Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

maat

maat

22-06-2014 om 19:18

Maat 48 - wat aan op de camping

Hallo,
Ik heb maat 48. Maar wat dragen jullie op de camping als het 30 graden is.
Zitten jullie dan in de badpak of in je korte broek en hempje. Zelf vindt ik het nogal warm, maar het zitten op de stoel in mijn badpak vindt ik zelf niet passen.


Dalarna

Dalarna

22-06-2014 om 19:35

maat

Ik heb geen maat 48 maar je zult mij echt niet met 30 graden in een bikini (badpak vind ik al helemaal niets in de hitte) zien zitten hoor. Een katoenen bloesje en een korte broek scheelt echt niet in hoe je je voelt of hoe warm je het hebt. Juist nog veel lekkerder dan zo'n strakke bikini om je lijf. Die dingen vind ik alleen maar lekker als je in het water bent.

Tante Tiny

Tante Tiny

22-06-2014 om 19:38

jurkje of korte broek/topje

Jurkjes vind ik koeler om te dragen. Dat zijn dan jurkjes die ik thuis met een korte legging aan zou doen of als tuniek zou dragen.
Korte broek of soepel rokje is ook prettig.
Ik heb ook een dunne harembroek om aan te doen als we op pad gaan. Die is dan wel lang maar heel dun en soepel.

vlinder72

vlinder72

22-06-2014 om 19:48

capri

Ik draag nooit een badpak of bikini. Behalve om in te zwemmen. Ik loop zelfs niet naar het zwembad in een badpak. Ik draag een korte of capri broek met een t-shirt of een jurk.

Theekopje

Theekopje

22-06-2014 om 20:34

In de jaren dat ik dik was...

droeg ik het liefst luchtige hemdjes van dunne katoen of linnen, met een korte broek.

Een badpak is niet koeler. Eerder zweteriger. Een dunne doek omknopen als pareo is ook fijn.

En als je toch badkleding aan wil en je in een badpak niet prettig voelt zou je nog zoiets kunnen overwegen: http://wondervol.nl/wp-content/uploads/zwemjurkje-polkadot.jpg

Paaseitje

Paaseitje

22-06-2014 om 20:52

En waarom niet?

Jemig.. en waarom zou je niet in een badpak op een stoel kunnen zitten?? Omdat de andere mensen op de camping dat niet mooi zouden vinden of zo?? Alsof jou dat wat kan schelen.. de camping is niet echt te plek om je nou een lekker op te tussen en als je ziet wat er allemaal rond loopt... tenzij je de hele dag wilt lopen flaneren natuurlijk.
Ik heb maat 52 en ik draag op de camping met 30 graden een bikini. Ja ik heb van die badpakken met zo'n 'control'binnenkant, maar die dingen zijn dubbel gevoerd en dus erg zweterig, of een eeuwigheid nat als je na het zwemmen wilt opdrogen. Zijn dus alleen handig op aan te trekken als je je weer aankleed als je naar huis gaat (lees; gaat zwemmen in ons lokale zwembad of zo). Niet voor een camping. Als ik voor de caravan zit zal ik een pareo of een (strand)jurk over de bikini gooien, maar op het strand c.q. aan het water niet hoor..
Mijn grens ligt bij het bikini-bovenstukje. No way dat ik topless ga. En verder kan het me gewoon niet zo veel schelen. Wie kent m'n (grote) kont in Keulen, he..

Ilva

Ilva

22-06-2014 om 21:25

Ik draag van die hele dunne (linnen) broeken, bij voorkeur niet helemaal lang. En als ze dat wel zijn dan rol ik ze op. Lekker wijd. En een t-shirt. Als we gaan zwemmen dan een badpak. Maar naar het zwembad/strandje toe doe ik een wikkelrok om en als ik niet zwem hem ik die ook om (al is het maar om me tegen de zon te beschermen.

Ik zou me echt niet heppie voelen alleen in mijn badpak en zeker niet in bikini. Ik heb maat 46 en als ik me een beetje bedekt heb voel ik me veel beter.

Marie

Marie

22-06-2014 om 23:34

bermuda en hempje

Toen ik nog maat 48 had, droeg ik bij warm weer bermuda's tot op de knie en hempjes met brede bandjes. Als we ergens naar toe gingen trok ik een capribroek aan.
Ik ging in elk geval niet in badpak en al helemaal niet in bikini (want die had ik niet) voor de tent zitten of over de camping lopen.
Als we gingen zwemmen, trok ik bij het zwembad in een kleedhokje mijn badpak aan en na afloop kleedde ik me weer om.

Katniss

Katniss

22-06-2014 om 23:41

Soepjurk

Ik heb een soort strandjurk met spaghettibandjes. Het is een luchtig geval, maar ik durf het nog wel aan om er hier in het dorp mee naar het openluchtbad te lopen (10 minuten).

Puck

Puck

23-06-2014 om 08:26

kort broekje en hempje

Ongeacht de maat, ik heb lang geen maat 48, ik vind een bikini of badpak helemaal niet prettig zitten in de zon. Ik draag veel liever een lekkere flodderige korte broek met topje of een jurkje. Vind ik veel koeler dan zo'n zweterig lycra ding.

Mijntje

Mijntje

23-06-2014 om 09:19

stof

Badpak of hemdje maakt natuurlijk niet uit, zie je toch die armkwabben Let ook op de stof: linnen of katoen zweet veel minder dan al dat polyester in kleding.

Brianna F

Brianna F

23-06-2014 om 12:25

Wijde tuniek/jurkjes

Zitten heerlijk, je ziet ze vaak in de zuidelijke landen, daar komen de meeste ook vandaan.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-06-2014 om 21:24

Jurkje staat beter en draagt fijner

Je brede heupen kun je natuurlijk verbloemen met een lang, wijdvallend tuniekachtig iets maar waarom dan niet gewoon maar helemaal een jurk? Zeker als je geen ideaal figuur hebt, is een jurk vaak charmanter dan een broek.

Barbara

Barbara

25-06-2014 om 00:04

jurkje

Ik vind (korte) broeken veel warmer dan een jurkje.
Bovendien staan korte broeken meestal niet zo goed als je wat dikker bent.
Brunette heeft gelijk dus.

Voor het jurkje geldt natuurlijk: hoe korter en hoe bloter hoe koeler (maar des te meer risico op verbranding).
Een afweging tussen functie en ijdelheid.

Dun katoen of viscose is het koelst, of dun linnen.

Neem bijpassende bh's of bikinitop mee.

Neem ook een legging mee, of broek, voor eronder als het koeler wordt (bijv. 's avonds). En ook een vest.

En wat langere en minder blote jurken voor als je op stap gaat naar een stad of uit eten, museum e.d.

plussize

plussize

25-06-2014 om 09:34

jurkje

Hebben jullie dan niet dat je bovenbenen tegen elkaar aanschuren als je een jurkje aan hebt? Ik heb maat 42, maar ik vind daarom een jurkje helemaal niet prettig zitten!

legging

Ik heb absoluut geen grote maat, schommel tussen 38 en 40 maar vind met warm weer dat aan elkaar plakken van de bovenbenen ook zeer irritant. Daarom draag ik onder jurkjes altijd een legging.

Angela67

Angela67

25-06-2014 om 13:45

liesk (ot)

misschien wat overgevoelig van me, maar ik vraag me af of het echt nuttig is op deze manier je posting te beginnen: "Ik heb absoluut geen grote maat, schommel tussen 38 en 40". ik denk dat je het zo bedoelt dat dit kleven van de bovenbenen ook bij kleinere omvang speelt maar ik proef er toch wat uit als 'denk niet dat ik dik ben want dat is echt natuurlijk niet zo hoor'.
gr Angela

Angela

Ik ken vrij veel mensen die wel een grote maat hebben en altijd denken dat zo'n spriet als ik geen last heeft van plakkende/schurende bovenbenen of ander ongemak dat bij zwaarlijvigheid hoort. Twee van die dames hebben opgezettw enkels bij warm weer, ik ook. Zij hebben geen idee dat warmte voor mensen met een normaal tot slank postuur zich ook ong de makkelijk kunnen voelen als het echt heet is.
Vanuit die hoek had ik gepost. Had dat er wellicht bij moeten vermelden. Excuus dat mijn bericht zo op jouw overgekomen is.

Zal volgende keer de PC starten om te reageren, maak op de tablet toch wel veel fouten zie ik. Nogmaals excuus.

Angela67

Angela67

25-06-2014 om 16:05

liesk

ik snap 'm wel, dat je het niet onaarig bedoelde, maar het ging niet om jou(w maat) maar om topicstarter. daarom vond ik het wat ongepast om zo te reageren en het naar je toe te trekken.
gr Angela

Brianna F

Brianna F

27-06-2014 om 15:12

schurende bovenbenen

Ik draag korte leggings eronder, een soort fietsbroek formaat.

Tijgeroog

Tijgeroog

27-06-2014 om 15:21

Jurkjes

Ik vind jurkjes juist zo fijn bij warm weer omdat het lekker luchtig is. Als je er leggings ofzo onder gaat dragen ben je dat effect helemaal kwijt.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2014 om 08:34

Tijgeroog

Klopt, maar de pijn van schurende bovenbenen doet dat leuke luchtige effect ook teniet, geloof me...

pareo ofzo

Als het heel warm is draag ik graag een pareo of iets anders fladdderigs over mijn bikini.

Tihama

Tihama

28-06-2014 om 21:44

KAtoenen ondergoed

met langere pijpjes lost het probleem van schurende onderbenen op.

http://www.ondergoed-vetex.nl/dames/dames-slips/lange-pijpjes/
Ik denk echter dat je met maat 48 niet uitkomt.

Ulla Popken heeft ze ook: http://www.ullapopken.nl/nl/model/pantyslip/625541/

Ik zou er op letten dat je vooral niet de controlling variant neemt, maar de gewone katoenen.

Je draagt ze als een gewone onderbroek, maar dan met wat langere pijp. Ideaal onder jurken.

Ellen69

Ellen69

28-06-2014 om 22:46

Legging afknippen

Ik heb thuis of om en bij het appartement een jurkje of rokje aan. Maar als we op pad gaan, doe ik er even een afgeknipte legging onder die je niet ziet.
Zo één van Zeeman, van 2,99. Gewoon op gewenste lengte afknippen, de onderrand krult dan een klein beetje om.

Ellen69

Ellen69

28-06-2014 om 22:46

Legging afknippen

Ik heb thuis of om en bij het appartement een jurkje of rokje aan. Maar als we op pad gaan, doe ik er even een afgeknipte legging onder die je niet ziet.
Zo één van Zeeman, van 2,99. Gewoon op gewenste lengte afknippen, de onderrand krult dan een klein beetje om.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2014 om 17:17

Badpak of bikini draag ik

alleen als het functioneel is, dus als ik bij water ben. Een bikini draag ik al zo'n 30 jaar niet meer. Badpakken vind ik gewoon veel stijlvoller bij wat spekrolletjes dan een bikini.

Ik heb van bovenkleding (t-shirts en zo) maat 48 en broek 44/46. Het verschil zit 'm dat mijn voorgevel niet in maatje 44/46 past. Ik ben niet meer zo heel jeugdig wat mijn vel betreft, geen fraaie strak in de huid ogende armen meer helaas, dus vind ik het ook niet mooi staan om mouwloze kleding te dragen. Een klein mouwtje is esthetischer, vind ik.

Doordat ik steumkousen draag, draag ik nooit meer kleren die hoger hangen dan mijn kuit. Voor de tent zou ik dus een capri dragen, of wat dit jaar zo in de mode is: de harembroek. Ik heb er vier van en ik vind het heerlijk. Enkellang, want poffende harembroeken op kuithoogte vind ik bij wat stevigere dames (dus ook ik) wat potsierlijk. Ach ja, smaak...

Hortensia

Hortensia

05-07-2014 om 18:31

legging

Tegen schurende bovenbenen heb ik een niet al te lange, kleurige legging. Ik heb een verzameling passend bij mijn zomerjurken.
Het zal vast wel geen gezicht zijn, maar sinds ik me niet meer afhankelijk voel van de mening van de modepolitie voel ik me er zeer fijn bij, ook nu ik enkele maatjes lichter ben

Beter dan een lange onderbroek, al was het maar wegens inkijkgevaar als je bukt

+ Brunette +

+ Brunette +

03-08-2014 om 19:15

Schurende bovenbenen bij jurkjes

Had ik niet bij stilgestaan. Zelf geen last van (niet dik genoeg?). Zo wel, dan zou ik kiezen voor een onderbroekje met pijpjes. Lingerie-elastiek lijkt me namelijk comfortabeler dan dat van korte leggings.

Maat

heeft zelf nog helemaal niet weer gereageerd, moest je snel met vakantie? Laat je nog weten wat je gedragen hebt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.