Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips camping Italie met dochter (16)?

We willen dit jaar weer heel graag naar Italie. Ik heb er ooit 7 jaar gewoond, en mis het erg nu we er al 2 jaar niet geweest zijn.

Onze oudste gaat al een poos niet meer mee, jongste dochter (16) wel. Echter, die heeft niks met de wat kleinschaliger campings, want wil leeftijdgenoten. En dat snappen we natuurlijk, we willen graag dat het ook voor haar leuk is. En; we willen graag veel vd omgeving zien, en zij wil niet altijd mee.
Als ze op de camping leeftijdgenoten treft laten we haar geruster achter .

Ik zou liefst in de buurt van Montepulciano, Cortona, Siena, Florence etc. zitten. Die omgeving vinden we prachtig!
Kregen tips voor oa camping Albatros en Norcenni, maar dat vinden we wel heel massaal...

Iemand uit ervaring andere tips?

Alvast bedankt!
Mare

Sawo

Sawo

02-01-2014 om 12:44

camping montescudaio

Hoi Mare

Wij zijn hier een aantal jaren geleden geweest. Hoewel het een vrij grote camping is hij ruim opgezet en door de ligging in een bos voelt het allemaal niet zo massaal aan. Er komen veel nederlanders en veel nederlandse tieners. En de ligging voor uitstapjes is ook uitstekend.

Wij hebben ook gezocht maar er zijn weinig kleinschalige campings in Italie.

misschien deze?

http://kleineitaliaansecampings.nl/midden-italie/toscane/

hier vind je kleine campings, succes!

Aan zee

camping gaan zee, lido di Classe in de buurt van Ravenna. Dus de andere kant op. Weinig Nederlanders indertijd (lang geleden). Tentje ongeveer op het strand. Vooral: heel veel cultuurschoon in de omgeving.

Campings aan zee doen het altijd goed bij 16-jarigen. En wel of geen Nederlanders is voor hen meestal geen enkel punt. Eerder het tegenovergestelde: juist spannend om allerlei verschillende mensen met verschillende talen en culturen te ontmoeten.

Tsjor

Oh ja

Wellicht kun je een vriendinnetje van je dochter meenemen. Dat scheelt heel veel vakantietijd voor de ouders.

Tsjor

Mare

Mare

05-01-2014 om 17:07 Topicstarter

Dank alvast

Montescudaio bekeken, is idd groot maar ligt wel mooi. Lago Trasimeno is ook mooi, maar lees vervelende verhalen dat je daar eigenlijk niet kunt zwemmen ivm waterplanten en prut. . Via andere site tip voor Le Soline. Ligt 20 km onder Siena, vrij basic (wel zwembad maar geen glijbanen oid), terrassencamping. En reviews spreken over dat tieners zich hier goed vermaken.

Strand lijkt me heerlijk, maar voor zover ik kan zien zit je dan echt meteen weer een flink eind rijden van Siena, Cortona etc af. En het zijn niet alleen de kilometers; die zijn via allerlei kronkelweggetjes waardoor je uren onderweg bent.

Tsjor; overwegen nu idd om vriendinnetje mee te nemen. Vind ik wel wat lastig, je bent toch verantwoordelijk, n de meiden moeten het wel met elkaar uit weten te houden. Met oudste dochter ook wel gedaan. Ging meestal goed maar 1 keer ook mis, meisje had enorme heimwee dus zaten iedere avond met een ontroostbaar kind .

Dochter is vriendinnetje nu aan het polsen. We zoken nog even voort....

Thx!

Annet

Annet

05-01-2014 om 17:25

vriendin meenemen voor een deel van de tijd

Vorig jaar is een vriendin van oudste een week mee geweest. Wij waren zelf drie weken weg, zij kwam in de middelste week.
Ze is komen vliegen naar de omgeving waar wij waren. Wij hebben haar opgehaald van vliegveld en uiteraard na een week weer terug gebracht.
Een week vind ik voor de rest van het gezin beter te overzien.
Alternatief was geweest de 1e of 3e week, dan had ze ook mee kunnen reizen met ons.
Vriendin was toen net 16.
Vriendin betaalde de vlucht zelf (nou ja, haar ouders), de rest hebben wij betaald.

Net geboekt

Heel toevallig heb ik net een half uur geleden 2 weken Montescudaio geboekt...

Linda

Linda

04-02-2014 om 10:11

Montescudaoi

Oh lijkt mij leuk zeg, misschien dat wij er ook wel voor gaan! Ook leuk voor tieners toch?

Linda

Linda

06-02-2014 om 10:43

camping montescudaio?

Heb jij rechtstreeks geboekt? Gaan jullie met caravan of huren jullie daar wat? wij zijn helemaal enthousiast geworden en denken er zwaar aan om te boeken, heerlijk naar Italië!

Ilva

Ilva

07-02-2014 om 23:04

Nor@

Wat een leuke campings staan hierop. Mijn kinderen willen nog steeds naar dezelfde camping in Italië maar als ze ouder zijn en niet meer mee gaan weet ik nu dat er een website is met prachtige kleine campings. Heerlijk, ik kan er nu al naar uitkijken

Linda

Wij hebben via Rent-a-Tent een tent gehuurd. Ben erg benieuwd. Normaal gesproken gaan wij met onze eigen tent, maar we willen eens kijken hoe dit bevalt. Scheelt in elk geval veel gesleep met spullen!

Linda

Linda

10-02-2014 om 18:47

geboekt!

Wij hebben geboekt! Camping Montescudaio! We gaan van maandag 11 augustus tot maandag 25 augustus! Zo zin in, nu genieten van de voorpret!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.