Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Vunzie

Vunzie

10-11-2009 om 17:08

Veel anale seks aldus de viva

Bijna de helft van de vrouwen (48 procent) doet aan anale seks. Dat blijkt uit een enquête van vrouwenblad Viva waaraan 514 vrouwen hebben deelgenomen.

Dagelijkse kost is anale seks echter niet: een kwart (26 procent) waagt zich er maandelijks aan, voor de meerderheid (50 procent) is het zelfs meer iets dat op halfjaarlijkse basis plaatsvindt.

Wat verder opvalt is dan mannen en vrouwen ongeveer even vaak (respectievelijk 39 en 36 procent) het initiatief tot deze seksvorm nemen.

Viezigheid

Uit de rondvraag kwam eveneens naar voren dat er ook minpunten kleven aan anale seks. Hierbij werd pijn het vaakst genoemd, op de voet gevolgd door viezigheid.

Het onderzoek van Viva vond plaats in het kader van de A-files, een bijlage over anale seks.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-11-2009 om 19:07

Jaja

Als het zo leuk is, waarom doet men het dan zo weinig? Of is het ieder half jaar een keertje proberen om dan te besluiten dat er toch niets aan is?

Inderdaad jaja

Ik kan het me ook niet voorstellen. Ik associeer anale sex uitsluitend met POEP en vind het echt een vieze gedachte dat je dat aangenaam zou vinden. Het zal mijn bekrompenheid wel zijn...

Tinus_p

Tinus_p

11-11-2009 om 11:14

Ach

T lijkt me net zoiets als wanneer de viva een onderzoek gaat doen onder parenclubbezoekers. Verrassende uitkomst: 99% is niet jaloers. Duh.

krin

krin

11-11-2009 om 12:37

En bovendien

is anale seks niet het meest voor de hand liggende onderwerp op de borrel of bij de thee. Je hebt van de meeste mensen toch geen idee wat zich op de slaapkamer afspeelt? Gelukkig niet, zou ik bijna zeggen.
Bij dergelijke berichten heb ik eerst een soortgelijke gedachte als in Tinus' bericht, en daarna kijk ik weer een dagje heel anders aan tegen de mensen om me heen. Best grappig. Oe... zij koopt de Viva, zou ze...

tonny

tonny

11-11-2009 om 12:57

Ah joh

de Viva moet gewoon werken aan de verkoopcijfers!
De crisis is ook voelbaar in tijdschriftenland.

tonny

Scoren met anale seks dus

haha tonny !

Monique D*

Monique D*

12-11-2009 om 03:02

Stoelgang en anale seks

Heb je ook moeite met de stoelgang als je anale seks hebt gehad?

Evenzo

Evenzo

12-11-2009 om 11:20

Soms

Soms is het echt heerlijk, maar inderdaad, ik moet dan wel heel erg opgewonden/geil zijn.
De uren erna heb ik een wat 'beurs' gevoel, de dag erna is het over. Problemen met de stoelgang daarna heb ik gelukkig niet.

viesje ! ahahah

viesje ! ahahah

12-11-2009 om 18:18

Stoelgang problemen?

hmm wat dacht je van spetterpoep?

Sarcas

Sarcas

12-11-2009 om 23:10

Kleven

'nadelen die kleven aan anale seks'

Heel fijntjes verwoord

S.

Minka

Minka

13-11-2009 om 09:47

Vunzie

Hoi Vunzie,
Wat vind je er zelf eigenlijk van? Daar lees ik niets over terug?
Groet, Minka

vader van kwartet

vader van kwartet

13-11-2009 om 13:40

Vinger erin ook anale seks?

als wij vrijen stop ik er wel eens een vinger (hooguit 2 kootjes) in bij m'n vrouw, valt dat ook onder anale seks? 'all the way' zie ik er niet snel van komen, dat lijkt haar toch wat te pijnlijk, maar blijkbaar kan het wel begrijp ik van anderen hier?

Heel soms

Heel soms

13-11-2009 om 16:27

Hygiëne

Het is mij opgevallen dat mijn laatste 3 partners (spreek wel over langere tijd), erg graag anale seks wilden. Ikzelf was tot nu toe 2 keer ook in de stemming. Over de hygiëne, ik heb mezelf vooraf "intern" gereinigd met een injectiespuitje lauw water. Mijn partner is niet zo groot geschapen en het heeft ook niet zo lang geduurd dus heb ik ook geen "naweeen" gehad.

Het was zeer opwindend, maar zeker geen dagelijkse of zelfs maandelijkse kost voor mij.

Heel soms

Vanachter

Vanachter

14-11-2009 om 21:46

Prettig

Met mijn nieuwe lover die ik sinds een paar maanden heb doe ik het wel. gemiddeld eens per twee weken denk ik. Daarna lekker onder de douche, zorgen dat je vantevoren naar het toilet bent geweest. Als je het rustig aanpakt gaat het prima en is het erg lekker en stimulerend. Maar lover vindt het ook leuk om er een vingerkootje in te hebben. Stoelgang geen probleem hier, de volgende ochtend eerste iets dunner maar daarna weer normaal, geen last verder, zorgen dat het vochtig genoeg is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.