Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anna

Anna

24-07-2014 om 18:16

Vliegen en all inclusive met kinderen, betaalbaar ????

Hoi,

Even een vraag in het algemeen:
al jaren dromen wij er van om eens te vliegen naar een tropisch oord, leuk hotelletje of appartementje, all inclusive en geweldig zwembad aldaar.
Lijkt ons geweldig, maar als ik google op zulke vakanties krijg ik een rolberoerte. Wij zijn met 5 personen, dus dat maakt het uiteraard ook duurder. Maar ik kom uit op bedragen van duizenden euro's. Echt schrikbarend, en je vraagt je af wie zulke vakanties kunnen betalen ????

Ik zet even onze wensen op een rij:
- met vliegtuig naar zonnig oord
- all inclusive
- appartement of hotelkamer voor 5 personen (2 volw, 3 kinderen)
- niet het hele massale megadrukke van met duizenden in het zwembad dobberen, liefst gezellig druk zonder dat het extreem is.
- zonnige bestemming

Er zijn er onder jullie vast wel mensen die ooit zo'n vakantie hebben geboekt. Waar zou ik op moeten letten ? Of ben ik naief en ben je simpelweg zo veel geld kwijt ? Zijn er goedkopere organisaties ? Last minutes ? Kortom; wie heeft tips om met mijn te kijken naar een manier om onze wens in vervulling te laten gaan ??

En ja, als het echt zo duur is en niet goedkoper kan, dan houdt natuurlijk alles op ! Dat geld hebben we niet, dan houden we het op kamperen (doen we ook al heel lang), maar dit lijkt ons gewoon zo leuk om eens een keertje te doen.

groet Anna


amk

amk

24-07-2014 om 18:36

tropisch of zonnig?

dat is een verschil, binnen europa kan het goedkoper dan wanneer je naar Bali of Thailand wilt.

Er zijn ook kleinschalige all inclusives

Katniss

Katniss

24-07-2014 om 18:47

Zo'n, zee, strand

Voor ca 500 euro per persoon kun je een week naar een zonbestemming binnen Europa. Dat is dan niet all inclusive maar je zou zelf kunnen koken, of bijvoorbeeld voor de lunch uit eten en 's avonds iets eenvoudigs. Dan ben je alles bij elkaar voor zo'n week 3000-3500 kwijt.

Anna

Kijk eens wat er gebeurt met de prijzen als je een paar wensen laat vallen, bijvoorbeeld dat het in de zomervakantie moet zijn.
Ik heb een keer een vliegvakantie geboekt in de meivakantie en deed dat bij een Duits reisbureau, waar men geen meivakantie kende. Dat scheelde me verschrikkelijk veel geld.
En wat als je niet all inclusive wil? Ik vind het leuk om naar een supermarkt te gaan en bijzondere groenten etc. te koken.
Maar ik denk dat je per persoon toch al snel op 500 euro voor een week uit komt: vliegreis heen, vliegreis terug, 6 of 7 overnachtingen, eten, het kan bijna niet anders. Wellicht iets om voor te gaan sparen en dan bij een bijzondere gelegenheid de reis van je leven kunnen maken.

Tsjor

oh ja

Wisselen van computer waarop je aan het zoeken bent wil ook wel eens helpen.

Tsjor

Google

Google

24-07-2014 om 21:32

Echt goedkoop vind je natuurlijk niet

Wij zijn in de meivakantie voor € 2.250 met 5 personen naar Turkije geweest via Corendon naar een prima all-in resort. Ze hadden daar speciale familie-kamers voor 5 personen (bestaande uit 2 kamers en een badkamer).
Ik moet wel zeggen dat het de enige reis was die wij konden vinden onder de € 2.500, die ook echt goede recensies had. Wij vielen net 1 dag buiten de meest gangbare meivakantie.

ik weet niet waar je woont, maar soms kan het ook helpen als je vanaf Düsseldorf vliegt. Een paar jaar terug zijn we ook geweest, maar toen via Neckermann.de. Dat was een stuk goedkoper dan via een Nederlands organisatie.

Google

Google

24-07-2014 om 21:39

Waarbij ik moet zeggen

Vorige zomervakantie waren we voor een kleine 3 weken kamperen ook zoveel kwijt.

2500

Voor 2500 euro's moet het lukken, een weekje all-in Turkije o.i.d.. Misschien niet tropisch genoeg? Goedkoper zal lastig worden maar voor dit geld lukt het best mits je tijdig boekt.

Barvaux

Barvaux

25-07-2014 om 09:36

gonniegans

Niet in het hoogseizoen hoor, maar ik zou ook nooit naar Turkije gaan midden in de zomer. Heeft familie eens een keer gedaan, verder dan het zwembad kwamen ze niet, veel en veel te heet. Ze hebben één boottochtje gedaan en dat was niet te harden.

Barvaux

Barvaux

25-07-2014 om 09:38

oja

En pas vooral op voor goedkoop-duurkoop. Je wil toch lekker en goed eten als je all-inclusive doet en als je een seizoen 'red mijn vakantie' hebt gekeken hoef je al niet meer dan. Als het eten al op de goede temperatuur is ben je dat toch na 3 dagen ook wel zat, elke dag hetzelfde buffet. Daarnaast loop je de kans dat je, als je goedkoop zit, je tussen allemaal dronken mensen zit met een bepaalde achtergrond.

Barvaux

Dat is een andere discussie, mijn vakantie zou het ook niet zijn. Maar dit was wat TO wilde en Turkije heeft nou eenmaal het breedste aanbod op dit gebied. In alle prijscategorieen. Natuurlijk krijg je waar je voor betaalt, dus de kwaliteit van eten, kamers, schoonmaak zal bij de goedkopere hotels op een ander niveau liggen. Maar als dit je droomvakantie is, zal je er vast van genieten.

Overigens zitten bij 'Red mijn Vakantie' ook vaak mensen die voor een dubbeltje 5* service verwachten. 5* in Turkije is echt niet te vergelijken met bijv. het Amstel Hotel hier.

Barvaux

Barvaux

25-07-2014 om 12:22

gonniegans

Ja maar toch moet je iemand ervoor waarschuwen, als die al zijn laatste geld bij elkaar schraapt voor zo'n 'droomvakantie' en je zit met te koude kip en te warme salade, je krijgt er allemaal een buikgriep van en je zit tussen de dronken Russen: kun je dan niet beter je geld op een andere manier uitgeven.

Verder beseffen mensen vaak niet hoe heet het in de zomer in Turkije kan worden.

Ja maar

Als deze mensen normaal gesproken eten in de campingkantine en dat prima vinden, dan zullen ze hier ook niet te hoge eisen aan stellen. Andere mensen eten alleen blikvoer op vakantie en zijn daar tevreden mee. Lekker eten is natuurljk zeer relatief. Voor sommige mensen is het altijd goed zolang er maar patat bij zit.

Buikloop e.d. is natuurlijk een ander verhaal, maar dat zal ongetwijfeld best meevallen als je ziet hoeveel Nederlanders er elk jaar naar dit soort resorts gaan. Het aantal buikloopgevallen valt gelukkig reuze mee.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-07-2014 om 13:37

Gonniegans

Hoho... Kamperen = eten in de campingkantine = weinig eisen aan het eten? Zo werkt dat niet hoor! Wij kamperen ook, maar dan wordt er absoluut erg lekker en met veel aandacht gekookt. Verse lokale spullen, lekkere kruiden, gevarieerd. Maar niet dagelijks. Soms ook een keer lekker brood met een gebakken ei, of een gegrilde kip van de markt, of uit eten. Elke dag patat of elke dag hetzelfde buffet, daar doe je ins echt geen plezier mee.

Halfpension

hebben wij op Cyprus gehad, een paar jaar geleden. Was fantastisch, nog niet eerder en ook nog niet weer zulk lekker eten gehad in een hotel. Wij zaten in een appartement en hadden het avondeten in het hotel vlakbij. Ontbijt was bij appartement. Was niet heel duur in hoogseizoen.
Ook een keer all-inclusive gehad op Lanzarote, daar waren de maaltijden ook prima! Alleen de tussendoortjes stelden niet zo veel voor, maar die hadden we ook niet nodig! Was ook niet zo duur. Zat ook een zwemparadijs naast, waar we gratis in mochten.

Astrid

Astrid

26-07-2014 om 12:18

de meeste buffetten

beslaan een week, dus datzelfde valt wel mee.
Een weeklang elke dag andere variaties en na een week herhalen ze dat.
Ons werd overigens afgeraden om van de markt eten mee te nemen.

Tijgeroog

Dat weet ik hoor, er zijn natuurlijk zat mensen die op Franse campings genieten van het uitgebreide culinaire aanbod in de restaurants en hypermarches. Ik wilde er alleen mee zeggen dat niet iedereen enorme culinaire eisen heeft. Sommige mensen eten de hele week blikvoer of patat van de campingkantine en die zullen bij een all in resort ook niet de hoogste eisen aan het buffet stellen. De mensen die op de camping juist genieten van Franse lokale specialiteiten, zullen weer hele andere eisen aan een buffet stellen.

Nogmaals, een all in vakantie is ook aan mij niet besteed.3 keer per dag in de rij staan voor je eten, eentonige buffetten en eten in enorme eetzalen is niet mijn ding. Maar ik snap dat er mensen zijn die dat fantastisch vinden.

Niet eentonig, geen lange rijen

Waar wij zijn geweest was daar geen sprake van. Vooral dus op Cyprus was het eten fantastisch en inderdaad iedere dag een ander thema met wel wat basisdingen zoals patat, salade e.d.

Katniss

Katniss

26-07-2014 om 17:08

Hmmm

Het wordt weer een 'kijk ons eens verantwoord zijn'-draadje. Turkije zou mij niet trekken, maar wij hebben wel eens (in de meivakantie) in een aparthotel op Lanzarote gezeten met half pension. Dat was ideaal! 's morgens lekker ontbijten, en 's avonds elke avond een uitgebreid buffet. Het buffet was wel vaak hetzelfde, maar zo uitgebreid dat je met een beetje creativiteit elke avond iets anders kon eten. Oudste (toen bijna 4) heeft de hele week geleefd op patat, kipnuggets, witte broodjes en fruit, maar het is maar voor een weekje.
Toen we een paar jaar geleden naar Kreta gingen zijn we elke avond uit eten geweest. Waren we ook voor ca. 35 euro klaar, voor drie personen. Voor de financiën is het wel gunstig dat mijn kinderen nog graag kindermenu's eten

En Anna, wat vind je van onze reacties?

nee

Lees nou eens goed. Dit gaat om AI vakanties uit het onderste segment. Dus: veel voor weinig. Daar zullen de rijen langer zijn en de buffetten eentoniger en van matiger kwaliteit. Natuurlijk zijn er ook goede AI resorts, immers alle waar naar zijn geld. Hier ging de discussie tussen Barvaux en mij over. Zij betwijfelde de kwaliteit van de goedkoopste AI vakanties. En terecht, hier zal kwaliteitsverschil in zijn. Maar als TO dit heel graag wil is dat toch prima. Betekent heus niet gelijk dat alle AI vakanties zo zijn.

Heeft helemaal niets te maken met 'verantwoord zijn'. Alsof een camping in de Dordogne verantwoord zou zijn. Of vind jij dat Katniss? Ieder viert op zijn manier vakantie en dat is toch prima.

Barvaux

Barvaux

26-07-2014 om 22:59

yep

Maar daarom wilde ik de ts ook waarschuwen: als je in het allerlaagste segment zit loop je de kans dus de hele dag tussen dronken Russen te zitten en slecht eten te hebben. Ik zou daar dus niet willen zitten en liever minder uitgeven en op een andere manier vakantie vieren als ik niet meer kan betalen.

Ik ben helemaal niet bezig met 'kijk mij eens verantwoord bezig zijn' overigens. Ik waarschuw iemand ervoor dat als je duidelijk niet zoveel geld kan uitgeven dat je in het juiste segment zit je heel goed moet weten wat je doet.

Maar

er zijn dus ook andere goedkopere reizen. Wij hebben heel laat geboekt. Ik weet alleen niet wat TS met duizenden euro's bedoelt. Wat is het budget precies?

Jip

Jip

27-07-2014 om 08:25

Inderdaad Anna

In het verleden heb ik ook vaak gezocht naar een luxe all-inclusive vakantie voor weinig geld want iedereen in mijn omgeving liet mij geloven dat dat in Turkije zo goedkoop was. Helaas heb ik het ook niet kunnen vinden zonder concessies te doen aan mijn basis eisen en zijn we dus nooit gegaan.

Fiorucci

Fiorucci

27-07-2014 om 09:19

Wij doen het niet

Ook wij wilden gaan vliegen dit jaar met ons gezin, maar kwamen uit op bijna 4000 euro, voor zes personen, een week. We gaan nu naar Zuid Engeland, met de auto en de boot, appartement aan zee. Inclusief kosten voor het eten/benzine, overtocht zal het op ongeveer 1500 euro uitkomen.

Katniss

Katniss

27-07-2014 om 09:29

Oh maar

Naar Engeland is véél leuker dan vliegen naar de zon. Dat zou ik alleen doen als ik zin heb om een week te luieren of ernstige behoefte aan mooi weer.

Even zo

Even zo

27-07-2014 om 09:59

Fiorucci

Dat is wel heel duur hoor. Wij gaan voor dat bedrag (€4000) begin augustus met z'n vieren 2 weken naar Curacao. Weliswaar niet all in, maar dan vind ik het bedrag wat jij noemt niet in verhouding. Of het is naar iets superdeluxe.

Jesse_1

Jesse_1

27-07-2014 om 13:01

Katniss

Jij vindt Engeland veel leuker dan vliegen naar de zon

Iedereen zijn favoriete vakantie tenslotte.

Katniss

Katniss

27-07-2014 om 13:06

Jesse

Is echt zo hoor Ik ken niemand die het niet leuk vond.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2014 om 08:40

portugal

De prijs was voor vier volwassenen en twee pubers, een week all in, Portugal.

Tihama

Tihama

28-07-2014 om 15:19

Curacao

Even zo: "Wij gaan voor dat bedrag (€4000) begin augustus met z'n vieren 2 weken naar Curacao. "

Wow. Hoe krijg je dat voor elkaar? De goedkoopste tickets zijn al duurder. Ik hoor mijn Antilliaanse collega's altijd klagen dat het onbetaalbaar is in de zomervakantie. En zij hoeven dan niet eens een locatie te regelen.

Anna

Anna

29-07-2014 om 08:46

Reactie...

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties tot dusver..

Tuurlijk ben ik reeel, ik ken het programma `Red mijn vakantie` zelf ook wel. Uiteraard ken ik ook de verhalen van dronken toeristen, gehorige vieze hotelkamers, smerig eten etc....
JUIST daarom informeer ik hier dus ook. Nogmaals het is geen MUST....

Alleen als de recensies goed zijn en het betaalbaar is gaan wij. Simpelweg omdat we niet meer geld te besteden hebben. Omdat het de kinderen vooral zo leuk lijkt / en ons stiekem ook hoor) willen we ons er gewoon in verdiepen.
Op een enorme teleurstelling zitten wij natuurlijk ook niet te wachten.

Met jullie tips kan ik echt wel wat, ik ga me er eens helemaal op storten. Jammergenoeg kan ik echter de optie van gaan in de meivakantie-herfstvakantie meteen al schrappen, manlief kan in die periode nooit vakantie krijgen. Dus helaas, wij zijn dan toch aangewezen op de zomervakantie.

Heb zelf van twee mensen die ik persoonlijk ken geweldige verhalen gehoord over resp. een resort in Turkije en op Kreta, maar beiden waren voor ons onbetaalbaar.

We hebben de kids toegezegd het uit te zullen zoeken en indien niet realiseerbaar, dan maar weer met de tent naar de zon. Ook helemaal geen probleem. Ik kan zeker wel wat eisen-wensen schrappen, maar zelfs dan blijven zulke vakanties gewoon heel erg duur en zeker in het hoogseizoen. Ik zoek verder......

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.