Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Zenna

Zenna

21-10-2020 om 15:32

Totaal geen zin in gemeenschap met man

We hebben een huwelijk van 19 jaar en 3 tiener kinderen. Sinds de laatste 1-2 jaar staat sex mij enorm tegen met mijn man. Wat het precies is kan ik niet zeggen. Ik kijk er tegenop en probeer er het liefst onderweg te komen. Mijn man zou elke week wel willen. Net of voel ik niks meer voor hem. Ik vind het zo gek dat dat pas na 17 jaar komt. Alleen ik moet hem nu steeds afwijzen wat ik voor hem ook erg vind. Iets tegen mijn zin doen kan ik niet meer opbrengen. Zelfs elke aanraking probeer ik te vermijden om niet iets uit te lokken zeg maar. Waardoor ik me extra schuldig voel, ook naar hem toe. Dit laatst wel besproken en dat ik minder voel. Net besproken en dat wil hij daarna gelijk weer poging doen. Wat het bij mij nog erger maakt. Het erge is voel nog wel van onderen zeg maar, maar dan niet dat ik zin in gemeenschap heb met hem. Dat is zo verwarrend. Kom zo niet verder

Paasei

Paasei

21-10-2020 om 16:02

In of buiten het bed

Een paar dingen. Mannen hebben een andere beleving van seks dan vrouwen. Voor mannen betekent seks intimiteit, terwijl vrouwen intimiteit nodig hebben om seks te willen. Ofwel; wat er buiten het bed gebeurd bepaald - meest voor vrouwen - hoe leuk het in bed is. Hoe is het met de rest van jullie relatie? Hebben jullie wel een andere vorm van intimiteit? Kunnen jullie samen lachen? Is er tijd voor elkaar? Ik las ooit ergens dat het voorspel voor de volgende keer al direct begint na de seks. En daar zit wat in. Ook al ben je zo lang bij elkaar dat je meer samen een bedrijf runt dan dat de vonken er nog van af vliegen, je zult er moeite in moeten blijven steken om naar elkaar te blijven verlangen.

En dan. 19 jaar samen en 3 tieners, dan zul je zo'n beetje in de overgang zitten. Hormonale schommelingen hebben veel effect, lichamelijk maar ook geestelijk. Lees je eens in, je zult versteld staan. Daarnaast; seksualiteit veranderd als je ouder wordt. Wat vroeger leuk en voldoende was, voldoet niet meer. Niet alleen bij de vrouw trouwens, ook bij de man. Ken je de website van de Paarse Keizerin? Die schrijft op een hele mooie en ingetogen manier over de verschillende aspecten van seksualiteit en hoe je het een leven lang leuk kunt houden. Lees maar eens:
https://www.depaarsekeizerin.nl/info-adviezen/verandering-seksualiteit-na-je-45ste
Succes!

Zenna

Zenna

21-10-2020 om 20:17

Bedankt voor je reactie. Ik zit nog niet in de overgang, net 40 jaar. Lachen samen kunnen we helaas niet. Mijn man is serieus en heeft nooit echt humor. Gesprekken zijn oppervlakkig, behalve zijn hobby. Sinds hij meer thuis irriteer ik mij aan hem. Hij is heel geordend in huis, alles volgens schema. Het benauwd mij gewoon. Denk dat dit het geheel ook niet bevorderd....

Wat was er ooit leuk aan hem

Wat was het ooit dat je leuk vond aan je man? Is dat nog aanwezig? Of, heb je daar nog wel oog voor? Of, is dat nu misschien een karaktertrek waar je je aan ergert? Het klinkt alsof je je man gewoon niet leuk meer vind. En het kan de moeite waard zijn om uit te zoeken hoe dat komt.

Je zegt dat je man altijd serieus is, dat jullie niet samenkunnen lachen. Is dat altijd zo geweest? Of versterken jullie elkaar misschien, dat hij serieus is omdat jij voor zijn gevoel overal maar een lolletje van maakt. Als voorbeeld hoe negatieve patronen kunnen ontstaan.

Chista

Chista

14-11-2020 om 09:00

Herkenbaar

Ik herken dit. Heel goed zelfs. En het werd zo sterk qua gevoel dat we uiteindelijk paar maanden niet meer vreeen. En toen... hoop dat het bij jou niet het geval is... bleek meneer met een andere vrouw te seksen. Al die tijd, dus jaren. Dus intuïtie gaf signalen maar ik heb nooit gedacht dat het vreemdgaan kon zijn. Dat zou mijn man toch niet doen. De affaire is beëindigd en daarna kwam echt waar de zin in knuffelen en intiem zijn terug. Weliswaar nu ander probleem (vreemdgaan verwerken 😝).
Maar ...
Kan natuurlijk gewoon ook horen bij zo lang bij elkaar zijn. Is dit alles idee. Vraag is wat wil jij? Misschien ook interessant:
Er is een psych met blog over 'mijn gevoel is weg' (zoek op dit plus Nijmegen), daar geeft ze interessante vragen en antwoorden.

Zenna

Zenna

15-11-2020 om 15:42

Christa

Bedankt voor je reactie. Er is volgens mij zeker geen ander. Hij wil wel, maar ik voel gewoon niks meer. Alleen nu ik het heb gezegd doet hij totaal niet meer zijn best zeg maar.
Waar kan ik die blog vinden? Heb geprobeerd maar zie het niet staan

Christa

Christa

16-11-2020 om 20:44

Zenna

Zenna

19-11-2020 om 14:45

Christa

Bedankt. Staat er duidelijk verwoord, inderdaad nu uitzoeken wat ik wil. Hij wil er zelf niet aan werken, althans in ieder geval niet in therapie. Lastig

snap het niet

Zenna,

Ik zat dit te lezen, en het zal aan mijn simpele mannenbrein liggen, maar ik begrijp deze zin niet;

"Alleen nu ik het heb gezegd doet hij totaal niet meer zijn best zeg maar."

Je wijst hem constant af, vermijd aanraking, en als ik het goed lees wil je wel seks ,maar niet met hem?

Je hebt hem afgeschreven als man, en nu verbaas je je erover dat hij zijn best niet meer doet.
Wat had je dan verwacht?

Beste Zena, het zou heel goed kunnen dat je in de overgang zit ook al denk je zelf van niet. Wat je beschrijft is namelijk een veel voorkomend probleem in de overgang. Je weet meestal pas dat je in de overgang bent als je de voor de hand liggende klachten zoals opvliegers en nachtzweten krijgt, maar het proces begint al vele jaren eerder. Hoewel de meeste artsen zullen zeggen dat je tien jaar te jong bent is starten met de overgang rond je veertigste helemaal niet ongewoon. De meeste artsen weten helaas veel te weinig van de overgang. Misschien loont het de moeite om toch eens wat informatie in te winnen over de overgang. Wie weet vindt je toch herkenning. 

@Stormkapje, Ik lees niet dat ze haar man afwijst als man. Ze heeft alleen even geen zin in seks met hem. Uit jou vraag begrijp ik dat jij van mening bent dat je alleen een man bent als je seks hebt ? Het lijkt erop dat de man van TO er ook zo over denkt, hij straft haar omdat ze geen seks wil. Niet constructie en een beetje kinderachtig. 

zonne2017,

Natuurlijk ben je niet alleen een man  als je seks hebt.

Kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat het wel zo voelt. Net zoals het voor haar allemaal verwarrend is, is dat voor hem net zo. 

Zij heeft geen zin meer in seks, hij wel. En van 1 kant houdt dat op. Als hij aan zou geven dat het knuffelen en kroelen hem enorm tegenstaat en hij dat wel wil, maar niet met haar was het huis te klein denk ik. 

Ik hoop voor hem dat het inderdaad bij even blijft, bij ons begon dit na de geboorte van de jongste. Die is ondertussen volwassen, vandaar misschien mijn  reactie.

Helemaal eens hoor Stormkapje. Geen 'mannenbrein' bij mij. Of nou ja, ik ben niet zo enorm van man-vrouw-denken maar ik ben vrouwelijk in ieder geval en vind jouw redenatie logisch

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.