Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Op vakantie met 2 jongens van 2.5 & 1 jaar

Hallo,

Wij gaan hopelijk dit jaar samen op vakantie, met zijn 4en. Wij willen heel graag 1 weekje of 10 dagen, en wat we het liefst willen is iets met kinderopvang/oppas services, alles inclusief.

Weet iemand iets leuks? Ik heb al op club med gekeken maar vond het allemaal een beetje druk.

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie leuke ideeen of tips?

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maylise

Maylise

16-01-2009 om 02:20

Club med

Ik ben jaren geleden wel eens met club med geweest. Het is duur en niet mijn soort vakantie. Echter als je op zoek bent naar all inclusive is club med vind ik wel vrij ideaal. De parken zijn kwalitatief vrij hoogstaand, het eten is echt goed, er is een ruime keuze aan activiteiten die ook allemaal keurig verzorgd zijn (bijvoorbeeld niet alleen tennisbanen beschikbaar maar ook tennisles op verschillende niveau's) en de kinderopvang is echt goed.
Verder vind ik het publiek wat bij Club Med komt over het algemeen vrij beschaafd. Het is niet het soort mensen wat zich gelijk op het buffet stort en alles meeneemt.
Ik zou het dus zeker overwegen in jullie gevallen. Verder zal het ook per park verschillen. In Vittel bijvoorbeeld waar ik een keer geweest ben is het echt vrij rustig.
Club Med is vrij duur en ik ben zeker geen fan van all-inclusive formule maar als ik voor zo'n all-inclusive ding zou gaan zou club med mijn eerste keuze zijn.

Maylise

Lietje

Lietje

16-01-2009 om 08:21

Oostenrijk

In Oostenrijk zijn heel veel hotels/appartementen met all-in en kinderopvang. Ze zijn daar erg kindvriendelijk, gewoon wat googlen, maar bv. Arke/Vrijuit heeft ze ook in de brochure.
Lietje

angel3

angel3

16-01-2009 om 09:39

Vergis je niet

wij hadden ook de illussie dat de kinderen wel bij de opvang konden toen ze klein waren voor af en toe een uurtje of iets dergelijks. Nou onze kinderen pikten dat echt niet....! maar goed wie weet? verkijk je daar dus niet op.
Als het om s avonds gaat werkt een goede babyfoon ook perfect. Zo doen wij het altijd. Kinderen in bed, deur op slot, babyfoon mee naar terras van hotel complex en af en toe ff check voor de zekerheid

Eens met knurf

Niet zo zeer om dat "Madeline" verhaal (hoewel: je weet het toch maar nooit...!). Maar wat als er brand uitbreekt? Als je kids op 5 hoog liggen te slapen ben jij er never nooit op tijd bij.
Ik zou het ook niet doen. Neem dan een appartement met een terras, zodat je ´s avonds lekker op het terras kunt naborrelen. Ik vind een appartement met 2 kleintjes trouwens sowieso erg ideaal!

angel3

angel3

16-01-2009 om 16:13

Ho ho

kids op 5 hoog en wij beneden dat zou onze babyfoon niet redden ben ik bang. Nee dan is het apprtement echt 20 meter verderop en zijn we er zo. Ja met brand etc etc jemig daar ga ik geen rekening mee houden hoor dat kan thuis ook gebeuren en dat verhaal van Madeline vind ik echt geen vergelijk hoe tragisch ook.
Ik ken wel mensen die een walky talky ding als babyfoon gebruiken want die gaat zo handig tot een kilometer. Ja jemig dat zou ik dus niet doen, dan ben je er nooit op tijd bij inderdaad. Alles met gezond verstand en je eigen juiste onderbuik gevoel. Ik zou mijn kleine kinderen nooit bij een wildvreemde oppas in een hotel achterlaten.... (omdat ze dat zelf niet willen en ik voel me er ook niet senang bij) ieder zijn eigen keuze.

mpronk

mpronk

16-01-2009 om 17:05

Jellybabe

denk eens aan kidsworld kijk op www.gobest.nl
Weet niet of je in het voor seizoen gaat want dan lijkt mij dit goed te doen. Vast veel mensen met klein grut. Eilanden mallorca en menorca zeer kindvriendelijk en zo'n 2 uurtjes vliegen. Arke kids gids erg leuk. Kijk maar met barkie kids club.

marion

Kinderhotels

Hier in Engeland adverteren ze wel eens met kinderhotels (www.kinderhotels.com). Er zitten er veel in Oostenrijk geloof ik. Daar heb je dus echt volledige opvang zoals een kdv. Wel is het natuurlijk ontzettend duur. Persoonlijk zou ik zou zoiets trouwens nooit doen.

Eens met maylise

Wij zijn een keer of 4 naar Club Med geweest (2 keer zomervakantie met de kinderen) en 2 keer wintersport. Alles wat Maylise zegt, kan ik onderschrijven. Goed eten, goede accomodatie, goede kinderopvang, leuke activiteiten (niets moet maar heel veel kan) en keurig publiek. Nadeel: in het hoogseizoen is het echt heel duur maar je kinderen gaan nog niet naar school. Wij zijn er met de kinderen ook in het voorseizoen geweest toen de oudste nog niet naar school ging. Zij ging toen naar de mini club med, de jongste toen 6 maanden oud, naar de babyclub. Ik heb de opvang daar ervaren als nog bijna beter dan thuis in de creche. Trek je niets aan van oordelen als 'dat zou ik nooit doen'. Onze jongste (nu bijna 4) heeft nooit tegen ons gezegd :" wat je me toen geflikt heb, neem ik je nog kwalijk " Hij vond het prima als hij zijn slaapje, flesje en knuffels maar kreeg (en dat zat echt wel goed daar). Papa en mama konden eens wat activiteiten ondernemen die met een baby er bij wat "minder handig" waren. Overigens zou ik nu de kinderen ouder zijn niet meer voor deze formule kiezen omdat het steeds makkelijker is geworden ze overal bij te betrekken. Ik denk ook niet dat ze het nu nog zo leuk zouden vinden maar wie weet, vergis ik me. Komt bij dat ik het gewoon ook te leuk vind ze in de vakantie lekker om me heen te hebben. Je schrijft dat je denkt dat Club Med te druk is..... dat valt echt wel mee. De tip van mpronk "kidsworld" lijkt me pas druk. Schreeuwerige zwemparadijzen en dito animatie etc. etc. Succes met kiezen!

Heidi hotel

Het heidi-hotel aan de falkertsee in KArintie!!! Helemaal gaaf, super gezellig, ligt helemaal in de natuur, lekker weer, organiseren van alles, maar heel bescheiden, eten is super, kinderopvang goed. Wij hebben er een heerlijke week gehad. Helemaal verwend. er is een sauna complex bij en veel te doen in de prachtige omgeving. Google maar op heidi-hotel. Is volgens mij ook van de kinderhotel keten.

Jellybabe

Jellybabe

17-01-2009 om 21:56 Topicstarter

Bedankt voor alle tips!

Hallo,

En bedankt allemaal voor alle leuke tips. Ik ga zeker zsm aan de slag hiermee.

Wij komen zelf uit Ierland, waar het heel kind vriendelijk is. De mensen nemen overal hun kinderen mee. Maar we hebben gemerkt dat het niet overal zo is, vooral als je op vakantie bent. Wij hebben hier in NL geen familie en/of vaste oppas, dus we hebben heel weinig tijd met elkaar (mijn man en ik, bedoel ik).

Mijn jongste van 2.5 is heel erg sociaal en makkelijk en dus denk ik dat het echt geen probleem is om hem bij en kidsclub te laten voor een paar uurtjes. De jongste is nog heel jong, net 1 jaar geworden, dus daar moeten we het nog mee zien. Misschien dat hij het niet pikt... maar ik ga het wel proberen natuurlijk!!

Ik denk dat de ClubMed goed klinkt, in de voorjaar, voor of na de school vakantie. Oke, het is duur, maar ik heb het er wel voor over.... we gaan gewoon hard sparen.

Mocht jullie nog andere ideeen hebben, dan hoor ik het graag.

Bedankt,
JB

zon

zon

18-01-2009 om 12:37

Huis huren

Ik zou toch eerder een huis huren. Dan is het toch minder erg om 's avonds thuis te zitten. Ook al breng je je kinderen af en toe naar de oppasservice je zal 's avonds toch veel op je hotelkamer zitten. Dat lijkt mij echt niks.
Zelf hebben wij voor 2 weken een luxe huisje op texel geboekt dicht bij het strand met bubbelbad en sauna erbij, dicht bij de Koog, ik verheug me er nu al op. Maar ook in Frankrijk, Spanje, Italie, eigenlijk overal heb je hele mooie huizen te huur met zwembad en overal dichtbij. Lijkt mij met kids veel fijner als een hotel. Autootje er bij huren zodat je overal heen kan. Overigens nemen wij bijvoorbeeld uit eten de kinderen gewoon mee. Naar een oppasservice dat zouden mijn kinderen niet echt leuk vinden. Ik zie de vakantie als een paar leuke weken met de kinderen en vind dat het voor de kinderen ook leuk moet zijn.

Jellybabe

Jellybabe

18-01-2009 om 17:12 Topicstarter

Misschien, maar....

Hallo,

Nogmaals bedankt voor alle reacties.
Naar een oppasservice, nou ja, het hangt er denk ik vanaf wat voor een service het is. Bij de clubmed zijn de kidsclubs blijkbaar echt heel erg leuk.
Wij gaan regelmatig op vakantie met de kinderen, maar bijna altijd naar Ierland (waar wij vandaan komen) om bij de familie op bezoek te zijn. Dat vinden wij niet echt vakantie meer, want je bent niet alleen de hele tijd aan het werken, zoals iedere dag met 2 kinderen under de 2.5, maar dan hebben we ook nog eens heel veel verplichtingen daar, bij famlie op bezoek enz enz.

Maar, ik ben helemaal met je eens. Een vakantiehuisje is eigenlijk veel relaxter, vooral als je voor een weekje gaat. Het lijkt ons ook niet prettig om iedere avond in ons hotel kamer te slapen.

We wijn er nog niet uit, maar we komen er wel.
Misschien dat we met zijn alle voor een weekje naar de zon gaan, in een huisje, en dan gaan we een weekendje naar een hotel in duitsland, met oppasservice overdag en 'savonds. Ofzo.

Anyway, ik heb veel gehad aan jullie reacties, bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.