Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

20-10-2015 om 22:20

Wat is leuk in Rotterdam?

Om een haat-liefde verhouding met Rotterdam te krijgen zoek ik tips voor aparte winkels, leuke wijken enzovoort. De Koopgoot en de Markthal kennen we, net als de Witte de Withstraat. Wie heeft tips waar ik moet zijn? Ik ga het liefst morgen.

Zuidplein

Winkelcentrum Zuidplein, Groene Hilledijk, Kruiskade, Mathenesserweg, Delfshaven, Het Oude Noorden. Mooie wijk met musea en leuke eetgelegenheden: Scheepvaartkwartier/Het Nieuwe Werk. Kun je ook meteen Het Park en de Euromast zien.

En als Rotterdam je te veel wordt: vanaf Willemsplein Fast Ferry naar Dordrecht nemen. Vaartocht van een uur, met erg mooie dingen onderweg te zien. En Dordrecht is een mooie middeleeuwse stad.

Ja De waterbus

Kun je gewoon met je Ov chipkaart op.

Haat-liefde?

Zuidplein is de troostelooste troosteloosheid die er maar is. In het Oude Noorden is de Zwaanshals wel leuk, als je van koken houdt zitten daar allemaal panden van Het Kookpunt waar je werkelijk alles kan vinden dat met eten en drinken te maken heeft. Lekker lunchen of thee drinken kan je bij Lof der Zotheid. Wat ook leuk is, is Katendrecht. Via de Erasmusbrug en het Koninginnehoofd (waar o.a. Hotel New York zit) kan je via de loopbrug naar de overkant. Daar zitten in een groot pakhuis waarvan ik de naam even niet meer weet allemaal zaakjes die ambachtelijk bier brouwen, brood bakken en kaas maken, je kan er aan binnen of aan de kade eten en drinken. Op het Deliplein er achter zijn vaak activiteiten, optredens, festivalletjes. Vanuit daar kan je doorlopen via de Walhallalaan, waar wat bijzondere rijtjeshuizen staan omdat dat vrije kavels waren, naar de SS Rotterdam.

Waarom wil je een haat-liefde relatie met Rotterdam, waarom niet gewoon alleen liefde?

skik

Juno

Juno

21-10-2015 om 10:12

Skik

Omdat ik nu na al die jaren nig steeds niet weet hoe snel ik er weg moet komen. Van iedereen hoor ik hoe leuk het moet zijn maar ik ben er liever niet.
Ongetwijfeld zijn er leuke stukjes, dat kan niet anders maar ik weet ze niet te vinden. Leek me een mooi doel voor in de herfstvakantie om Rdam wat beter te leren kennen.
Naar haat-liefde is al een enorme promotie .

Krullevaar

Krullevaar

21-10-2015 om 11:39

Nou

ga dan alsjeblieft niet naar Zuidplein! Daar wil je nog niet dood gevonden worden en knapt je verhouding met Rotterdam niet van op.

Verder weet ik ook niet veel tips. Rotterdam is booming nu, maar de leuke plekken kan ik ook maar niet ontdekken. Markthal, ss Rotterdam.. allemaal leuk voor een keertje, maar niet per se dingen om naar terug te keren.

Ad Hombre

Ad Hombre

21-10-2015 om 12:12

Skik

"Lekker lunchen of thee drinken kan je bij Lof der Zotheid. "

Lof der Zoetheid volgens mij (woordspeling!) (lof der zotrheid is Haagse kak)

Er is echt weinig leuks aan het Zuidplein. Een soort Hoog Catherijne maar dan nog erger.

Ad en Juno

Lof der Zoetheid inderdaad! Op zich kan het gunstig uitpakken om eerst een uur door Zuidplein te lopen, dan is alles daarna een verademing.

Juno, je kan je haat ook lekker koesteren en een dagje naar Den Haag gaan. Desondanks: wat in Rotterdam ook nog wel aardig is, is een wandelingetje over de Parklaan, Westerkade, Calandstraat naar de Veerhaven. Ligt allemaal naast Het Park. Achter de Veerhaven zit het Wereldmuseum, Loos is wel een leuk grand café daar, of je neemt de watertaxi of de Erasmusbrug naar de overkant voor een kop koffie in Café Rotterdam, de lounge van bios Lantaren/Het Venster of Hotel New York. Op dat stukje zit ook het fotomuseum in pakhuis Las Palmas. De markthal vind ik lelijk, het Centraal Station het mooiste gebouw van de hele wereld. Het kan ook wel interessant zijn om 'op safari' te gaan naar wijken met een slechte naam zoals de Tarwewijk of Spangen. En als je het echt niet meer weet kan je altijd nog naar de dierentuin.

Ik woon sinds ik 11 maanden oud ben in Rotterdam, de stad is de laatste jaren wel een stuk leuker gevonden, maar ik zal niet zo gauw tegen toeristen zeggen dat ze Rotterdam moeten bezoeken omdat ze anders echt iets missen. Maar dat vind ik voor een hoop andere steden die in tijdschriften aangeprezen worden of waarvan vrienden zeggen dat je daar echt eens een keertje heen moet. Ik was gisteren in Lille, ik vond het mwoa. Nederlandse steden die als bezoekwaardig worden gezien zoals Maastricht, Breda, Deventer, Nijmegen, ik ben er meestal sneller klaar mee dan mijn bezoek duurt.

skik

Krullevaar

Krullevaar

21-10-2015 om 14:08

skik

Die steden die 'in' zijn en waar je zgn heen moet volgens de media, worden gewoon bepaald door de stad met op dat moment het grootste budget voor citymarketing. Allemaal betaalde advertorials en gesponsorde press trips. Rotterdam doet het goed momenteel, maar gooit er ook veel geld tegenaan. Zodra dat stopt omdat de gelden anders worden verdeeld, is de stad weer uit de mode.

Tonny

Tonny

21-10-2015 om 22:09

Skik - helemaal mee eens!!!

Kleine aanvulling: als je leuk gezelschap hebt, wordt zelfs de droevigste omgeving nog een plaats vol leuke excursiepunten. En, ben je nog in Rotterdam geweest TS.

Zuidplein was een bezienswaardigheid toen ik brugklasser was. Heel lang geleden dus. Ik ben benieuwd waarom Dirksmama deze suggestie deed. Het enige grappige bij Zuidplein zijn de meer dan levensgrote beelden/mensfiguren buiten.

Oh ja, leuk: de fiets-Maastunnel!!

jump

jump

26-10-2015 om 20:23

kangoo jumpen

deden wij afgelopen week met ons gezin in Rotterdam!
Het was een groot succes met 3 kinderen van 8,11 en 14 jaar. Wij net zo.
Het zijn schoenen met een vering; je kunt hardlopen, springen en het voelt heel licht.
Standaard tochtje gemaakt over de erasmusbrug, terug met de boot.
Ik mag denk ik geen linkje geven. Moet je even googlen. Was ook betaalbaar; 10 euro pp voor een uur. Meen 15 euro voor 2 uur.
Uurtje was voor ons genoeg. ertegenover staat een grote loods waar je allerlei hapjes kunt eten. 'Zuiver, puur'eten. Loods was echt een aangeklede loods. Klein boekwinkeltje, slager, bakker, wijnhuis, kaasmaker ed. We hebben ons er kostelijk vermaakt.
Echt een aanrader, leuke middag gehad!

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

27-10-2015 om 08:53

linkjes

Natuurlijk mogen jullie linkjes geven. We verwijderen alleen standaard alle reclame van mensen die zich net geregistreerd hebben. Als jullie zoiets zien lezen wij dat graag in onze mailbox via contact forumbeheer rechts bovenaan.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.