Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wieke

Wieke

16-06-2014 om 12:04

Tips gevraagd [waar naar toe?]

Hallo allemaal,

Dit jaar vinden we het lastig om vakantiebestemming te bedenken dus vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Situatie: ik kamp sinds dit jaar met gezondheidsproblemen waardoor ik niet goed tegen warmte (hitte) kan en niet zo energiek ben als voorheen ( en nog meer maar dit zijn belangrijkste ). Rot tijd gehad en kijk daardoor wel erg uit naar een vakantie.

Voorgaande jaren gingen we meestal naar een stacaravan in zuid Frankrijk oid. Vlakbij zee en met zwembad.
Kinderen in een grote leeftijdsrange: 4-13 wat ik ook lastig verzinnen vind. Wil dat het leuk is voor iedereen natuurlijk maar betrap mezelf erop dat ik het dit jaar net ff belangrijker vind dat ik het zelf ook zie zitten (...).
Zwemmen is denk ik wel belangrijk. Zelf hou ik erg van zee/ strand. Man ook trouwens. Contact met andere kinderen is voor de kinderen geloof ik wel belangrijk dus ergens een huis huren is misschien wat saai voor ze. Eindeloos met elkaar spelen zit er bij ons niet in helaas.

We dachten zelf aan Bretagne of zuid Engeland of Denemarken?
Kinderen willen wel keer graag vliegen maar we hebben goede auto al zie ik mezelf daar ook geen dagen in zitten nu.
Budget is niet eindeloos groot maar ik merk zelf wel dat ik de neiging heb dat als zich een wereldplan ontvouwt ik mijn extra spaarpot zou aanspreken. In het kader van yolo . Al keek ik naar met een camper door Scandinavië en vond dat wel weer erg duur.

For the record: man is meer 1 camping voor hele vakantie type terwijl ik vroeger veel gereisd heb (India, Rusland, Azië. Zuid Amerika) en ook wel weer iets zou willen zien waar ik nog nooit geweest ben. Vooral natuur. In een drukke stad zie ik mezelf nu even niet rondlopen.

Heeft er iemand inspiratie / ervaringen voor ons? Alvast bedankt voor het meedenken!

vlinder72

vlinder72

16-06-2014 om 13:23

Travemunde

Wij hebben een paar jaar geleden een geweldige vakantie gehad en noord Duitsland. Wij hadden toen een huisje op het Landal Park bij Travemunde. En het was echt geweldig. Ik wist niet dat deel van Duitsland zo mooi was. Prachtig strand en fijne zee op loopafstand. Leuke plaatsen. Travemunde bereikbaar met een voetgangerspondje. Lubeck, Rostock etc. Allemaal even mooi.

Nu is het park van landal wel erg duur maar in zag dat Novasol ook huisjes verhuurt en er is meer dan genoeg in die buurt te vinden.

Wieke

Wieke

18-06-2014 om 13:25

Thanks

We gaan het zeker bekijken. Was nog niet in me opgekomen im naar Duitsland te kijken. Merk dat ik vooral de temperatuur lastig punt vind. Als de kinderen (buiten ) willen zwemmen moet het toch boven de 20 grd zijn en ik denk dat ik boven de 25 slecht kan hebben. Luxe probleem. Ik weet t. Maar toch..

vlinder72

vlinder72

18-06-2014 om 13:33

Nee hoor

Dat is helemaal geen luxe probleem. Wij hebben hetzelfde. Wij willen wel mooi weer maar niet te warm. Noord Duitsland was echt een succes. Wij hadden die week ook heel mooi weer.

Dit jaar gaan wij naar Luxemburg en daarna door naar de Ardeche. Daar is het waarschijnlijk wel warm maar wij hebben airco in de stacaravan. Anders gaat mijn man echt niet mee.

Afgelopen jaren zijn wij naar de volgende bestemmingen geweest:
Hourtin Plage (in de buurt van Bordeaux, geweldige bestemming aan zee)
Messanges (ook aan zee)
Santander (Spanje). (ook aan zee)
Meer van Annecy
Zwitserland

Allemaal prima bestemmingen en niet te heet. M.u.v. het meer van Annecy. Die week was het wel heet maar wij konden leuke tochtjes naar de bergen maken.

Sawo

Sawo

18-06-2014 om 20:21

Baskenland

Geweldig strand, geweldige steden en voor pubers surfen. Wij hebbener een prima tijd gehad en zeker niet te warm.

Groet
Saar

Dalarna

Dalarna

19-06-2014 om 20:58

wieke

Als het buitenzwembad verwarmt is maakt de temperatuur buiten niet zoveel uit hoor. Ik heb wel eens bij 28 graden bij een niet verwarmd zwembad in Limburg gezeten, het was zo koud dat water dat geen enkele volwassene het langer dan een paar minuten uithield en de kinderen zaten alleen in het pierenbadje wat nog wat warmer was door de zon. Het was de eerste warme dag in lange tijd, dat wel.

overdekt zwembad

Vakantieparken in Zuid Engeland of Noord Frankrijk hebben vaak ook zwembaden die gedeeltelijk overkapt zijn, met schuifdak of hangend dak.

Wieke

Wieke

22-06-2014 om 10:42

Paar dagen ziek geweest

Maar ik ben er weer
Dank voor alle input. Ik ga het vanavond als de kinderen op bed liggen eens rustig met mijn man doornemen!

Denemarken!!!

Prachtig, veel op rij afstand, dus vanuit 1 plek kan je veel en bijna alle campings hebben huisjes die je kan huren en vaak ook verwarmde zwembaden, of geen bad... Meestal niets er tussen.

Veel stranden, lieflijke natuur veel leuke dingen te doen, echt aanrader! Kijk ook op visitdenmark.nl (nee geen aandelen, wel mooie vakantie gehad )

Tihama

Tihama

23-06-2014 om 22:43

Devon

We zijn een aantal jaar geleden op deze camping in Devon geweest.
http://www.ladysmile.co.uk/

De kinderen waren toen 9 en 12.
Binnen en buitenzwembad en op een steenworp afstand van de zee. Het zijn Zuid-Engelse temperaturen tussen ergens tussen de 15 en 25 graden.

bertje1

bertje1

25-06-2014 om 21:05

Duitsland!

Prachtig land, gewoon naar het midden: goed weer (als je een beetje geluk hebt natuurlijk, maar vies weer hier, is heel Europa vies tenzij je naar het uiterste zuiden gaat); Rondom Kassel is het prachtig. Aardige mensen, niet te duur, in 'elk' suf dorp een groot zwembad en ook veel meren. Daarbij is het niet super ver.

Wieke

Wieke

26-06-2014 om 09:01

Dank dank dank en vraagje

Door omstandigheden nog steeds niet goed met man eea door kunnen spreken maar erg blij met jullie input.
Vraagje: Denemarken: is dat duur in uit eten gaan enzo? Wij zijn nl dol op uit eten gaan

ehh...

Wij houden ook erg van terrasjes en uit eten gaan, maar dan moet je niet in Denemarken zijn,...ik vond het er ongezellig, zeker als je Frankrijk gewend bent Ja, duur ook.
Waarom niet naar Bretagne of Normandie? Heerlijk aan zee, niet al te ver, veel te doen of zien, en niet te warm.

gr Nora

Hadewich

Hadewich

28-06-2014 om 09:30

Nor@

Bretagne is voor ons, uit zuidwest-Nederland, net zo ver als Denemarken. Kom je uit noordelijkere streken in Nederland, dan is Denemarken dus zelfs dichterbij! Denemarken vind ik een leuk land, maar na twee vakanties daar hebben we het wel gezien. Niet echt spectaculair. Hoe het daar is met uit eten gaan, weet ik niet. Hebben we niet gedaan.

In Duitsland hebben de mensen de voor ons rare gewoonte om bij zwembaden en meertjes hun handdoeken letterlijk tegen de jouwe aan te leggen. Als je dus van je handdoek wegwilt, moet je over de handdoeken van anderen lopen. We hebben dat al verschillende keren meegemaakt, vooral op plekken waar naast toeristen ook veel plaatselijke bewoners komen zwemmen. Ik heb toch graag iets meer ruimte om me heen!

Wieke

Wieke

28-06-2014 om 11:46

Joh

Geen terrasjes en niet ff leuk uit eten? Hmmm dat werpt wel ander licht op de zaak. Ik vond Denemarken echt een optie maar dit klinkt als jammer.
Duitsland of noord Frankrijk denk ik dan nu. Man is intussen ontzettend druk. Heb nog geen avond gezamenlijk gehad. Dus ook nog niet gesproken over vakantie. Voordeel is wel dat budget wat stijgt hahaha (hij is ondernemer). Nee hoor grapje. Maar het voelt wel lekker natuurlijk.

Iemand nog out of the box suggesties misschien?

Angela67

Angela67

28-06-2014 om 11:49

"gezellig"

Ik moet zeggen dat ik denk dat hoe zuidelijker, hoe meer 'kans op gezellige terrasjes'; en/of hoe toeristischer/rijker, hoe meer kans daarop. Noord-Frankrijk en Duitsland roepen dit gevoel ook niet echt bij me op. Misschien vanwege de mooi-weer associaties?
gr Angela

Thursday Next

Thursday Next

28-06-2014 om 11:58

Denemarken

Ik heb geen problemen gehad hoor met gezellige terrasjes in Denemarken. Uit eten is ook prima te doen, het meeste is iets duurder dan hier maar niet extreem.
Vooral alcoholische drank is er duur. Verder heerlijk eten, smorrebrod, visgerechten, mjammie!

karin

karin

28-06-2014 om 12:09

wel Denemarken

In Denemarken zijn wel terrasjes hoor.En ook uit eten gaan is leuk en gezellig en vooral lekker!
Wel is het inderdaad duurder,maar als je de alchohol laat staan prima te doen.
Wij zijn er inmiddels 5 keer geweest,in heel Denemarken zo'n beetje.Niet elk jaar weer,maar om het jaar ofzo.
Prachtig land,lijkt wel veel op Nederland,maar dan veel ruimer en rustiger.
Ook net over de grens is veel te zien en te doen,dus echt een aanrader!

MK

MK

29-06-2014 om 10:55

Saai

Smaken verschillen uiteraard, maar ik vond Denemarken maar een saai land om doorheen te rijden. Kopenhagen was leuk en het eten daar heerlijk. Maar de rest... saai landschap (net al NL), stugge mensen en duur eten.

Jessica O

Jessica O

29-06-2014 om 15:57

tja

Ik blijf dol op Duitsland. Echt nog nooit geen problemen gehad. Goed eten, fijne prijzen
mooie streken, zowel noordelijk als zuidelijk.

Bretagne

vonden wij heel mooi en ook gezellig met terrasjes e.d. Wij houden ook van veel uit eten gaan en dat kan daar prima. Veel crêperies en pizzeria's voor als je wat goedkoper wilt. Het weer is bijna net als in Nederland. Wij zijn er verschillende keren geweest en mooi en slecht weer gehad..

amk

amk

29-06-2014 om 18:50

andere kant op

IJsland

Jersey

Ook erg mooi. Ik weet niet hoe lang jullie gaan, maar dat is mooi voor max. twee weken. Kun je ook heerlijk eten en op terrasje zitten. En wanneer je niet op één plek wilt staan de hele vakantie, kun je het ook combineren met Normandie of Bretagne.

Mijntje

Mijntje

29-06-2014 om 19:06

ook Duitsland

Wij vinden Duitsland ook een zeer prettig vakantieland. O.a. het zwarte woud, de Eifel, de Harz. Lekker rustig ook, goed eten, aardige mensen, mooie natuur.

Gemma

Gemma

30-06-2014 om 00:31

uit eten in Duitsland goedkoop

Ik ben laatst een week in een grote Duitse stad geweest en het viel me op dat uit eten een stuk goedkoper was dan in NL. Vooral wat betreft het eten; drinken leek me ongeveer even duur (maar voor dezelfde prijs krijg je wel twee maal zoveel bier
Ook fijn was dat je 's avonds veel keuze had uit kleine porties/hapjes (ik weet niet of dat aan de buurt lag).
Erg lekker gegeten trouwens.

Wieke

Wieke

30-06-2014 om 11:16

Plan is

Om een kleine twee weken te gaan. Maar we zitten klem met werk man en ziekenhuis afspraken van mij. Hebben daardoor nog geen duidelijkheid over periode. Ik hoop zó dat het echt twee weken kan worden, ben echt aan vakantie toe merk ik.

We hebben besloten dat het een auto vakantie moet worden ivm flexibel reizen. Verder nog steeds niet toegekomen aan beslissing waar. Jersey ben ik tien jaar geleden even geweest. Lijkt me wel heel leuk om terug te gaan. Duitsland klinkt ook goed. Enfin maar eerst eends afwachten hoelang we kunnen.

Jessica O

Jessica O

30-06-2014 om 12:02

overweging

Flexibel zijn wat betreft reizen zou voor mij met de auto zijn.. dus niet met boot oid hoeven.

creabea

creabea

01-07-2014 om 11:29

engeland/wales

wij zijn ook geen zonliefhebbers maar gaan wel graag naar zee, en zodoende vaak naar Engeland. Wales is wat verder en wat minder mooi-weer garantie, maar ik ben nu eenmaal verliefd op Wales

Waar wij zijn geweest aan de kust: Torquai (met het prachtige Dartmoor in de achtertuin), Exmoor (met geweldige kliffen) en in Wales Tenby (nog meer prachtige kliffen aan de overkant van Exmoor), Cardigan Bay (leuk vakantieparkje op 5 minuten van zee) en de kust bij Harlech (met groot kasteel).

Voordeel van een bootreis tussendoor is dat je toch even een paar uurtjes uit de auto bent, en de boot tussen Calais en Dover gaat heel vaak en is niet heel duur. Is ook niet erg als je er eens een mist, een (half) uur later gaat de volgende al. Toen de kinderen nog echt klein waren was dat ideaal, eerst een stukje rijden naar Calais (kinderen vallen in slaap) - boot - (intussen zijn ze uitgeslapen) - nog een keer paar uurtjes rijden (kinderen vallen weer in slaap) en de eindbestemming is bereikt. Naar Wales deden we altijd een hotelletje onderweg.

creabea

creabea

01-07-2014 om 11:30

duitsland

is ook ideaal trouwens

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.