Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lidwientje Walg

Lidwientje Walg

12-06-2010 om 12:21

Kleine camping frankrijk?

Pfff, ik ben op zoek naar een camping, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.... misschien dat iemand van jullie een aanrader heeft?
We willen graag een keer naar Frankrijk, maar niet te ver. Ik zoek een camping waar het vooral heel mooi en rustig is, amusement is niet belangrijk, liever niet zelfs. Dus geen zwembaden, speeltuinen of sportgelegenheden, alleen fluitende vogels en wandelgelegenheid. Een paar leuke dorpjes in de buurt zou ook fijn zijn. Je zou zeggen 'ga naar de veluwe', maar de kinderen willen een keer 'echt op vakantie', wat wil zeggen 'niet in Nederland'!
Iemand ideeen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

12-06-2010 om 13:31

Deze

Camping L'esplanade vonden wij geweldig. http://lesplanade.nl/index.php
De camping ligt aan een klein riviertje waar je in kunt spelen en kunt kanoën. Verder is het een kleine camping (44 plaatsen) met een klein speeltuintje helemaal vooraan en in de periode dat wij er waren was het enige georganiseerde vermaak een forse bergwandeling.

Wij waren vorig jaar

op een kleine camping in de Bauges (vlak bij het meer van Annecy). Les framboisiers in bellecombe en bauges.
Het was een kleine, rustige camping met bijna alleen maar tenten. Vanaf alle plekjes heb je een fantastisch uitzicht! Kindervertier bestond uit een (voetbal)veldje en tafeltennistafel. Onze kinderen (14,12 en 6) hebben zich er prima vermaakt.
Karin

reina

reina

12-06-2010 om 14:55

Lidwientje

Waar in de buurt, ik weet wel een kleine campinng in Normandië en eentje iets ten westen van Parijs, waar het verrassend groen en mooi is of eentje in de Jura ( boerderijcamping). maar ik moet de adressen even opzoeken, als je geImnteresseerd bent, doe ik dat. Op alle 3 staan niet meer dan 25 tenten/caravans ( op de laatste stonden er 3...). Als je op de SVR-site kijkt vind je er trouwens nog veel meer.

Waarom zou je dan naar frankrijk?

Wat denk je van Luxemburg, Belgische ardennen, Duitsland?
Deze landen zijn makkelijk te bereiken, en je bent wel echt in het buitenland. Wij houden ook van rust en natuur, wandelen en zwemmen en kleine dorpjes maar op zijn tijd ook stedenbezoek en kastelen ed bekijken.

succes met plannen en groetjes Toos

Lietje

Lietje

12-06-2010 om 19:35

En deze

Wij waren vorig jaar een week op deze camping: www.lahaltedemainville.com. Zeer grote plekken, vooral een seizoenscamping, wel een zwembadje en wat sportmogelijkheden, maar o zo rustig. En vlak bij het prachtige kasteel Pierrefonds uit de serie Merlin. Vanaf Utrecht 400 km.
Lietje

Wisse L. Nik

Wisse L. Nik

13-06-2010 om 01:41

Camping fontenoy-le-chateau

"We willen graag een keer naar Frankrijk, maar niet te ver. Ik zoek een camping waar het vooral heel mooi en rustig is, amusement is niet belangrijk, liever niet zelfs. Dus geen zwembaden, speeltuinen of sportgelegenheden, alleen fluitende vogels en wandelgelegenheid. Een paar leuke dorpjes in de buurt zou ook fijn zijn."

http://www.campingfontenoy.com/

ca. 600 km van Utrecht

Als je wandeltips wilt voor de omgeving, laat het me weten, er zijn veel wandelmogelijkheden. En idem voor leuke dorpjes etc. Het ie absoluut geen toeristisch gebied, maar als je het weet zijn er wel veel leuke dingen te doen. Het is een rijk gebied wat betreft natuur en historie. Denk ook aan lekkere kaas of delicatesse-rabarberwijn kopen bij de boer, blauwe bessen plukken bij de kwekerij in een prachtig landschap, etc. Het landschap is 50% bos (overwegend loofbos) - 50% kleinschalig "ouderwets" agrarisch met veel bosjes, riviertjes, meertjes - een deel rivierlandschap - en kleine dorpjes - 300-600 m hoog.
Er staat dat er een "speeltuin" is, maar stel je daar niet te veel bij voor, een glijbaan en zandbak voor kleine kinderen. Ook is er een kinderbadje op de camping, en 6 km verderop een klein zwembad. Verderop zijn er mogelijkheden om te kanoën en in natuurwater te zwemmen. Wandelen en fietsen kun je meteen vanaf de camping, maar ook in de nabije of verre omgeving zijn er heel veel korte en lange wandelingen mogelijk.
Ik vergeet er bij te zetten dat het in het zuiden van de lage Vogezen is, Vosges (88), op de grens met de Haute-Saone (een meer open landschap), in het noordoosten van Frankrijk. Vandaaruit kun je ook uitstekend uitstapjes maken naar de hoge Vogezen, die toeristischer zijn.

reina

reina

13-06-2010 om 11:59

Fontenoy-le-chateau

Wij stonden daar een keer op de terugweg een paar dagen, inderdaad een leuke camping n een mooie omgeving. De campoing is wel groter dan wat we gewoonlijk uitzoeken, maar niet te druk.

Jessica O

Jessica O

13-06-2010 om 12:09

Wij

zijn ook druk aan het zoeken geweest, via de site camping-frankrijk.nl
Had er nog 1 bij mijn favorieten gezet, camping du banel, maar wij gaan zelf naar au mica. Ook een kleine camping (60 plaatsen ofzo).

Succes met zoeken.
Jessica

Jessica

Leuk, Au Mica, zijn we 2 jaar geleden geweest, de kinderen en wij hebben ons goed vermaakt. Heerlijk rustig en mooie omgeving.

Veel plezier, groetjes Pinkelot

Jessica O

Jessica O

13-06-2010 om 15:03

Pinkelot

We gaan over 5 weekjes (geloof ik) er naar toe. Ben heel benieuwd. Eerste keer kamperen in Frankrijk. We hebben er wel zin in....(mocht je nog tips hebben, ik houd me aanbevolen)

Jessica

reina

reina

14-06-2010 om 10:33

3 kleine franse campings

Dit vond ik heel verrassend, in de buurt van Parijs, maar heel rustig en mooi gelegen: plaatsje (en camping) heet Cernay-la-ville, site: http://www.cernayvacances.com
We waren in mei een keer in Normandié, in Martragny, camping 'le manoir de l'abbaye', hoe het 's zomers is weet ik niet, in mei was het heel rustig (we kregen 's ochtends verse eitjes, ons brood stond klaar als we gingen douchen en we mochten verse kruiden uit de tuin knippen en de 'boerin' kon heerlijke hartige taarten bakken ) Een echte aanrader!
Volgens mij was dit de camping in de Jura waar we in 2006 waren, zo te zien is het nu wel uitgebreid: dorpje is: Le Fay en montagne, camping: La ferme du petit cheval blanc. 's Ochtends vroeg ging ik een keer m'n tent uit en stond oog-in-oog met een koe, heel landelijk dus
Alle 3 de campings staan op de SVR-site

In de aveyron

http://www.campingliort.com/

Nederlandse eigenaren, wat activiteiten voor de kinderen, verse broodjes dagelijks, paardrijden voor de kinderen op de camping.

kirima

kirima

23-06-2010 om 11:19

Deze misschien?

http://www.vacansoleil.nl/camping/info/frankrijk-binnenland-alpen/hautecourt-romaneche/camping-ile-chambod-l/VAC/1/2041005/view.php

kleine camping. wel een zwembad maar ook veel wandelgelegenheid, en als ik me goed herinner (is al wat jaren geleden) ook leuke dorpjes in de buurt.

rosa

rosa

23-06-2010 om 14:37

Allemaal

Groot overzicht, maar dat helpt misschien niet met bomen en bos...: http://www.kleinecampingsinfrankrijk.nl/nl/index.htm

Zelf gaan we altijd vrij zuidelijk, dus persoonlijke tips heb ik niet voor je

rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.