Uit-tips Uit-tips

Uit-tips

Iets lolligs te doen in/rond ommen morgen?

Beetje last minute, maar wie niet waagt....

Man is afwezig, dus ik drop morgenochtend rond 9-en een horde kinderen in Ommen voor een golfwedstrijd. Om 10 uur zijn ze allemaal vertrokken & heb ik zeker tot 1500 uur de tijd om met dochter van 10 die niet meedoet de burt een beetje te verkennen. Iemand nig geniale ideeen wat we zouden kunnen gaan doen? We vermaken ons vast wel met wat winkelen, boswandelingetje, weetikveel, maar wie weet zijn er een leuke dingen in de buurt die wij niet bedenken!!

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

30-03-2012 om 20:44

Natuurgebied

archermerberg.
Mooi uitzicht van de hoge berg. (77,6m)

Verder heb je iets buiten Ommen landgoed Vilsteren met een bezoekerscentrum. Leuk dorp omdat alle huizen dezelfde luiken hebben.
Er is daar ook een stuw in de Vecht. En volgens mij staat daar ook nog wel eens een ijskraam.

Jesse_1

Jesse_1

30-03-2012 om 20:58

In de kas

Dit weekend is het toch 'kom in de kas' weekend? Er is daar vast in de buurt wel een kas te bezoeken.

Ommen en omgeving

best frisjes morgen, dus de ijskraam bij de Stuw staat er zeker weten niet. Ommen zelf is best een leuk dorp, dus lunchen kun je er zeker gezellig. Dichtbij ligt Dalfsen, ook wel een paar leuke winkeltjes en leuke lunchgelegenheden. Verder onmeunig veel bos in die omgeving, dus wandelen kun je er ook naar hartelust.
Of er echt morgen een leuke activiteit is weet ik eerlijk gezegd niet.
Weet niet of jullie van geocachen houden, maar volgens mij is er in de buurt van Ommen/Dalfsen een stripheldengeocache. Vriendin van me heeft die een keer met haar kinderen gedaan, was geinig.

Veel plezier morgen,

groetjes van Purk

IngridT

IngridT

30-03-2012 om 21:39 Topicstarter

Okee!

Vilsteren is dicht tot mei, da's jammer, want leek me leuk. molen bekijken en zo. Kassen hebben ze niet in Ommen. Maar die Archemerberg ziet er leuk uit. Hoorde net dat er nog een bekende moeder rondhangt de hele dag met 2 honden, dus misschien gaan we lekker met izjn allen die berg 'doen'. Dank voor de tips!

Ingrid

Rookworst eten bij de hema

"Buiten de door Youp van 't Hek bekend geworden vestiging van de Hema kent Ommen gezellige winkelstraatjes op een klein oppervlak in het oude centrum."

skik

Amk (ot)

Mijn eerste reactie op jouw "hoge" berg was, wat doet die komma daar nu. Nou ja, niet zo gek als je bedenkt dat ik net terug kom van een klim van ruim 600 m :o)

amk

amk

31-03-2012 om 18:45

Shonagh (ook ot)

sorry, maar het is toch echt een berg.
Er is overigens ook een hoogst vermakelijk boekje met fietstochten over de bergen van NL.
www.bergopinnederland.nl

Poeh hee ( nog steeds ot)

wel 50 beklimmingen, daar kun je nog mooi druk mee zijn :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.