Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Helena

Helena

01-08-2020 om 23:43

Vakantiewoning boeken en corona


Niki73

Niki73

03-08-2020 om 09:44

Triva, juist wel vergelijken

In heel Europa is inmiddels (het begin van) een tweede golf te zien. Zie het als een waarschuwing dat het in die landen hard de verkeerde kant uit gaat en dat er dus een grote kans is dat Nederland binnenkort die landen ook oranje of rood maakt.
Met deze kennis in je achterhoofd kun je alsnog zelf beslissen om te vertrekken of misschien toch liever niet.

Voor de non-believers: ik ken ook niemand die momenteel besmet is, maar ik krijg net te horen dat er drie straten verderop een brandhaard is: 11 mensen in één straat besmet, een familie en wat buren en nog wat losse gevallen (toch op straat of in de winkel besmet geraakt?). Ik zou het begrijpen als de wijk op slot gaat tot die brand uitgedoofd is.

Triva

Triva

03-08-2020 om 10:36

Niki

Ik bedoel dat je niet naar België moet kijken of Kroatië geel, groen, oranje of rood is maar naar wat je eigen land zegt, Juist omdat die codes en de betekenis er aan kan verschillen.

Niki73

Niki73

03-08-2020 om 10:39

Triva, waarschuwing

Ja dat snap ik, en ik zeg dat je daar je juist wel naar zou moeten kijken, als waarschuwing dat het in dat vakantieland de verkeerde kant op gaat en dat een gewaarschuwd mens voor twee telt.

Triva

Triva

03-08-2020 om 10:44

niki

Er werd gezegd dat het in België voor Kroatië niet oranje is dus dat het vast wel meevalt. Ik zeg juist dat je daar niet naar moet kijken en jij lijkt hetzelfde te bedoelen maar iets anders te zeggen?

Niki73

Niki73

03-08-2020 om 11:44

Integendeel Triva

Ik bedoel juist dat het helemaal niet meevalt en dat de maatregelen die o.a. België treft duidelijke waarschuwingen zijn dat de situatie in die landen snel verslechtert.
Als je dan met deze info alsnog wilt vertrekken, dan mag dat in principe, want Nederland heeft de kleurcode nog niet veranderd. Maar of het slim is? Dat vind ik niet.

Triva

Triva

03-08-2020 om 12:44

Niki

"Ik las net op een reisblog dat Kroatië voor ons oranje is, maar v oor Belgen niet?"

Jij: "Het ene land slaat wat eerder alarm dan het andere.
Zie die code oranje van België dan maar als een waarschuwing dat er daar problemen zijn en dat Nederland binnenkort waarschijnlijk zal volgen en die landen/streken ook oranje maakt. En daarna mogelijk zelfs rood."

België heeft dus juist nog GEEN code oranje voor Kroatië!

Niki73

Niki73

03-08-2020 om 13:00

Haha Triva

Dat heb ik dan te snel gelezen, maar mijn boodschap blijft dezelfde: als een Europees land door een ander Europees land op de oranje of rode lijst gezet wordt, weet je dat er str*nt aan de knikker is.

Triva

Triva

03-08-2020 om 13:51

Niki

Ik dacht ook al wel dat we het eens waren maar jij zei elke keer precies het tegenovergestelde met België als voorbeeld Duidelijk nu. Ik dacht al dat ik iets over het hoofd zag.

Verzekeren bij MAX

Nu bij MAX op NPO1 welke verzekeraars wat dekken in welke coronaomstandigheid.
Vooral goed zit je bij de ANWB en bij AEGON.
Terug te zien bij Gemist.

De vakantieman bij MAX

Cruises veilig? Ook een onderwerp bij de Vakantieman van MAX.

ElenaH

ElenaH

04-08-2020 om 10:18

Vouchers niet altijd gedekt

Vouchers voor pakketreizen die zijn geboekt na 16 maart en daarna zijn geannuleerd, zijn niet gedekt. Als een reisorganisatie failliet gaat, zijn mensen hun geld dus kwijt, zegt de Consumentenbond. De koepel van reisorganisaties, de ANVR, erkent dat dit niet goed is gecommuniceerd.
https://nos.nl/artikel/2342802-consumentenbond-reisvouchers-van-boekingen-na-16-maart-zijn-niet-gedekt.html

ANWB

De annuleringsverzekering van de ANWB dekt alleen met een terrorisme dekking afgesloten voor 16 maart en de reis ook voor die tijd geboekt. Daarna geboekt met extra dekking niet verzekerd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.