Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ik zie tegen de reis op....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

24-06-2009 om 07:02

Tops

Er is echt altijd wel een stopplek, dat noem je parkeerplaatsen En autorijden is zo leuk als je het zelf maakt, of we wel of geen eindbestemming hebben/hadden, we proberen de reis ook een deel van de vakantie te laten zijn, voor onze gezelligheid, maar ook voor onze veiligheid en die van anderen.

reina

reina

24-06-2009 om 07:04

Amk

Ik weet ook van een gezin dat vorig jaar een ernstig ongeluk kreeg omdat ze te lang doorreden, moest kunnen, ze reden toch om de beurt en het was al die jaren al goed gegaan.Mensen overschatten zichzelf en onderschatten de gevaren als het om autorijden gaat.

LindadR

LindadR

24-06-2009 om 21:09 Topicstarter

Piesen

Vier uur achter elkaar rijden redden we sowieso nooit. Er moet altijd wel een manspersoon piesen. En dat is meestal de chauffeur. En als we dan toch stil staan, ga ik ook even de benen strekken. Zeker overdag rijden wij toch ook maar twee uur achter elkaar. Ik herinner me een reis terug van Zwitserland die zo voorspoedig verliep, dat we zelfs extra vaak zijn gestopt omdat het zo saai werd...

Linda

Stops maken de tocht leuk,

Ik rijd zelf niet, dat doet Dirkspapa. Wat mij betreft zijn de stops juist datgene wat de vakantie zo leuk maken. Als we naar het zuiden gaan is Lille vaak de eerste stop (dat is iets meer dan 2 uur rijden) en dan gaan we lekker de Auchan in, leuke dingen zien, lekkere worst kopen. Dan ben je al weer aardig wat later als je verder gaat. En dan hebben we echt niet een grote aandrang om perse voorbij Parijs te komen. In Noordfrankrijk is al zoveel te zien en doen!
(En dankzij Bienvenu chez les Chtis wil ik er ook graag nog wat beter gaan kijken.)
't Hangt ook allemaal van het weer en de situatie op de weg af.

Jacoline29

Jacoline29

25-06-2009 om 12:42

En wij.

Wij gaan ochtend vroeg (5:00 ofzo)3 kids 7,5 en 2.Met kleren en al of gewoon in pyama de kids al slapend in de auto doen.Wij rijden tot over de Duitse grens(gaan naar denenmarken)is ong 2 uur rijden,dan even pauze.Daarna een dvd tje op voor de kinderen,pappa en mamma wisselen elkaar af met rijden.We zijn zo door duitsland heen,in denenmarken zelf de meeste stops.Spelletjes onderweg(reisbingo oid)
We gaan met de tent,is de 1e keer na lange tijd dat we weer gaan kamperen.
Heb wel een leuke tip op de kop getikt.Wij gaan met de tent een grote tent,moeten daarnaast ook slaapspullen ed mee.Wij hebben daar vacuumzakken voor gekocht.hou je een pakketje van 5cm hoog over.ruimte besparend en geen ge hannes met weekend tassen en koffers.

Bestemming

Wij hebben nooit een vaste plaats van bestemming. We zien wel waar we uitkomen.

reina

reina

26-06-2009 om 00:48

Tops

Er is geen kritiek op jou persoonlijk, maar je weet toch ook dat er veel mensen wél jakkeren, omdat ze zo snel mogelijk op de plek van bestemming willen zijn? Enne, ik stop ook alleen bij toiletten, hoor . Zonder bestemming op reis gaan kan prima, ook met kinderen, maar je moet dan niet op zoek zijn naar superluxe campings , maar azs je dat niet leuk vindt moet je dat uiteraard niet doen.
Ik vind reizen op zich inderdaad leuk, verheug me ook altijd op de reis, of het nou met de auto of met het vliegtuig is, ieder z'n meug

Ontbijten in hartje parijs

We gaan vaak naar zuidfrankrijk, ca 1250 km. Rijden we in 1 dag op zondag, vertrek rond 04.00 uur. Inderdaad spannend voor de kinderen, in het donker, het dorp nog helemaal leeg en stil als we vertrekken. Manlief en ik rijden omstebeurt.

Eerste grote stop is hartje Parijs Ontbijten op een terras op trocadero met uitzicht op de Eifeltoren bijvoorbeeld. Dan is de vakantie echt begonnen. Zondagochtend is Parijs uitgestorven dus je rijdt er zo in en weer uit. En dan zit 1/3 van de reis er al op en lijkt het net alsof je net begint. En daarna heb je al snel de borden met onze eindbestemming, nog vele honderden kilometers rijden wat iedere keer net weer wat lager aantal km is dus heb je het gevoel dat je er al in de buurt komt.

Dit doen we al jaren, kinderen zijn nu tuussen 6 en 12 jaar en kennen al heel wat parijse toeristische bezienswaardigheden van de buitenkant dankzij onze ontbijtjes

reina

reina

26-06-2009 om 17:02

Ekeim

Wat een grappige traditie!

Vorig jaar

zijn we 1400 km naar beneden gezakt. We zijn om 3 uur smiddags gaan rijden. De kinderen 2,5 en 7 jaar. DVDspeler mee, muziek mee, boekjes mee en DS mee. DS is nauwelijks gebruikt in de auto. Boekjes (voor iedereen wat wils) waren top. Filmpje kijken was leuk. Zo rond het avondeten zaten we in NoordFrankrijk. Daar hebben we eerst lekker gegeten, en toen buiten op een veldje gespeeld. Na een uurtje spelen weer de auto in. Fimpje kijken en toen viel nr 1 in slaap. Iets later nr2. Nr3 is toen even op haar DS gaan spelen en viel toen ook in slaap.
Toen hebben we flink door kunnen kachelen zonder bizar hard te gaan rijden. Om de 2 a 2,5 uur geplast, zo ook de kinderen. En zonder al te veel morren waren we smorgens om 8 uur op plaats van bestemming. Veel te vroeg natuurlijk, maar we mochten al wel bij de bakker wat bestellen, bij de eigenaar wat drinken en later in het zwembad duiken.
Op de terugweg hebben we er 4 dagen over gedaan. Kinderen vonden het enig om in een hotelletje te slapen. En van de baas van mijn man hebben we een dagje EuroDisney gekregen, dus dat was een fantastische afsluiter.
Veel plezier!

Hoi

Wij vertekken over 3 weken naar Frankrijk. En vertekken om 3.00 snachts. Kids zijn 6,5 en 20mnd. Voor allebei hebben we een dvd speler voor beiden maak ik een tasje met leuke nieuwe dingen. Wij proberen een groot stuk te rijden als ze nog slapen, en gaat dan heel rustig ontbijten over de grens. verder rijden en stoppen om de 2 a 3 uur en bij een stop waar ze een grote speeltuin hebben. Wij moeten 900 km. Voor de jongste word dit de 1e lange reis en de oudste de 3e keer. Wij doen het altijd zo en gaat prima!
Maar wij huren een accomodatie en hoeven niks mee te sleuren

succes en genoet van de reis dat is namelijk al vakantie!

LindadR

LindadR

27-06-2009 om 08:43 Topicstarter

En het is geworden;

We vertrekken om 3.30 uur en zien wel hoe het loopt. Gaan er gemakshalve maar van uit dat er rond 15.00 / 16.00 uur zijn. (op de campif)

Bedankt voor alle reacties, allemaal goede reis, fijne vakantie gewenst en voorzichtig rijden!

Linda

Puck2

Puck2

27-06-2009 om 22:19

Linda

Leuk dat je nog even laat weten wat het geworden is. Persoonlijk denk ik dat je ene goede afweging hebt gemaakt door niet de hele nacht door te rijden. Jij ook een fijne vakantie en bedenk: vakantie kan al in je eigen straat beginnen: maak er een gezellige reis van en laat je niet te snel op de kast jagen. Relaxxxxx...

reina

reina

28-06-2009 om 09:05

Linda

Fijne vakantie!

LindadR

LindadR

07-07-2009 om 20:12 Topicstarter

Geland!

Heenreis verliep boven verwachting. We zijn om 3.30 uur vertrokken, jongste heeft een uur vol verwondering naar de lantarenpalen en andere lichten gekeken en heeft geslapen tot 6.15 uur. Oudste weigerde ook te gaan slapen, maar moest om 5 uur de strijd opgeven en sliep tot ongeveer half zeven, was erg teleurgesteld dat we nog niet in Frankrijk waren.

Iedere twee uur gestopt, minimaal drie kwartier tot een uur. Jongste heeft minimaal geslapen, na de ochtend nog een klein uurtje, dus bij aankomst meteen in bed gelegd en heeft toen nog even geslapen. Wel af en toe mopper, maar met een koekje of een muziekje of een speeltje was hij wel af te leiden. Boven verwachting, dit hadden we gehoopt, maar zeker niet verwacht!

Het is hier heerlijk, voor iedereen die nog gaat; fijne vakantie en wij hopen dat de terugreis ook prettig verloopt!

Linda

Guinevere

Guinevere

07-07-2009 om 21:04

Veel plezier

Veel plezier daar op je vakantieadres en fijn dat de reis zo goed is gegaan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.