Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

stedentrip - weekend

Mijn "ik hoef niet zo nodig op vakantie, ik hebt het thuis ook naar mn zin" is tot de conclusie gekomen dat een keer samen weg ook leuk kan zijn. Zeker nu de kinderen groot genoeg zijn om een weekend/paar dagen zonder oppas te kunnen.

Hij wordt binnenkort 50 en het lijkt me een aardig kado idee om hem een stedentrip te geven.

Je raadt t al...nu wil ik tips en trics, do's en don'ts voor uitjes. Wat was de ultieme stad, het allergaafste hotel, of niet te missen activiteit?

Help deze vakantie dummy!

Barcalonaaaaa

Ik ben al twee keer naar Barcalona geweest en t is echt een supergave stad! Heerlijk eten, heel veel ' buitenleven' op straat. Flaneren, straatartiesten, maar ook mooie musea, rustige binnenplaatsen.
Allebei de hotels waar ik in zat waren vooral simpel en doeltreffend. Je bent ook voornamelijk op pad gedurende de dag. Ontbijt werd er bijna nergens geserveerd in het hotel. Op elke hoek van de straat waren er cafeetjes of koffiebars waar je 's morgens koffie dronken en een zoet broodje nam. Zo doen de spanjaarden het zelf!
Ik ben naar clubs geweest, waar je eerst uitgebreid kon eten en later werd de hele tent verbouwd tot en danssalon voor de wat oudere jongere hahaha. Geweldig leuk! Ook omdat Barcalona aan zee ligt perfect om het te combineren met een middagje op het strand. Veel uitgaansgelegenheden liggen ook aan zee. Het ritme van de stad was wel ff wennen; 's morgens enkel koffie en n hapje, dan uitgebreide warme lunches in de restaurants en dan tot 22 uur geen restaurant meer open, behalve de Macksnack. Om 21 uur beginnen zich rijen te vormen voor de echt goede restaurants en als die om 22 uur open gaan, dan stroom iedereen naar binnen. Dan gaat het als een geoliede machine, en krijg je het heerlijkste eten snel voorgeschoteld. En een avondje tapas is ook aan te bevelen. Achteraf reken je je prikkertjes af, en verbaas je je over het feit dat je een hele avond gegeten en gedronken hebt voor 22 euro. Ik zoek mijn adressen meestal via google; ' best....restaurant, tapasbar, hotel, B&B, etc in Barcalona'. Pareltjes gevonden zo!

Evenement

http://www.evenementkalender.nl/Rotterdam/Raderstoomboot-De-Majesteit/2016-09-03/Wereldse-Havendagen-Cruise-26397

Je kunt eerst iets uitzoeken wat jullie beiden leuk vinden en daar dan je keuze van af laten hangen.
Bijvoorbeeld de wereldhavendagen in Rotterdam. Er zijn daar ook wat arrangementen waarbij je vaart en dineert.

http://www.hotelspecials.nl/nederland/stedentrip.html
Er zijn in Leiden en Amsterdam ook vaartochten met diner.

hmm.. zal blij zijn als Sail er weer is, zulke goede herinneringen aan.

Nou ja, het is maar wat je leuk vind dus.

Anna G.

Anna G.

10-08-2016 om 21:39

tip

Ik weet niet of het de bedoeling is om naar het buitenland te gaan, maar als dat zo is zou ik niet voor een weekend gaan maar bijv voor woensdag t/m vrijdag. Vluchten rond het weekend zijn vaak populairder en dus duurder. Je kinderen zijn wat ouder dus je hebt meer vrijheid. Kijk waar je heen wilt en kijk op bijv Transavia, EasyJet, RyanAir wanneer de vluchten goedkoop zijn. Boek daar dan iets omheen. Bijv bij Expedia.

Ik heb net een citytrip naar Barcelona geboekt voor 225€, vluchten met gunstige tijden en 2 nachten in een mooi centraal gelegen hotel. 3 volle dagen Barca, heb er zin in! En goedkoper dan een weekendje in een Landal huisje.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2016 om 22:05

Zuiderburen en meer

Weekendje Brugge. Nederland: Zutphen, Utrecht. Een Duitse stad, Berlijn, Trier. En uiteraard Parijs en Londen. Ik zou ook graag een keer naar Barcelona willen, maar ik begrijp dat de stad zucht onder het toerisme.

Kaaskopje

Klopt. Ik ben er begin en eind jaren negentig geweest en twee jaar geleden en ik vond het de laatste keer vies, sleets en op een vervelende manier druk terwijl ik het in de jaren negentig prachtig, schoon en aangenaam vond.

skik

Taruh

Taruh

11-08-2016 om 05:16

Krakau

Mooi, compact en veel te doen.
Wenen is ook heel leuk maar vooral een meisjesstad. Veel prinsessen en zo.
Krakau is wat ongepolijster.

Mams

Mams

11-08-2016 om 08:11

Gent

Is een erg leuke stad voor een weekendje weg. Vind ik dan

kwala

kwala

12-08-2016 om 09:07 Topicstarter

goede tips

Goede tips tot zo ver. (meer meer meer ) dat van weekend/door de weeks had ik ook al bedacht.

het ligt in de bedoeling om er een buitenlandtrip van te maken. Barcelona is ter sprake gekomen, maar .....wellicht zijn er minder voor de hand liggende steden die ook mooi zijn.

Reizigster

Reizigster

12-08-2016 om 09:30

Steden

Als je overweegt te vliegen:
Lissabon (sowieso naar het klooster in Belem gaan prachtig)
Madrid
Sevilla (ook prachtig)
Rome
Napels (als je een laaang weekend gaat kan je ook in de omgeving langs de mooie kust rijden)
Milaan
Boedapest
Kopenhagen
Stockholm
Berlijn

Barcelona is leuk, maar naar ik begrijp erg toeristisch. Wanneer willen jullie gaan? In september/oktober misschien toch weer beter te doen dan in de zomer? Ik ben er lang niet geweest.

NB Er zijn hier op OO ook andere draadjes over steden te bezoeken!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2016 om 09:43

Wenen

Praag, Ljubljana.

Lou

Lou

13-08-2016 om 19:54

Parijs

Ik ga morgen een paar dagen Parijs. Ben ik eerder geweest maar dat geeft niets, je ziet toch lang niet alles die paar dagen. Er is echt ontzettend veel te doen in Parijs. Londen lijkt me ook superleuk trouwens. En Barcelona staat op de planning voor een keer buiten de schoolvakanties.

Jaina

Jaina

14-08-2016 om 12:31

Overal wel

Elke stad is leuk voor een weekendje weg. Van grote wereldsteden tot kleinere steden. Overal is wel voldoende vermaak voor een paar dagen weg.
Mijn lievelingssteden binnen Europa zijn denk ik Rome,Venetie en Londen.
Maar daarnaast zijn er nog zoveel andere fantastische bestemmingen.
Wenen, Praag, Dublin, Berlijn, Florence, Istanbul...
Overal is het mooi.
Maar je kan ook kiezen voor een wat kleinere stad als je wat korter gaat zodat je niet het gevoel hebt dat je nauwelijks wat te gezien hebt. Daarvoor zijn steden als Marseille, Belfast, Canterbury, Bordeaux, Bologna, Verona, Nice, Toulouse, Strasbourg, Edinburgh, Salzburg, Genua weer heel fijn voor. En dat zijn ook mooie steden met meer dan genoeg vermaak voor een weekend.

Anna G.

Anna G.

14-08-2016 om 14:16

toeristisch

Alle wereldsteden zijn toeristisch. Niet alleen Barcelona, maar ook Rome, Parijs, Berlijn, Londen, Wenen, Bupapest... hoeft niet per se erg te zijn. Er is wel een hoop de doen/zien. Die steden zijn gewoon de moeite waard.

Als je een minder toeristische stad wilt, moet je ook eens aan Vilnius denken. Verrassend leuk! Of probeer Reykjavik, nu met Wow Air erg goedkoop.

Waar gaat je voorkeur naar uit: cultuur, natuur, actief, shoppen, lekker eten, mediterraans of juist ongepolijst?

PS als je verder wilt, kan je nu erg voordelig naar NYC met Wow Air.

Mandy

Mandy

15-08-2016 om 19:48

Rome Barcelona alles kan.

Het hangt er echt vanaf wat je wil. We zijn dit voorjaar naar Barcelona geweest. Erg mooi, lekker kunnen slenteren. Schoon ook. Maar ook toeristisch.
Zijn net terug uit Rome. Ook een mooie stad, maar je miet een doel hebben. Weinig slenteren in Rome. Wel heel vies, zoals zoveel in Italië.
Londen vonden we ook vies vorig jaar, maar het scheelt waarschijnlijk ook welke tijd van het jaar je gaat.

Wij gaan altijd met Ryan Air. Prima te betalen. Wat we ook al tijden doen is een fietstocht maken met Bajabikes. Dat is altijd erg leuk. Een Nederlandse gids leidt je langs de highlights en mindere highlights en vertelt je er vandalen over.

Reizigster

Reizigster

15-08-2016 om 19:55

Mandy - fietsen

Ja Mandy, dat fietsen is altijd superleuk. Ik heb het tot nu toe alleen in wereldsteden buiten Europa gedaan (o.a. New York en Bangkok), maar me voorgenomen het echt vaker te doen. Echt te leuk!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.