Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

26-12-2012 om 14:11

Dilemma

Ik zit met een dilemmaatje. Ik had eerder al eens een vraag gesteld over het Disney Hotel waar mijn kinderen héél graag heen willen (en ik zelf ook). Inmiddels zijn de prijzen voor 2013 bekend, en twee nachten/drie dagen in de zomervakantie (doordeweeks) kost een slordige 2000 (!) euro. Verschrikkelijk veel geld, en ik heb er heel veel moeite mee om dat uit te geven voor 3 dagen. Het zou kunnen als we de rest van de vakantie beperken tot een dag of 3 op een camping (stacaravan). Een andere mogelijkheid is om maar 1 nachtje in het Disney Hotel te gaan, dan kost het 'slechts' 1200 euro en heb ik wat meer ruimte om nog een weekje camping te boeken.
Tjajaja, hoe doen andere mensen dat toch? Ik kan me niet voorstellen dat al die gezinnen ook voor 2000 euro in het Disney Hotel zitten. Voor dat geld kun je ook met zijn drieën een week in een apartement op Kreta zitten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Er zijn mensen genoeg die het wel doen. Ik vind het ook een bak geld in een paar dagen. Het ergste is dat je er alleen maar ben als je ogen dicht zijn. Je loopt aldoor in het park zelf.
Wat wij hebben gedaan is een ontbijtbuffet genomen als alternatief en dat was leuk! Alle figuren lopen er.
Nogmaals, ik zou het echt niet doen en zit ook liever voor dat geld een week op Kreta

JansjeRommy

JansjeRommy

26-12-2012 om 14:49

Ik zou het wel weten

Ze krijgen het er vast wel voor, anders vragen ze het niet. Maar hoewel ik het geld wel zou hebben zou ik het er never nooit aan uitgeven.
Ook niet voor 1 nachtje, wat de kinderen ook zouden willen. Misschien kun je nog ergens een aanbieding vinden als je het echt wilt?

Snuggle's

Snuggle's

26-12-2012 om 22:46

Tja

Het is natuurlijk ook belachelijk veel geld. Maar aan de andere kant...als je het geld hebt en het is een droom van jullie allemaal is het natuurlijk wel een geweldige herinnering voor de rest van jullie leven. Misschien meer als een weekje Kreta (als dat is wat jullie normaal doen).

Het gaat om andere bedragen maar ik ben met ex ooit eens in een sterren restaurant gaan eten. Voor dat geld hadden we wel vijf keer naar ons 'normale' restaurant kunnen gaan. Maar de keren dat we daar geweest zijn staan me nog maar vaag bij. Maar van die keer in het ster restaurant weet ik nog wat ik gegeten heb en hoe bijzonder en speciaal het was.
Voor mij zijn dat belangrijke dingen in het leven, speciale dingen doen en mooie herinneringen kweken (kan ook zonder geld, zo bedoel ik het niet).

Kortom, ik zou het doen.

Een droom

Het is veel geld, maar ja, het is dan ook een droom. Een weekje Kreta is ook niets mis mee, maar geen droom. Ik vind het ook een hoop geld maar durf niet te beweren dat het te duur is. Die keuze moet jij zelf maken.

Vic

Vic

28-12-2012 om 16:16

Tja

De laatste keer dat wij in Disneyland Parijs waren, 3,5 jaar geleden, heb ik me voorgenomen dat ik bij een volgend bezoek een hotel bij het park zou nemen. Een camping op 20 autominuten afstand is te doen, maar ik vond het toch een gedoe omdat je na zo'n dag toch wel redelijk gesloopt bent. Aan de andere kant, ik heb nu geen kleuter meer die zich aan het eind van de dag van een minder gezellige kant laat zien
Ik denk dat ik bij de kinderen maar eens voorzichtig ga aandringen op een verblijf in Newport Bay ofzo (dat scheelt de helft qua kosten!) en dan een keer ontbijten in het Disney Hotel.
Mag je ook eerder het park in als je in een van de andere hotels verblijft?

Vic

Vic

28-12-2012 om 16:23

Wat ook kan

Ik kan ook eens kijken wat Disney kost in de meivakantie (hebben helaas maar 1 week). Dan koppel ik het gewoon los van de zomervakantie, en gaan we dan een weekje betaalbaar weg.
Wat een gedoe Normaal heb ik eind van het jaar al lang en breed de plannen klaar en kan ik in januari boeken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-12-2012 om 16:52

Vic

Ja hoor, ook als je in een van de andere hotels overnacht, mag je vroeg het park in. Wij zijn een paar jaar geleden voor heel weinig geld in een hotel geweest, een paar minuten van de ingang vandaan. Ben de naam even kwijt. Er rijden de hele dag door bussen tussen park en de hotels. Ik zou echt niet veel geld aan het 'echte' Disneyhotel uitgeven, je bent er nauwelijks!

Vic

Vic

28-12-2012 om 18:49

Het wordt niet echt makkelijker

In de meivakantie betaal je voor 4 nachten net zoveel als voor 2. Dat maakt het natuurlijk aantrekkelijk om langer te gaan, maar dan heb je ook weer veel meer verblijfskosten.
Wel balen dat dat Disney Hotel zo schreeuwend duur is, en dat iedereen me voor gek verklaart als ik het zou doen ;-(
(en ja, het zijn luxeproblemen).

Carthy

Carthy

28-12-2012 om 20:17

Vic

Ik verklaar je niet voor gek maar ik zou het geld er persoonlijk niet voor over hebben (tenzij ik het echt echt echt heel makkelijk kan missen). Ik zou of een hotel net buiten het park boeken of die cricket ranch ofzoiets Volgens mij zit je dan ook in Disneysferen maar dan voor minder geld.

Goedkoopste hotel

Is volgens mij santa fe, een klein kwartiertje lopen naar de ingang of een paar minuten met de bus, is een echt disney hotel, maar scheelt je inderdaad een hoop geld, laatste keer dat wij er waren gingen we 09 uur ontbijten en waren we 's avonds laat terug. Dus je bent er amper.

Wij overwegen een jaarkaart te kopen voor disney en dan slapen we daar in de camper, iemand daar ervaringen mee?

Snuggle's

Snuggle's

29-12-2012 om 13:46

Reden

Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf de reden weet waarom je in dat hotel wil.
Als het puur voor het makkelijke is zijn de andere hotels bij het Disney park net zo goed. Dat is ook echt zo makkelijk. Ik zat in santa fe, de goedkoopste, en die bussen erheen reden echt af en aan en dan ben je er in twee minuten.
Of lijkt het jullie gewoon geweldig om een keer in zo'n sprookjes hotel te slapen? Het idee, de magie zeg maar?

Ik zou je zeker niet voor gek verklaren om de laatste reden, sterker nog, ik vind dat je het dan gewoon moet doen. Ik zou je wel voor gek verklaren als het alleen om het praktische is. Dat is echt niet nodig.

Ik zou het niet doen...

maar als het echt jouw DROOM is, zou ik het zeker doen anders blijft het aan je knagen. Gelukkig is het niet mijn droom, scheelt weer een dilemma.

Heb je ook al eens gedacht aan een partner hotel zoals het Magic Circus hotel? Beter dan de eenvoudigere Disney hotels en toch voordeliger. Uitstekende shuttle services. Bovendien kan je, als je plannen hebt om vaker te gaan, voor het geld dat je bespaart een jaarabonnement kopen.

Het Magic Circus hotel was overigens pas een Groupon aanbieding, incl. entreekaarten. Ik heb lang zitten twijfelen... Maar het is regelmatig in de aanbieding, ook bij Expedia enzo.

Sahara

Sahara

30-12-2012 om 18:20

New port bay

Wij hebben net New Port Bay geboekt. 4 nachten voor de prijs van 2 en onze jongste mag nog gratis mee. Hij is dan 4 jaar.

Voor ons gold ook dat ik perse geen auto meer wil pakken zodra wij ervzijn. En ik wil ook een zwembad. Daarom vielen Santa Fe, Cheyenne en die stacaravans voor ons af.

Voor ons was Sequoia het goedkoopste maar bij het boeken bleek New Port Bay familiekamers te hebben voor 6 personen en daarom is het dat hotel geworden.

En als ik morgen de staatsloterij win dan boek ik om naar een luxe suite in het Disneyland hotel met zo'n VIP FAstpass

Zo niet dan is het New Port Bay hotel ook prima. Het lijkt mij heerlijk om onze reis naar huis te onderbreken met een paar dagen Disney.

Vic

Vic

30-12-2012 om 20:23

Sahara

Heb je ook voor de meivakantie geboekt, want voor de zomervakantie kreeg ik die aanbieding 4=2 niet? De kinderen zijn inmiddels om en willen ook wel in de Sequoia Lodge. Bij mij moet het even bezinken dus ik hoop dat de aanbieding over een week ook nog staat.

Sahara

Sahara

30-12-2012 om 21:37

Vic

Bij Oad. Eerst naar Disneyland en zie je daar vanzelf een advertentie met 4 voor 2. Je moet wel goed opletten want er is ook een aanbieding voor 3-2.

Aanbieding geldt de hele zomer ( wij gaan zelf in augustus). En is te boekenctot half februari (dacht ik).

Oh jee

al krijg ik er 2000 bij... Ik ben niet zo van de themaparken, ieder zijn voorkeur uiteraard.

Wij zijn 1 dag in disney geweest, de oudste was toen een jaar of 4 geloof ik en ze vond het erg leuk. Ik zou als ik jou was gewoon even alle vakanties bekijken, er zijn toch meerdere momenten in het jaar dat ze geen school hebben. En ook kijken of het op vroegboek termijn goedkoper is, bijvoorbeelv oor herfstvakantie 2013 ofzo. of als ze een keer een vrijdag vrij hebben gaan tm zondag oid. Vergeet niet dat je de reis er naar toe ook nog moet betalen.

Vic

Vic

30-12-2012 om 22:16

Ik bereid me voor op een uitputtende vakantie, maar het park is wel ontzettend leuk en bijzonder. Vorige keer hebben we ons enorm vermaakt en inmiddels is jongste 1,30+ dus mag ook in de meeste attracties. Ik denk dat ik het toch rustiger vind om los te koppelen van de zomervakantie, dus daarvoor moet ik dan nog iets bedenken.

Op de camping

http://campinglesoleil.com/camping-parijs/faciliteiten
Tijdig boeken van de snelle trein en voor 1 maart reserveren. Dan kunnen de kosten meevallen.
We hebben het met een groepje met tenten gedaan. De bus naar Disneyland komt op de camping. Je kan er ook alvast de kaartjes kopen voor Eurodisney zodat je daar niet voor in de rij hoeft te staan als je er bent.
Er is een supermarche een stukje lopen naar het dorp zodat je zelf kunt koken. Alleen ging er geen bus op zondag.

Vic

Vic

04-01-2013 om 20:39

Geboekt!

Ik heb 5 dagen (4 nachten) geboekt in de meivakantie, in hotel Sequoia Lodge. Leuk hoor, ik heb er nu al zin in! En dat voor echt veel minder dan 2000 euro

Leuk

Dus ook gebruik gemaakt voor de 4 = 2 aanbieding.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Vic

Vic

04-01-2013 om 21:56

Ja!

Die aanbieding kon ik natuurlijk niet laten liggen Wat meer dagen is ook fijn omdat ik ook nog een keer naar Parijs wil, en dat is dan natuurlijk wat beter in te plannen. Als je maar 2 dagen gaat is het zonde van je tijd in het park.

Diner in disneyhotel

goede keus Vic!
Wij zijn zelf een keer rond etenstijd gewoon het disneyhotel ingelopen, en hebben daar het diner gedaan (buffet, met disneyfiguren!). Ook niet goedkoop, maar zitten met magisch uitzicht, en ook een beetje het disneyhotelgevoel...!

Hotel in de buurt!

Neem een goedkoop (formule 1 achtig) hotel in Parijs! Of in een voorstad. Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan, hotelkamer was belachelijk klein maar dat geeft niks, je slaapt er toxh alleen maar. Wij betaalden ?80. En met de metro/trein naar Disney, wij waren er in een half uur.

O haha

Ik had de voorgaande posts niet gelezen, mijn bericht is van een heel andere orde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.