Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

moedervan2

moedervan2

30-06-2014 om 11:53

Kindercamping

Wie weet er een leuke kindercamping in Nederland die ook een beetje betaalbaar is?

meer info

Kan ik zo niet zeggen. Hoe oid zijn je kinderen? Wat vindt je zelf leuk om te doen, wil je een zwmbad, ga je met tent, caravan of wil je iets huren? Wij hebben zelf twee fantastische vakanties gehad op de Wildhoeve in Emst maar nu met een puber en een ruim 9 jarige is dat niet leuk meer voor een hele vakantie, paar daagjes zou kunnen.

Marie

Marie

30-06-2014 om 13:44

wat is betaalbaar?

Wat versta je onder betaalbaar?
Welke voorzieningen wil je dat er zijn - zwembad, recreatieteam, winkel, etc.?

Zelf gingen wij graag naar http://www.beerzebulten.nl/nl , maar dat zal jij waarschijnlijk niet betaalbaar vinden.

moedervan2

moedervan2

30-06-2014 om 13:56

Antw

Idd er moet wel wat de beleven zijn. Heb kinderen van 5 en 1
We willen graag kamperen met de tent

creabea

creabea

30-06-2014 om 13:57

bakkeveen

Wij zijn vorig jaar in Friesland op een camping van Molencate in Bakkeveen geweest. Daar was een erg leuk buitenzwembad bij en een ballenbak/speelkooi binnen. Mooie omgeving ook.

amk

amk

30-06-2014 om 14:50

Bij Assen

witterzomer, grote ruime camping met vermaak dat leuk is voor jonge kinderen. Er is een zwembad, er is een entertainmentteam. Op elk veld wel een klein speeltoestel of zandbak.

Berenkuil

Berenkuil in Grollo, wel wat duurder. Veel voornamelijk jonge kinderen animatie gericht op jonge kinderen. Met een tiener is het niet meer onze camping.

Puck

Puck

01-07-2014 om 07:40

't Hout

DE camping die Creabea noemt heet 't Hout. Erg leuke camping.

vlinder72

vlinder72

01-07-2014 om 09:51

Het Veluws hof

Ik kom af en toe op het Veluws Hof in Hoenderloo (daar is namelijk een hele handige supermarkt). Ik zie daar altijd hele gelukkig kleine kinderen spelen. Er staat een grote animatietent en een parcours met elektrische- en trapauto's. Lokatie is ook erg mooi. Midden in de bossen en vlakbij park de Hoge Veluwe.

creabea

creabea

01-07-2014 om 11:18

ja die!

wij waren er vorig jaar in juli een paar dagen, toen het héél warm was. Er was ook een animatieteam met kindertheater en alles. Volgens mij is het voor kinderen van een jaar of 12 ook nog leuk.

camping

Ik heb in Nederland steeds gekampeerd bij een van de natuurcampings (te vinden onder stichtingnatuurcampings.nl) of soms van staatsbosbeheer. Deze campings zijn echt goedkoop, je moet alleen lid worden, ik dacht voor 15 euro per jaar. Er is dan ook niks,hooguit een kleine speeltuin, het is een mooie camping in het groen, middenin een bos, soms met een plas er bij om in te zwemmen. Er is modern sanitair, maar geen snackbar, supermarkt of animatieteam. Hoeveel animatie hebben zulke jonge kinderen nodig?
Mijn ervaring was dat er leuke mensen kampeerden, vaak wat hoger opgeleid, en dat de kinderen elkaar binnen een uur hadden gevonden, en zich prima met elkaar vermaakten. Activiteiten ontstonden spontaan, een vuur maken, en brood roosteren. Een vossenjacht. Verstoppertje, hutten bouwen. Vaak aan het eind van de week een gezamenlijke maaltijd, en een soort bonte avond, op initiatief van de ouders en kinderen samen. Geweldige vakanties gehad!

staatsbosbeheer

http://www.zoover.nl/nederland/utrecht/baarn/de-zeven-linden/camping
Was vroeger ook van staatsbosbeheer. Helaas is het op een gegeven moment toch commercieler geworden en duurder, maar het is nog steeds een goede camping voor kleine kinderen, midden in het bos, met eekhoorntjes, en veel recreatie in de buurt.
Helaas is de kinderboerderij weg, maar het huttenbos schijnt er nog te zijn als ik de website mag geloven, die was op een gegeven moment ook wat afgelopen.
Maar ook een prettig sociaal publiek. Soms groepen of kamperende scholen.
Zoon herinnert zich nog de skelter die je daar kon huren en dan de heuvel afrijden, de hoge bomen, jam maken van bramen en aalbessen.
Er is geen zwembad op het terrein maar wel een bosbad buiten in de buurt en een overdekt tropisch zwembad in Soest vlakbij.

Leek

Wat echt geweldig is is Nienoord in Leek. Lekker ruim, veel speelruimte en speeltuintjes voor kinderen, niet te groot. Supernet sanitair ook gericht op de allerkleinsten en in het hoogseizoen animatie voor kinderen.
Op loopafstand een familiepark en een heerlijk binnen- en buitenzwembad. Prijzen weet ik zo niet maar kan je even googelen maar weet nog dat ik het relatief niet duur vond.

Groetjes, Poekie

bosbad

Toevallig gisteren het bosbad in beeld bij Een Vandaag.
Het is even de weg oversteken bij de camping en dan een stukje het bos in.
http://www.eenvandaag.nl/binnenland/52514/fotograferen_in_steeds_meer_zwembaden_verboden?autoplay=1

Niya

Niya

05-07-2014 om 08:23

Kindercamping hoenderloo

'T schinkel in hoenderloo! Ze hebben zelfs drakennesten met drakeneieren om in te slapen. Helemaal leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.