Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Dina

Dina

24-09-2009 om 22:40

Nieuwsgierig, hoe vaak in de maand doen jullie het?

HIj is vast al vaker langs gekomen, maar ik kijk niet zo vaak in deze rubriek, dus ik weet niet hoe vaak er al geantwoord is.
Ik ben heel nieuwsgierig hoevaak mensen het doen in de maand. En of leeftijd er iets mee te maken heeft. Ik heb een minnaar en ik doe het ongeveer 3 keer per week omgerekend naar een maand misschien 10 tot 12 keer per maand. Maar wij moeten echt zoeken naar momenten dat we het kunnen doen. Ik vermoed dat als we in 1 huis zouden wonen, we het op dit moment bijna iedere dag zouden doen, maar omgezet naar een maand, zo'n 20 tot 25 keer.
Denk wel dat het minder wordt als je langer samen bent. Wij, mijn minnaar en ik, lopen tegen de 50.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henk

Henk

25-09-2009 om 05:34

2 tips...

Dina,
Als je frequentie belangrijk vindt, kan ik je twee tips geven:
1. Ga niet samenwonen.
2. Zorg dat je absoluut geen kinderen krijgt.

Toen ik mijn vrouw leerde kennen waren we 25 jaar en woonden we meer dan een uur rijden van elkaar vandaan. Als we elkaar zagen was het iedere dag raak. Toen we een paar jaar later gingen samenwonen was het lang niet ieder weekeinde raak. Nu 17 jaar later en 3 kinderen is het volledig doodgebloed. Maar ik zie dat jullie een jaar of 8 ouder zijn, dus misschien gloort er hoop voor ons aan de (verre)horizon.

Begonia

Begonia

25-09-2009 om 10:36

Henk

Ik woon samen, ben getrouwd zelfs en heb 4 kinderen. Toch hebben wij nog zeker 5 keer in de week seks. Niet iedereen is hetzelfde.

ff niet

ff niet

25-09-2009 om 10:50

Ik moet er niet aan denken

WAT?.....vijf keer in de week? ik moet er niet aan denken

Nanno

Nanno

25-09-2009 om 12:40

Hierboven

Hierboven staat een draadje van mij, wat mij betreft zouden we het ook 5 keer per week doen. Maar het is heel verschillend en ligt er maar net aan hoe het allemaal uit komt. Soms is het gewoon een vluggertje en soms lange vrijpartij. Gemiddelt komen we denk ik op 12-15 keer per maand. Ook wij wonen in één huis, zijn al langer samen, hebben kinderen en een baan, maar zou het voor geen goud willen missen, we maken gewoon tijd. Al is het wel wat rustiger als in het begin, toen gebeurde het ook nog wel eens 2 keer op een dag, dat komt nu nog maar zelden voor.

Nognietzolangsamen

Nognietzolangsamen

25-09-2009 om 12:59

Cyclusafhankelijk?

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik met mijn vraag even inbreek in dit draadje. Ik heb gemerkt dat mijn zin erg afhankelijk is van de periode van de maand. De week na mijn menstruatie doen we het zeker 5 of 6 keer. De weken daarna neemt dat af tot ongeveer 1 a 2 keer, dan heb ik gewoon niet meer zo'n zin en ben vaak gewoon te moe. Tijdens de menstruatie staan we nagenoeg op 0. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren?
Voor de statistieken: we zijn bijna 3 jaar samen, waarvan 1,5 jaar samenwonend. Manlief past zich aan aan mijn libido en is daar heel tevreden mee.

stekkertje

stekkertje

25-09-2009 om 13:37

Per maand 0,2 keer

Bij ons is er zeer tegen mijn zin (vrouw) na de komst van de kinderen de klad in gekomen. Het gaat beter nu ik me erbij neergelegd heb. We hebben het heel erg druk met het gezin, wat extra zorgtoestanden, gedonder op het werk... ik wil wel tijd en zin maken maar mijn man heeft het gewoon heel laag op de lijst staan.

Speelt ook nog een rol dat hij uit een oversexed gezin komt met veel overspel, partnerruil en veel te veel openheid tegenover de kinderen. Voor hem is sex veel te veel een machtsmiddel geworden, het vragen aan zijn vrouw is voor hem heel ingewikkeld. Het voelt voor hem als een ruilmiddel waarmee je iemand in bedwang houdt, en dat wil hij niet. (veel over gepraat).

Zijn bijna 20 jaar samen. Voor de eerste negen jaar toen we nog niet samenwoonden zaten we algauw op 7x per week, terwijl we elkaar maar 2 dagen per week zagen..

Ik wil zeker door met deze man. Ik leg me nu even neer bij de gang van zaken, maar ik zoek wel ruimte voor verbetering.

Marieke

Marieke

25-09-2009 om 15:10

Hoe vaak doen we wat?

Wat bedoel je met "het"? Neuken, klaarkomen (allebei?), zoenen?

Miep

Miep

25-09-2009 om 17:01

Ff tellen

Met mijn partner, waarmee ik getrouwd ben en 2 kinderen heb, gemiddeld 3 keer per week.
Met mezelf doe ik het ook een keer of 3 per week. En dan nog mijn minnaar...........dat is wisselend, maar graag 5 keer per week (helaas is dat niet haalbaar)

Nanno

Nanno

25-09-2009 om 19:52

Hahaha miep

De keren met mezelf heb ik nog niet meegeteld. Dina, bedoelde je dat ook met je vraag? Zo ja, dat is een keer of 3 in de week.
Wat ik me wel afvraag nu ik dit draadje lees, er zijn dus wel veel meer vrouwen met een redelijk hoog libido, waar waren die bij het draadje '(bijna) altijd zin'?

Starry Night

Starry Night

26-09-2009 om 13:14

Dat gaat je niks aan

Ha!

p

p

26-09-2009 om 14:16

Hier

Nooit met alleen mezelf, vind ik echt maar niets

25j geleden, de eerste jaren samen zo'n 3x/week
nadien kindertjes, even wat minder goed, in die periode even zelden tot nooit
nu als veertigers ongeveer 1x /week

JanJansEnDeKinderen

JanJansEnDeKinderen

26-09-2009 om 21:22

Wij doen het

gemiddeld 2 tot 3 keer in de week. Ik vind 2x zat, hij wil meer dan 3x pw.
Behalve als ik ongesteld ben, dan wil ik geen gemeenschap. Maar dan "help ik hem wel een handje"...
Ik ben 40, hij 5 jaar ouder, en we hebben 2 kinderen.

ikke

ikke

27-09-2009 om 10:05

Frequentie

ja, de frequentie hangt af van de periode van de maand, ook bij mij. na de menstruatie veel meer zin.

Polly Shearman

Polly Shearman

27-09-2009 om 10:46

Wat maakt het uit

als iedereen het nu 5 keer in de week doet en jij maar 1 keer. Ga je dan denken,ohjee ik loop er 4 achter???

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de tel niet bijhoud. Je zet toch geen streepjes op de muur?

Kunnen jullie echt een maand terug denken en tellen hoe vaak je sex hebt gehad?
Of doen jullie het altijd op vaste dagen? dus op dinsdag, donderdag en zaterdag??? en als je dan een keer geen zin hebt?

groet, polly

Jouw omgeving

hoe kan je nou weten wat er in jouw omgeving aan seks plaats vindt, ik bedoel je zit er toch niet met je telraampje naast ?

Jippie

Jippie

28-09-2009 om 13:01

Polly

"Kunnen jullie echt een maand terug denken en tellen hoe vaak je sex hebt gehad?"

Makkie, ik weet het direct van de afgelopen 3.5 jaar...

Veel te weinig

Ik moet wel zeggen dat ik het eens ben dat het niet moet uitmaken hoe vaak een ander het doet als je maar tevreden bent met je eigen frequentie.
Mijn beste vriendin en haar man zijn net konijnen, hij om de sex en zij om de bevruchting, tja, daar hoef ik me niet aan te meten.
Nu ben ik zelf niet echt tevreden met onze freq, dit is dan ook regelm onderwerp van gesprek bij ons. Ik heb een veel hoger libido dan mijn man, en dat doet wel zeer in onze relatie. Wij zijn 6 jaar samen, 4 jaar getrouwd, 1 kind. Voor de geboorte zeker 3x id week en commentaar op iedereen die het misschein wel minder deed. Nu heeft mijn man geloof ik het zogenaamde mannelijke mama syndroom. Hij voelt zich voornamelijk vader en ziet mij als de moeder van zijn kind. Niet echt geil en voor mij niet echt bevredigend.
Ik ben het zat om elke avond te hopen op wat sexuele aandacht. Ik haal hem nu na een week wel eens over en na 2 week wordt ik echt vervelend, ik kan het niet helpen. Ik kan mezelf niet bevredigen en dit vind ik zo oneerlijk. Ik fantaseer over vanalles. Nu fantaseer ik over een affaire, iets wat toch een fantasie blijft want dat zou ik (denk ik) nooit doen.

Jane

Jane

06-10-2009 om 22:58

Tarzan?

**Ik kan mezelf niet bevredigen**
Waarom niet? Misschien gaan zijn ogen open als jij met een tarzan in bed ligt te spelen

Jane

Jane

07-10-2009 om 08:41

Best serieus

Het zinnetje 'ik kan mezelf niet bevredigen' vond ik nogal triest klinken in combinatie met een man die weinig sex wil. Ik denk dat man misschien opgewonden wordt als er naast hem een vrouw wél bezig is met sex, en misschien dat hij dan leuk mee wil doen. En anders heeft Wendy het in elk geval een beetje naar haar zin. Als je helemaal niets meer aan sex doet, wordt de zin ook steeds minder en kom je in een negatieve spiraal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.