om 19:58

vriendschap collega

Ik wil graag wat voorleggen. Ik kan er op dit moment met niemand over praten en het laat me niet los. Sinds enkele maanden spreek ik buiten werktijd wel eens af met een collega. Aanleiding van de eerste afspraak was dat hij in een ontzettende dip zat vanwege einde relatie. Aangezien we op de werkvloer altijd goed contact hadden maar ik nu op een andere vestiging werk heb ik hem gemaild omdat veel collega's erg negatief over hem spraken. Nou ja om een lang verhaal kort te maken. Het klikte die keer ontzettend goed. Gesprek ging vooral over hem. Maar dat was prima. Twee of drie weken later weer afgesproken. Lekker gewandeld en geborreld. Gesprek ging over familie, daten, werk etc. Vier weken later weer afgesproken wat gegeten en gedronken en gelachen. Inmiddels heb ik het idee gekregen dat er een basis is gelegd voor een vriendschap. Bij die vierde afspraak gaf hij aan dat hij inmiddels weer een nieuwe relatie is aangegaan. Met iemand die ik wel ken. Maakt verder niet uit. Ik snap het niet helemaal maar goed..... Ik heb echt wel hetvgevoel dat wij iets van soulmates zijn ofzo. Veel herkenning, lachen en huilen. Maar van misschien ben ik wel verliefd aan het worden of ben ik het al wel.
Ik raak wel steeds in de war als wij contact hebben. Meestal 1x per maand. Vandaag had ik hem geappt om wat te vragen. Toen vertelde hij dat hij met zijn vriendin gewandeld had. Hij wist te vertellen langs mijn ouderlijk huis, oude school en langs familie.
Ik vind dit best raar. Je gaat je nieuwe vriendin toch niet vragen waar ik (collega) woonde etc.
Zal hij ook verward zijn en bloeit er iets tussen ons. Of wil ik dit zo zien en is het gewoon interesse? Ik ben er echt een beetje van in de war. Moet ik dit bij hem aangeven?

Katniss

Katniss

03-09-2014 om 20:01

Tja

Je hebt de boot gemist, als je wat met hem had gewild had je eerder actie moeten ondernemen. Leuke mannen zijn over het algemeen zo weer van de markt
Het is niet ondenkbaar dat de nieuwe relatie uit gaat en dan kun je alsnog er op af.

eh...

Als hij op die manier interesse in je had, was hij die nieuwe relatie niet aangegaan. Dus ik denk dat het voor hem echt gewoon vriendschappelijk is.

Enne... wat vindt jouw man er verder van, of ben je single?

Nouja

Nouja

03-09-2014 om 20:41

Wat een opmerking Jippox

Jippox, wat een valse opmerking maak jij in je laatste regel.
Nergens maak je op dat Moniek getrouwd is, dat maak jij er van.
Zoals de waard is..................

Moniek

Moniek

03-09-2014 om 20:57

niet getrouwd

Ik ben inderdaad niet getrouwd. De insteek was ook niet een relatie maar het lijkt nu te veranderen. Door de diepgaande gesprekken, het wederzijdse begrip en herkenning over bepaalde situaties, ook lachen en zelfs huilen. Ike ben gewoon diepgeraakt door hem. Pfffff wat een gedoe. Ik vrees inderdaad dat ik de boot heb gemist ja.

zeggen?

Wat een nare situatie....Als jullie gesprekken zo snel zo diep gaan, kan ik me voorstellen dat je een soulmate-gevoel hebt. En die tref je niet zo vaak...kun je je gevoelens niet bespreekbaar maken? Je loopt de kans dat hij afstand neemt, maar misschien heeft hij soortgelijke gevoelens, is zijn huidige relatie (nog) niet zo serieus, rebound, dacht hij dat jij onbereikbaar was...hoe dan ook: het niet uitspreken maakt het voor jou wel erg lastig...

Het is wel een bekende...

waar hij een relatie mee heeft. Ik zou niet tussen die twee gaan 'stoken'.

is ook niet de insteek..

Ik bedoel ook niet gaan stoken....maar gewoon je gevoel uitspreken. Een diepe vriendschap is nu eenmaal lastig als een van de twee heimelijk verliefd is...dan beter uitspreken met het risico op afstand ..wel zo duidelijk en fair voor beide partijen, en dan blijkt wel hoe de kaarten echt liggen..

nou nou, nou ja

Dapper hoor om hier anoniem schuttingtaal te gaan gebruiken. Heel beschaafd van je.

Zo vreemd is de vraag niet. Zeker niet als je hier al een poosje meeleest en ziet wat er zoal aan draadjes voorbij komt

Geen schuttingtaal

Ik vind ook dat je hier geen schuttingtaal moet gebruiken, anoniem of niet.

Wel vond ik het onnodig om meteen te zeggen 'wat vindt je man ervan'.

soulmates

Wat een gelul.

Je overromantiseerd alles. Verder; als je iets met iemand wil, zul je meer initiatief moeten nemen.

Astrid

Astrid

04-09-2014 om 13:18

Wat bedoel je Mark

Meer initiatief, zoals jezelf letterlijk en figuurlijk op iemand werpen? Want er zijn namelijk genoeg mannen die het dan pas snappen. Het klinkt misschien verwonderlijk, maar mannen mogen ook initiatief nemen. Grof in de mond zijn is in elk geval niet zo aantrekkelijk; komt over als de primitieve reactie een Neanderthaler.

man/vrouw ding?

Ik denk dat een vrouw die zich 'soul mates' voelt met een man snel verliefd kan worden op die man, terwijl het voor een man eerder gewoon blijft wat het is: vriendschap. Fijn iemand om mee te praten, maar verder niet.
Feit dat hij gedurende het ontwikkelen van jullie soul-mate-schap een andere relatie heeft aangeknoopt geeft al aan dat dit voor hem verschillende zaken zijn, denk ik.

Oh en mijn opmerking was niet zo rottig bedoeld als ie wellicht overkomt. Ik lees hier gewoon een beetje te lang mee denk ik. Dus als je je erdoor gekwetst voelde: sorry, mijn excuses.

Astrid

Het spijt me zeer dat ik je tere ziel gekrenkt heb.
De term "gelul" is idd. verschrikkelijk grof..... Maar goed, wie had het zich op iemand werpen? TO heeft nergens echt laten blijken dat ze in hem geinteresseerd was als levenspartner, terwijl het voor mij duidelijk is dat ze daar eigenlijk vanaf het begin af op uit was. Het lijkt me de beste verklaring waarom ze contact met hem zocht nadat ze gehoord had van het einde van zijn relatie.

Astrid

Astrid

04-09-2014 om 15:26

Dat heb je niet hoor Mark

Ik werk in een mannenwereld en ben best wat gewend, maar kan me nog steeds verbazen over het soms bijzonder primitieve uiten van mannen/bepaalde mensen.
Wij waren er niet bij, wie weet heeft TS signalen uitgeworpen die voor haar duidelijk waren en voor hem niet en heeft hij misschien gemengde signalen gegeven. Niet gelijk gestemd in elk geval. Best vervelend als je daar zelf anders over denkt of op anders hoopt.

Ilva

Ilva

04-09-2014 om 16:32

Jippox

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook gelijk dacht dat Moniek misschien wel getrouwd was. Ik verwachtte dat het zou volgen in het verhaal maar nee. Ik zou het zelf niet zo zeggen maar eerlijk gezegd dacht ik het ook. Maar ik ben blij dat het niet zo is.

Door de titel

dacht ik wel even, er komt nu zoiets...

En OT

Het staat hier allemaal ook zo zwart wit. Als je met elkaar praat, komt het natuurlijk veel genuanceerder over. Ik kom nog maar net op dit forum (een forum) en merk dat ik heel gevoelig ben voor bepaalde opmerkingen. En daar wordt je misschien harder in, ik weet het niet.

klaar

klaar

05-09-2014 om 08:19

insteek

Vind het opvallend zoals je de eerst afspraak met hem beschrijft: gesprek ging vooral over hem, dat was prima. Misschien is dat gewoon wat het is? (voor hem) Hij kon zijn ei kwijt?
(Zou ik ook alleen maar willen als mijn relatie net uit was hoor)

Laten blijken

En toch zou ik laten blijken dat ik iets voor hem voelde. Summier. En goed kijken of en wat er terugkomt. Hij heeft het ook niet geweten, dus hij kan best in die andere relatie gestapt zijn omdat hij dacht geen kans bij je te maken. Ik vind het overigens wel altijd een risico om meteen na een relatie iets te beginnen: de kans dat die nieuwe relatie alleen maar als troost dient, is reeel.
En dat is fijn voor degene die troost nodig heeft, maar niet voor degene die als zakdoek dient.

Kees

Kees

05-09-2014 om 11:31

Mark74

Ik kom wel vaker van die ongenuanceerde platvloerse opmerkingen van je tegen. Wil je trollen? Zit je omhoog? Kom op zeg. Wees een echte vent en neem een biertje of hou gewoon je waffel in plaats van de boel op stelten te zetten.

Kees

Het spijt me voor je Kees, maar ik ga nog altijd over mijn eigen woorden.

Wat jij daarvan vindt zal me eerlijk gezegd worst wezen.

Verder nog iets inhoudelijks te melden over het topic?

Eerst afwachten

of de relatie tussen hem en jouw bekende wat wordt. Ik vind het niet kunnen om nu iets aan hem te laten merken, dan ben je toch aan het stoken. Je was voor nu te laat en misschien komt er nog wel een kans.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.