Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje 1

bertje 1

27-05-2013 om 12:27

Vakantie zwitserland?

aan het twijfelen en zoeken... een vakantie. bah, lastig. Ben nu in zwitserland aangekomen, Wallis; is dat iets met kinderen? het water schijnt nogal koud te zijn en is het niet vreselijk duur? Is vlgs mij wel een mooi land en niet heel veel verder dan frankrijk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
exzwitser

exzwitser

27-05-2013 om 14:54

Duur ja

Dat is zwitserland, maar er is ook een aldi, dat scheelt
En heel veel mooie natuur.
Overweeg ook eens Franstalig gedeelte Vaud, veel mooie heuvels, wandelgebieden enz.

Wij hebben heel fijn gekampeerd aan diverse meren.. Maar dan ben je zo 50 frs ,40 euro ong kwijt aan 1 kleine tent..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

27-05-2013 om 20:05

Ach

Je hebt er ook een Aldi maar die was 2 jaar geleden echt ook wel 10% duurder maar wat maakt het uit voor die paar keer dat je er boodschappen doet in vergelijking met de rest van het jaar.

Wij zaten in de vooralpen, ten noordoosten van Montreux en we hebben er een week lang 28-30 graden gehad (dat hadden we in Nederland dat jaar maar 1 weekend) dus heerlijk kunnen zwemmen. Het weer en de temperatuur weet je toch nooit.

rosa

rosa

28-05-2013 om 16:13

Paar jaar geleden

Een paar jaar geleden stonden wij met de tent in het Wallis. Prachtige natuur, lekker weer. Maar: iedere dag om een uur of vier kwamen er wolken en daarna regen.

Al 15 jaar

Wij gaan al heel lang naar Zwitserland. 15 jaar ongeveer. Overal geweest. Favoriet is Graubunden, woest en hoog. Met name het ober engadin, maar ook het unter engadin is mooi, wel dunbevolkter. Mooie meren, hoogte, weinig tot geen industrie, schoon dus.
We kamperen de laatste jaren in een caravan, ' s nachts kan het flink koud zijn, overdag veel zon en ' s nachts een prachtige sterrenhemel.
Wallis is mooi met het rhonedal, maar ook Appenzellerland is een lieflijk golvend landschap. En Ticino is het meest zuidelijk, met de meren o.a. Lago maggiore en meer van Lugano. Tropischer en warmer, en minder hooggebergte.
Voor het warme weer moet je naar Ticino gaan en voor de rust, wandelingen, prachtige natuur, schone lucht ga naar Graubunden.
Wel duurder, dat klopt. Maar dan komen er ook minder mensen en dat heeft ook weer voordelen. Heb je weer die rust die om de hoek komt kijken.

P

P

29-05-2013 om 06:44

Klopt rosa

Dat hadden wij ook, wel minstens 2 uur later maar vanaf ons balkon was dat geen probleem. De hele dag prachtig weer en we hadden toch geen echte tuin.

http://www.belvilla.nl/zoeken/#pl=2828&orgkw=Gruy%C3%A8res

mar

mar

29-05-2013 om 12:48

Leuk

Wij zijn vaak in Zwitserland geweest, zowel in de zomer als winter.
Of het wat oor jou is, hangt er vanaf wat je wilt. Wij zijn ( berg) wandelaars, dus daar beslissen we op.
Ben je meer een " strand" ganger, dan vind ik het wat lastiger. Bergwater is over het algemeen kouder. De beekjes zijn vaak (steen), maar kun je best in spelen, eventueel met laarzen aan. Wij hebben ooit in Sierre op een camping gestaan aan een meertje. Dat water was goed te doen ( ik vind eigenlijk alleen de Karinthische meren echt lekker). Leuke omgeving ook. Grachen ( met 2 puntjes op de a) is ook erg leuk en op kinderen gericht.
Bettmeralp / Riederlp is ook leuk, maar je zit wel bovenop een alp. Er is een zwem

mar

mar

29-05-2013 om 12:50

Vervolg

Zwemmer dus, maar de watertemperatuur weet ik niet. Het gebied is autovrij.
Meer naar het zuiden kun je richting Ticino. De temperaturen liggen daar wat hoger doorgaans. Wij hebben ooit in het Valle Maggia op een camping met zwembad gestaan, met zwembad, langs de rivier. Fantastische plek.

nathalie

nathalie

30-05-2013 om 20:53

En bertje

heb je wat aan de tips? Ik herinner me dat je een tijdje terug ook een draadje bent gestart met vragen over Frankrijk, dat wordt het niet begrijp ik. Waarom Frankrijk niet, en wat zou Zwitserland meer/beter hebben? Als je dat beschrijft dan komen er mogelijk gerichtere aanbevelingen.

bertje1

bertje1

30-05-2013 om 21:27

Twijfelkont

ben een vreselijke twijfelkont... we gingen altijd naar duitsland, mooi land, in elk dorp een vet zwembad, niet te ver, vaak wel aardig mooi weer. Maar we willen eens 'vrij zeker zijn van zon'. dus iets heel anders, zit nu frankrijk te kijken maar blijft lastig, wil namelijk wel een beetje rust hebben en toch wat te doen voor de kids! Zwitserland valt toch af, voorlopig, (kids te klein).

nathalie

nathalie

31-05-2013 om 08:18

Oké

met /vrij zeker van zon/ moet je minimaal in zuid frankrijk zijn, liefst een stuk onder Lyon. Plekken met rust zijn er daar zat. Over /wat te doen voor de kids/ moet je nog wat meer vertellen, hoe oud, wat vinden ze leuk?
Voor kleine kinderen is water met zand vaak al genoeg. Is een all-in naar de zon niks voor jullie? Lekker nergens aan denken, kinderen worden bezig gehouden, als je wilt kun je ook nog zelf een uitstapje maken maar het hoeft niet.

KGO

KGO

31-05-2013 om 21:14

Toch wel zwitserland met jonge kinderen

Okee Zwitserland is duur, da's een nadeel.
Maar wat ik zo mooi vind aan vakantie met kinderen in Zwitserland zijn de kabelbaantjes en treintjes. Dat maakt t makkelijk om toch hoog te komen, te wandelen zonder veel hoogteverschil etc.
Kabelbaantjes hebben we gedaan in de buurt van Davos ( vanuit kinderhotel via SNP) en met treintjes vanuit Lauterbrunnen of Grindelwald. Dat laatste vonden de kinderen fantastisch. In de zomer heb je bv via de treinreiswinkel wel aanbiedingen, verder allerlei kortingen voor de trein voor kinderen.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mar

mar

03-06-2013 om 11:42

Natuurlijk!

Ik weet niet hoe oud jouw kids zijn, maar onze dochter was 9 maanden bij de eerste keer Zwitserland .
Na een tussendoortje in Oostenrijk en Corsica, zijn we de jaren daarna weer naar Zwitserand geweest, Toen ze 4 jaar was hebben we kilometers gewandeld langs de Suonen, waterkanaaltjes, in de buurt van Graechen en Sierre. In de omgeving van Saas Fee zijn we naar een hut gelopen en hebben daar overnacht. Verder dingen met inderdaad kabelbaantjes e.d.
Toen kind 8 jaar was hebben we een tocht via Pharos gedaan. Van Interlaken naar Grindelwald met bagagevervoer.
Over het algemeen vind ik Zwitserland behoorlijk kindvriendelijk, veel leuke dingen voor kids, leuke speelplaatsen en ga zo maar door.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.