Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips kindvriendelijke wegrestaurants duitsland

Heeft iemand tips voor leuke wegrestaurants (met kinderspeelmogelijkheden voor kindjes van 2 en 4) in Duitsland? Wij gaan in de winter met de auto (en autotrein) naar Noord-Oostenrijk, en ik ben op zoek naar tips voor "pauzeplekken" tussen Arnhem en Dusseldorf resp. Munchen en Oberstdorf waar ze ook even kunnen rennen/spelen zonder onder een auto te lopen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Luna

Luna

23-08-2010 om 17:35

Overal wel

Mijn ervaring met de Duitse snelwegen is dat er eigenlijk bij elke Raststatte wel een terras met omheinde speeltuin te vinden is. Dat viel mij namelijk op na jaren frankrijk, dat Duitsland zo kindvriendelijk is. Kinderen mogen ook gratis naar de (schone!) wc. Ouders betalen 50 cent, die je daarna weer kunt verrekenen met je (veel te dure, dat wel) kopje koffie. En overal dus speeltuintjes buiten. Wel jassen aan in de winter dus...

Sterre42

Sterre42

23-08-2010 om 20:14

Ot tip: wc muntjes sparen

Je kids hoeven dan niet te betalen (die wandelen zo onder het speciale kinderpoortje door) maar jij natuurlijk wel, en je man ook.

Wij sparen altijd een stuk of 20 muntjes van 50 eurocent en die liggen dan in de asbak (die door ons niet wordt gebruikt). Zo heb je altijd een 'plasmuntje'. En neem altijd twee muntjes mee, want er zijn een paar rastattes waar het tegenwoordig 70 cent kost ipv 50. Terwijl je dan wel een kortingskaartje van 50 cent terugkrijgt (systeem is nog niet helemaal aangepast aan het hogere tarief )

En ja, bij elke rastatte is wel een kinderspeelplaats.

Nog een tip: neem vooral zelf lekker broodjes (of ander proviand) mee voor onderweg. Je raakt snel uitgekeken op het Rastatte voedsel en het is niet goedkoop. En voor je kids is er niet altijd iets bij, behalve de doorsnee borden vette patatten

vlinder72

vlinder72

25-08-2010 om 16:34

Ehh

Ik zou gewoon in een keer van Arnhem naar Dusseldorf rijden. Je hebt best wel even tijd nodig voor het laden van de auto. Een iemand doet dat en de ander wacht in een wachtruimte samen met de kinderen. Je kan je kinderen daar wel wat laten rondrennen. rondrennen op parkeerplaatsen is meestal toch niet zó'n succes. De autoslaaptrein wel. Wij zijn dol op de autoslaaptrein. Echt een ideale manier van reizen. Mijn kinderen zouden het liefst altijd met de autoslaaptrein gaan.

Sabine1974

Sabine1974

30-08-2010 om 16:57 Topicstarter

Dank allemaal!

Dank voor deze tips; daar kan ik zeker wat mee!

groet,
Sabine

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.