Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Daar gaan we weer...[vakantie voor de kinderen, moet dat?]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

01-02-2009 om 16:49

Naomie

Dat tegenwoordig iedereen maar op vakantie gaat is ook een beetje een mythe denk ik. Het hangt volgens mij heel erg af van de buurt waarin je woont. In veel volksbuurten gaan heel veel kinderen ook tegenwoordig niet op vakantie. En zelfs in onze doorsnee buurt zijn er genoeg kinderen die niet gaan of die in elk geval niet elk jaar gaan.

Maylise

tonny

tonny

01-02-2009 om 19:37

Niet kunnen of niet willen

Niet met vakantie gaan omdat er financieel andere prioriteiten (moeten) worden gesteld vind ik heel wat anders dan niet met vakantie gaan omdat je er als ouders geen zin in hebt en liever in de tuin zit.

Eén ding is duidelijk: de kinderen van vraagstelster willen gráág met vakantie (wat niet wegneemt dat ze de Efteling of een dagje strand vast ook leuk vinden hoor).
Maar ouders hebben geen zin in vakantie dus het gebeurt niet.

Waar leg je de grens?

Ik heb geen zin in een kinderfeestje, veel te veel gedoe, dus dat doen we niet.
Ik heb een hekel aan de geluiden van computerspellen, dus ze gaan maar mooi mens-erger-je-nieten.
Ik heb een hekel aan chloorlucht dus zwemmen leren ze maar als ze zelf naar het zwembad kunnen.
Ik houd niet van roze, dus mijn dochtertje mag geen roze aan.
Ik heb een hekel aan fietsen, dus we gaan met de auto naar school.
Ik houd niet van voorlezen, een video is ook leuk.
Ik houd niet van TV kijken, ik lees elke dag veel verhalen voor.

En zo kunnen we nog een hele tijd doorgaan.

Maar goed, ik ga terug naar wat ik eerder al zei: geen vakanties met je gezin... ik denk vast dat je daarvan spijt krijgt als ze later uitgevlogen zijn. Tijd komt nooit terug! En soms is het wijs zin te máken!

tonny

Tonny

Op een reactie als de jouwe zat ik al te wachten. Ik ben het nl. roerend met je eens.
Het eerste beeld wat mij voor ogen kwam was die van een stel die lekker de hele dag in de tuin zit te lezen en te genieten van de rust. Én twee beginnende pubers die op de bank liggen, elkaar dwars te zitten omdat ze zich stierlijk vervelen. Tja, ik snap niet dat je het niet leuk vind om er met je gezin op uit te trekken. Dan beleef je toch samen avonturen?

Gr. Poezie.

Nivea

Nivea

02-02-2009 om 01:11

Lhena

Je schrijft: "Maar de kinderen zouden zo graag eens op vakantie gaan."

Ik kan me niet iets bedenken wat de kinderen heel erg graag willen en ik absoluut niet als de mogelijkheden er zijn en er geen principiele bezwaren zijn.
Misschien zijn ze wel heel erg verwend, maar als ze echt heel graag iets willen, dan zetten we onze eigen twijfels opzij. We genieten dan van het feit dat zij zo enorm genieten. Dus koukleumen langs het voetbalveld, naar een pretpark, zwemles, MacDonalds, voetbalplaatjes plakken, kikkerdril vangen, zwemparadijzen, etc.

Er zijn zoveel dingen die ik eigenlijk geen bal aan vindt, maar omdat mijn kinderen het graag willen doe ik het toch met veel liefde (en uiteindelijk heel veel lol).

Je kinderen willen graag op vakantie. Ik zou zeggen: of zet jezelf een weekje opzij en doe wat zij leuk vinden OF bedenk iets wat jullie en de kinderen leuk vinden.

Zie je ergens specifiek tegenop? Overal is een oplossing voor toch?

Lhena

Lhena

04-02-2009 om 19:25 Topicstarter

Hier ben ik weer

Sorry maar ben tijdje niet meer geweest wegens ziekte.
Bedankt voor alle reacties!
Het is niet zo dat de kinderen niets mogen. Ieder jaar gaan ze met de jeugdgroep op kamp, de oudste gaat dan ook nog eens op theaterkamp en de jongste ook nog op sportkamp. Ze hebben ieder dus 2 kampen tijdens de zomervakantie. Ze mogen ook nog iedere dag naar het speelplein. We proberen iedere zomervakantie een weekendje te doen of een midweek. Maar ik vraag me dus af of we onze kinderen niets te kort doen door geen buitenlandse reis te maken. Verder doen we heel vaak uitstapjes of gezellige dingen samen! Gaan vaak shoppen, naar de film, bowlen, ... Het is dus niet zo dat ik lekker op de bank wil met een boek en dat de kids hun plan maar trekken! Helemaal niet! We genieten zeker van elkaar...

Lhena

Nivea

Nivea

04-02-2009 om 20:57

Lhena

"Maar ik vraag me dus af of we onze kinderen niets te kort doen door geen buitenlandse reis te maken."

Ik denk dat je je kinderen er wel een geweldig groot plezier mee doet. Ze zullen het geweldig vinden! Die kampen zijn leuk en aardig, maar ik weet zeker dat ze het allerliefste ook gewoon met paps en mams iets bijzonders willen doen.
En kinderen moeten leren dat niet alles kan of moet. Er zullen genoeg kinderen zijn die nog nooit naar het buitenland zijn geweest, maar de meeste kinderen van jullie leeftijd zijn wel een keertje in het buitenland zijn geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-02-2009 om 01:23

Hoogtepunten

Als ik naar mijn eigen jeugd kijk, waren de vakanties met mijn ouders echt hoogtepunten. Ik ben alles bij elkaar 5 keer met mijn ouders op vakantie geweest, mijn zussen 4 keer. Op een periode van 20 jaar dus niet echt vaak. Ik kan me ook niet herinneren dat ik erg ongelukkig was als wij niet gingen en anderen wel. Het was gewoon zo. Maar ik denk nog met heel veel plezier terug aan de vakanties met mijn ouders en zussen.
Ik zeg hiermee niet dat je een bruut bent als je niet op vakantie wilt. Ze krijgen nog genoeg gelegenheid om zelf op vakantie te gaan. Ik zeg wel dat vakantie met de eigen ouders een krentje in de pap is voor kinderen.

Van alles doen

Wij gingen vroeger ook bijna nooit op vakantie. Heel af en toe wel een keer. Dat vonden we dan wel heel leuk. Verder mochten wij altijd op kamp. Zeilkampen, ponykampen enz. Dat heb ik ook altijd heel fijn gevonden.

Verder gingen wij als we weg gingen altijd in een huisje. Dat had ik na 1 week echt wel gezien ook met de kinderen. Niks aan.

Nu zijn we wat jaartjes terug begonnen met kamperen en dat bevalt ons heel goed. Gezellig, goedkoop en gewoon heerlijk bij je tentje in het zwembad enz.. Niks moet en niks hoeft. lekker veel buiten. Heeeerlijk. We zijn van 1 week naar 3 weken vakantie gegaan en het liefste zouden we nog wel langer willen, lekker in de buurt, niet te verweg geen dagen auto rijden..

Wie weet is er ook wel een soort vakantie wat jullie wel bevalt en waar je wel van kutn genieten! Succes! En anders dus toch lekker thuis blijven

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.