Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

karin

karin

02-07-2014 om 13:27

waar gaat de reis heen?

Omdat ik het altijd zo'n leuk draadje vind,waar gaan we naartoe dit jaar?
Zal zelf beginnen,niet zo ver dit jaar,we gaan een week in een privehuis in de Ardennen.
We wilden het ook niet te duur maken dit jaar,om volgend jaar eens een verre reis te maken.
Vertel,waar gaan jullie heen?Nog leuke plannen?


Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-07-2014 om 13:35

Wij

gaan naar Italië, een appartement aan de kust van de bloemenriviera. Twee weken daar, waarschijnlijk twee reisdagen heen en terug.
De plannen zijn vooral: rustig aan doen. Iedereen is erg moe van een enerverend werkjaar.

Aagje

Thursday Next

Thursday Next

02-07-2014 om 13:44

wij

gaan dit jaar naar Frankrijk, kamperen met een gehuurde camper rondtrekken. Dit jaar "maar" 3 weken, de jaren hiervoor zijn we 4 weken naar Nnoorwegen/Zweden geweest en naar Schotland.
We gaan o.a. bij kennissen op de camping staan die we in Schotland ook onverwacht tegenkwamen.
Maar eerst ga ik een weekje alleen op fietsvakantie (in Nederland) omdat de kinderen een week op scoutingkamp gaan. En daar heb ik ook reuze veel zin in!

Tijgeroog

Tijgeroog

02-07-2014 om 13:45

Bergsportkamp

Wij gaan naar de Oostenrijkse Dolomieten, bergsportkamp vanaf een camping daar. Tent mee, mooi meertje en dan heerlijke gaan wandelen (meerdaagse huttentochten) en een beetje klimmen. Het duurt nog 1,5 maand voor het zover is, maar ik heb er al erg zin in.

Angela67

Angela67

02-07-2014 om 13:51

Zweden!

Als de weersvoorspelling goed is, gooien wij de opgooitentjes in de auto en gaan naar Zweden.
Vier jaar geleden hadden we daar bijna 2 weken regen en 1 week heel mooiweer, helaas waren we niet zo mobiel door een grote tent (anders waren we de regen wel ontvlucht).

Dit jaar revenge . De leegte, de bossen, de zee, de meren, de dorpjes/stadjes, eerst Kopenhagen en later hopelijk Stockholm, rendieren, kanoën . . . heerlijke vooruitzichten.

De kinderen zijn ook vier jaar ouder en dat maakt het nog makkelijker om flexibel te zijn met reizen en het kiezen van bestemmingen.

Maar wat doen we als de voorspellingen echt niet goed zijn . . .

gr Angela

Wij

Gaan naar Griekenland. Eerst 3 dagen in een hotel in Athene en daarna nog 3 weken in een nogal eenzaam, afgelegen huis (rust!) met zwembad en niet ver van de zee in de Peloponnesos. Zwemmen, snorkelen, lekker eten en lui doen, en dan af en toe een dagje 'ouwe meuk' bekijken. Ideale combinatie wat ons betreft!

vlinder72

vlinder72

02-07-2014 om 14:51

Frankrijk en Luxemburg

Wij gaan dit jaar eerst een paar dagen naar Luxemburg daarna naar de Ardeche en vervolgens nog naar de Jura.

Ik heb er zo'n zin in.

6 weken Zwitserland

Maar niet uit vrije keus.

Middelste zal daar een intensieve medische behandeling ondergaan. Desalniettemin gaan we er vanuit dat het toch een soort van vakantie gaat worden. Al zal het een heel bijzondere zijn

Ingrid
.

Noorwegen!!

Net terug van een weekje rust en warmte in Turkije. Luieren, lezen en vooral niks doen.

Vanavond boeken we de zomervakantie:17 dagen door noorwegen. Fjorden, bergen, meren en watervallen. Heb er enorm zin in!

Anne Carin

Anne Carin

02-07-2014 om 16:52

Leuk

draadje! Wij gaan eerst een week naar Oostenrijk in de hoop dat we goed weer hebben en een paar mooie wandelingen kunnen maken. Natuurlijk ook lekker genieten van de wiener schnitzels met een lekker oostenrijks biertje erbij! Daarna gaan we nog 2 weken door naar Toscane Italie om te genieten van de zon en de pizza's en we gaan natuurlijk ook een paar mooie italiaanse steden bekijken. Zoon (17) gaat nog gezellig mee!

Katniss

Katniss

02-07-2014 om 18:21

Zweden

Wij gaan rondreizen in Zweden, drie verschillende huisjes op parken. Ik heb er heel erg veel zin in en hoop op mooi weer.

Egel

Egel

02-07-2014 om 19:38

Baltische staten

Wij gaan naar de Baltische staten. Starten in Letland (vliegen er naartoe), dan met autohuur door Letland, Litouwen, terug naar Letland en dan via Estland weer terug naar Letland (jaja…). Tussendoor hotels.
Ik ben benieuwd naar die landen maar ik ben wel een beetje bang dat het niet heel erg leuk is voor de kinderen. Het is toch vaak: 2 dagen een stad zien, 1 dag vrij veel rijden, enz. Ik zoek nog een beetje naar een manier om het leuker voor hen te kunnen maken. Als iemand nog een tip heeft?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

02-07-2014 om 19:47

Kirgizie

Wij gaan naar Kirgizie, in centraal Azië. We gaan daar ondermeer een trekking maken (lopen, bagage op paarden) en overnachten in nomadenkampen. We kijken er erg naar uit!

Thursday Next: wat een goed idee! Ik ben die eerste week ook alleen thuis, zou wel met je willen meefietsen. Maar helaas, topdrukte op het werk.

Nien

Nien

02-07-2014 om 20:07

Thailand

Wij gaan voor het eerst naar een niet Westers land. We gaan 3 weken op avontuur in Thailand. Alleen de vliegtickets zijn geboekt. Verder hebben we wel een idee van wat we graag willen zien en doen maar niets vastgelegd. Zo kunnen we als iets tegenvalt weer weg en daar waar we het leuk vinden langer blijven. En als we moe zijn een dagje in het hotel aan het zwembad hangen. Go with the flow.

leuk

Leuk om te lezen, al die plannen. Krijg er ook wel ideeën van... dus als iedereen nou straks ook nog even laat weten hoe het geweest is!

Thursday Next

Thursday Next

02-07-2014 om 20:34

IJsvogeltje,

je bent welkom, lijkt me leuk! Anders een dagje (of twee) misschien?

Jessica O

Jessica O

02-07-2014 om 21:47

Komend weekend met zoon kamperen in zijn ieniemienie trekkerstentje, heb zelfs een kleiner luchbed moeten bestellen, aangezien 140 te groot is
Maar hij heeft er goed zijn best voor gedaan en dat was de deal.
dan nog 3 weken werken en dan 10 dagen naar het zwarte woud, in de buurt van freudenstad.

Bennikki

Bennikki

02-07-2014 om 23:24

USA

Wat een leuke vakanties! Baltische Staten, Kirgizie, Zweden en Noorwegen, Thailand op de bonnefooi (hopelijk is het wat rustiger daar nu), Griekenland, fietsvakantie in je eentje (moet er niet aan denken, haha), Zwitserland- sterkte, IngridT, hopelijk knapt iedereen er van op!
Wij gaan naar Amerika, Boston, New England, New York en Florida. Rondreis, stedentrip en pretparkvakantie in 3 weken. Iedereen heeft er heel erg veel zin in. We hebben het 12 jaar dichter bij huis gezocht maar nu gaan we voor het eerst met zijn allen vliegen, en ver.

caton

caton

03-07-2014 om 10:46

ivm onrust op het werk

gaan we dit jaar 3 weken naar de Waddeneilanden. Niet zo avontuurlijk maar wel heel relaxed. Volgend jaar gaan we weer verder!

Arawen

Arawen

03-07-2014 om 12:33

Slovenie

Na vorig jaar in Tsjechië te zijn geweest hebben we besloten weer een ex-oostblokland op te zoeken. Beviel namelijk goed. Niet te toeristisch, nog behoorlijk authentiek en qua prijspeil erg interresant.
Dit jaar willen we wat meer bergen dus kozen we voor de 'andere kant van de Alpen': Slovenië. We hebben een stacaravan op een camping gehuurd. Jongste van 14 gaat alleen mee, dus sportieve aktiviteiten met vooral veel andere jeugd zijn van groot belang.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-07-2014 om 14:03

Roggel

En wij gaan naar Roggel.
We hebben een vakantiewoning op een park geboekt. Honden gaan mee. De kinderen willen graag speeltuinen en een zwembad. Wij willen graag een fatsoenlijke accomedatie. En dat is daar allemaal aanwezig.

Wat gaan jullie allemaal avontuurlijke dingen doen!.
Dat zit er hier voorlopig niet in. Mijn man heeft vliegangst en mijn dochter is hopeloos wagenziek. Dus we blijven maar gewoon in Nederland. Wat ik overigens prima vind hoor, ik hoef alleen maar mooi weer te hebben en dan ben ik tevree. Maar zo'n rondreis in Amerika lijkt me wel prachtig

Norway

Norway

03-07-2014 om 14:17

Noorwegen dus!

Door omstandigheden helaas maar een dag of 10. En met maar een wisselmoment. Maar ook ik heb er zin in. Eerst op de boot, dan een aantal dagen in Bergen, dan door naar Kristiansand en vandaaruit weer op de boot naar Noorwegen. Ook ik heb er helemaal zin in!

Ilva

Ilva

03-07-2014 om 16:32

Italië

Heel burgerlijk misschien maar wij gaan (weer) naar Italië met de caravan. We zijn al vaker op deze (kleine) camping geweest maar we zijn vooral toe aan rust, de kinderen vinden het daar geweldig. Dus gaan we weer naar een bekende plek. Heerlijk. Lekker met mijn eigen spulletjes, ik kan niet wachten.

neteret mut

neteret mut

03-07-2014 om 16:50

nog niet zeker

of we gaan en waarheen. We gaan waarschijnlijk wel weg, en dan een week of 2. Waarheen ? Misschien NL kan ook B worden of F. Eigen caravan, dus vrij om te gaan waar we willen en aan reserveren hebben we nog nooit gedaan.

Minthe

Minthe

03-07-2014 om 17:04

Al geweest

Wij zijn al geweest. We hadden de mazzel dat we in april 4 weken naar de VS konden, met toestemming van school. Daar hebben we een prachtige rondreis gemaakt in California en Nevada! In de zomer blijven we dus wat dichter bij huis, misschien een paar weken Duitsland of Frankrijk.. we hebben in elk geval niks geboekt.

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2014 om 20:44

Engeland

We gaan in augustus een week naar Zuid- Engeland, naar het plaatsje Lyme Regis. We hebben een appartement met uitzicht op zee, gaan fossielen zoeken en lekker uitrusten. We reizen met de auto en boot, maar oudste zoon en zijn meisje pakken het vliegtuig, en plakken er op de terugweg nog een paar dagen Londen aan vast. Dochterlief neemt een vriendinnetje mee en jongste zoon verheugt zich op een week alleen thuisblijven en onze dieren verzorgen.

naar...

He Leuk Fiorucci! Wij waren in de meivakantie bij Charmouth en Lyme Regis!
Heerlijk geniet ervan!
Wij gaan eerst 2 nachten naar Normandie, D-Day musea/stranden en daarna 2 weken naar Bretagne, Cote Granite Rose....zin in!

Dalarna

Dalarna

03-07-2014 om 21:33

Ardennen

Wij gaan morgen naar de Ardennen, vorig jaar deden we de reis die Katniss nu gaat doen. Dit jaar heerlijk dicht bij huis, we rijden wellicht net zoveel deze vakantie als toen op de laatste dag van het noorden van Denemarken naar huis toe.

Het weer ziet er alleen zeer slecht uit maar goed, we mogen niet klagen, als uitkomt wat er aan zit te komen wordt dat de eerste verregende vakantie

Volgend jaar willen we naar de UK, we denken altijd al rond de vakantie na over de vakantie van volgend jaar

Dalarna

Dalarna

03-07-2014 om 21:39

oja

Vijf jaar geleden besloten we om nooit langer dan een week op 1 plek te blijven en dat bevalt ons zo erg. Na een week gaan we gewoon wéér op vakantie De jongens zijn dan weer nieuwsgierig waar we nu weer naar toe gaan en dat is best leuk. Nu blijven we voor het eerst twee keer dicht bij elkaar (zuid en noord Ardennen) maar het blijft leuk zoiets. Vorig jaar sliepen we door de bootovertochten in 13 nachten op vijf plaatsen en dat was wel erg vaak verkassen maar voor een keer was dat ook wel leuk.

eas

eas

03-07-2014 om 22:31

ook dichtbij

http://www.parclesetoiles.com/

Omdat viervoeter ook meegaat willen we niet erg lang rijden. Dit jaar bungalowpark in Blaimont, Ardennen. Alleen jongste gaat mee en die hoeft itt anderen,lees ik, geen drukte van leeftijdsgenoten. Heel sociaal maar op vakantie even niet

Vakantie!

Vakantie!

04-07-2014 om 09:27

Frankrijk

Een aantal dagen Disney in een hotel daarna lekker in Frankrijk aan zee op een camping! Zin in!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.