Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

1 overnachting richting zuid frankrijk

We gaan de komende zomer 2009 naar de midi pyrenee. dit willen we in 2 dagen doen omdat het een reis van 12 uur is. Wie weet een goeie tussenstop (overnachting)!

Gr. Leen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

22-11-2008 om 21:09

Info

Iets meer info is wel handig... welke route neem je en waar in de buurt wil je stoppen, zoek je een hotel, chambre d'hote, camping? Voor hoeveel personen? Welke eisen stel je, b.v. moet er een zwembad bij zijn?
Er staat veel informatie op de site camping-frankrijk.nl, kijk bij "overnachten onderweg".
Kari

sita

sita

23-11-2008 om 20:35

Tip waar wij zijn geweest

http://leboisfontaines.chez-alice.fr/index2.htm

Hier zijn wij geweest in 2006 toen we naar zuid frankrijk gingen (molieres). Het was erg mooi en prima verzorgd alles!!

Toch in 1 keer?

we zijn afgelopen zomer in frankrijk geweest, 12 tot 14 uur gereden...eerst zouden we ook een tussenstiop maken met overnachting, tot we bedachten dat dat zou betekenen dat je twee keer lang in de auto moest, en 6 uur auto is ook veel, dan dus slapen ergens en dan de volgende dag weer in de auto zo lang en brak en wel je eerste dag in... ik vond het heerlijk zo, we zijn smorgens vroeg vertrokken en waren savonds om half negen in frankrijk, kids in het zwembad en daarna lekker naar bed en wij na een wijntje en wat lekkers ook, de volgende dag iedereen uitgerust, auto en spullen uitgepakt...
ik weet niet hoe oud je kinderen zijn ...maar het is het overwegen waard het wel te doen...

amk

amk

24-11-2008 om 14:31

In 1x niet veilig

het is niet voor niets dat de ANWB en andere organisaties dit afraden. Als het kon mag je dat aan mijn neefje vragen die helaas door een nachtelijke aan-1-stuk-doorrijder is aangereden en overleden. De persoon was na de lange dag achter het stuur in slaapgevallen.

Er zijn sites bv die van de accor groep waar je je route kan aangeven en dan kun je aan de hand daarvan je hotel zoeken. Is mij goed bevallen.
Ik ben dit jaar 2x gestopt bij Orleans ongeveer een half uur / drie kwartier onder Parijs. Was een leuk hotel met een ruime parkeerplaats waar dochterlief zich heerlijk heeft uitgeleefd terwijl ik op het terras zat.
Met een restaurant berekend op kinderen. Het is iets van de snelweg maar in een dorp.

groet,
Angela

reina

reina

24-11-2008 om 15:47

Amk (beetje ot)

Ik ben het helemaal met je eens. Ik ken ook iemand die het afgelopen zomer ternauwernood overleefd heeft omdat zijn moeder achter het stuur in slaap gevallen was. Jouw neefje is zelfs omgekomen, afschuwelijk! Ik doe liever een dag langer over mijn reis dat dat er een grotere kans op ongelukken is.

Mamasan

Mamasan

24-11-2008 om 16:15

Ook via accor

Ik heb ook een aantal malen geboekt via accor.com. Je kunt dan zoeken op hotels in verschillende prijsklassen die op je route liggen. Ik heb zelf de laatste keer gekozen voor het Mercure in Orléans. Vond ik achteraf geen verstandige keuze want het was niet echt op kinderen gericht. Ik had een stuk goedkoper uit kunnen zijn Ik ben vorig jaar trouwens wel in een keer terug gereden. Dat was eigenlijk best goed te doen, maar ik heb het heel relaxt aangepakt. Rond 10.00 uur vertrokken met de instelling dat ik een hotel zou nemen als ik het niet meer zou trekken.

Inge M

Inge M

24-11-2008 om 20:27

Hangt wel af van het aantal bestuurders

Als je met 2 volwassenen afwisselt, kun je heel verantwoord een hele dag rijden. Na elke 2 uur wisselen van rijder dus.
Wat wij ook wel doen is elk uur wisselen (pauze is in dat geval niet nodig elke keer). Dan wordt het nooit te saai. Je rijdt even een kleine parkeerplaats op, wisselt van rijder, en rijdt weer door. Eigenlijk bevalt dat nog beter dan lange stukken.

reina

reina

25-11-2008 om 06:55

Inge (ot)

Je hebt natuurlijk gelijk, dat 2 mensen langer kunnen rijden dan 1 alleen, maar je rust toch echt minder uit in de auto dan wanneer je thuis op de bank zit of in bed ligt. De ouders van de jongen die dat ernstige ongeluk had waar ik over schreef reden ook om-de-beurt, toch viel een van hen tijdens het rijden in slaap.

Maylise

Maylise

25-11-2008 om 13:27

Grens

12 uur is voor mij een beetje de grens. Korter dan 12 uur rijdt ik in een keer, langer dan 12 overnacht ik onderweg. Ik vind 6 uur persoonlijk vrij weinig om op een dag te doen en als je langer door rijdt dan hoef je de volgende dag nog maar een paar uur en dan had je dat net zo goed in één keer kunnen doen.

Het hangt natuurlijk wel af van de instelling waarmee je op weg gaat. Als je gewoon relaxed wilt doen en van de reis ook al vakantie maken is het prima. Dan zou ik ook niet in een snelweg hotel gaan zitten maar een leuk pension boeken op een mooie plek. Na 8 uur gereden te hebben bijvoorbeeld heb je tenslotte nog alle tijd om daar even van te genieten.

Snelweg hotels neem ik meestal Accor en dan vooral graag Ibis. De keuze voor Accor is vooral dat ik een klanten kaart van hun heb en dus wat korting krijg. Ibis vindt ik altijd een fijn hotel met goede prijs/kwaliteit verhouding.
Met Etap heb ik ook prima ervaringen. Het ontbijt is daar minder goed dan bij Ibis en het is allemaal veel kleiner, vooral de douche. Alleen als ik langs de snelweg overnacht is het puur om te slapen dus maakt het me allemaal niet zoveel uit. Etap is ook een stuk goedkoper dan Ibis

12 uur kan ik op zich wel rijden in mijn eentje maar liever inderdaad als ik kan afwisselen. Niet om het uur trouwens zoals iemand hier boven schreef. Als ik met man ben wisselen we meestal om de drie à vier uur. Dan heb je tussendoor ook echt de tijd om even uit te rusten.

Maylise

Mactrees

Mactrees

26-11-2008 om 14:21 Topicstarter

In 1x geen optie

We zijn met 2 auto's dus 2 gezinnen. In 1x rijden is voor ons geen optie. De reistijd is zonder tussenstops 11.30 uur en met dus al gauw 14 uur.
We willen niet over Parijs rijden maar via Macon, Dijon, net voor Lijon richting Clermond-Ferand en dan naar onderen. wij denken dat dat rustiger is als over Parijs. Ik denk dat ik daar nog een draadje over open!

Ik ga alle adreesen die ik gekregen heb eens na! In ieder geval bedankt voor jullie reacties!! Heel fijn.

Groet Leen

Mactrees

Mactrees

26-11-2008 om 14:22 Topicstarter

Nog effe..

Wij gaan naar in Brac L'albugue.

Inge M

Inge M

26-11-2008 om 21:38

Reina

Klopt, in slaap vallen is heel gevaarlijk. Maar daar hoef je niet lang voor te rijden. Wat zonnenschijn en een after lunchdip is ruim voldoende.
Op tijd voelen dat je in slaap valt is dus het belangrijkst. Dat gebeurt mij soms al bij een rit van een uurtje. En dan moet ik dus maatregelen nemen en niet gewoon doorrijden.

steffie G

steffie G

26-11-2008 om 22:29

Tja...

Iemand bij ons uit het dorp, is na een fatsoenlijke nachtrust om 8.00 vertrokken richting zuiden,maar 2 uur later is hij in slaap gevallen, alles total loss, auto, geleende caravan....... gelukkig was het gezinnetje nog helemaal heel!Iedereen stond voor een raadsel.

Daar zou ik veel langer over doen hoor

Vakantie begint als de voordeur dicht is. Wij wonen onder de rook van Rotterdam, maar vaak is onze eerste overnachting ergens bij Lille (iets meer dan 2 uur rijden) en daar lekker in het zwembad bij het hotel of lekker de hypermarche in, en de volgende dag verder. Zo'n beetje tot Orleans of zo en daar 2 nachten, zodat we een dag hebben om de omgeving te bekijken.

Deze zomer zijn we op de terugreis wel in een dag van Freiburg teruggereden, maar daar hebben we met leuke tussenstops en rustpauzes ook lekker heel lang over gedaan.

Overnachtingstip

Alle Franse McDonalds hebben gratis Wifi. Wij zaten dus lekker bij een hamburger even op booking.com voor de volgende nacht te zoeken.

Mactrees

Mactrees

27-11-2008 om 08:36 Topicstarter

Dirksmama

Dus je kun eventueel op de bonnefooi? Wij zijn wel met 9 personen (4 volwassenen en 5 kinderen onder de 12 jaar). Het zou al een hoop schelen als we niet vroeg hoefde te boeken maar bijv. net voor vertrek. Ik heb dus geen flauw idee hoe dit werkt.

Gr. Leen

Nog nooit anders gedaan

We gaan gewoon naar zo'n boekingssite, tikken gewenste data, bestemming en kamers in en kijken wat er opkomt.

mopperkont

mopperkont

28-11-2008 om 14:45

Chateau de la beuvriere

Twee jaar geleden hebben we hier overnacht, niet zo duur als het klinkt, maar wel een heel echt chateau! Ik weet niet hie het nu is, ze zaten in een soort overgangsfase. Er was ook een zwembadje bij! Voor avondeten moesten we een paar kilometer rijden. IK heb het uit het gidsje "logeren langs de autoroute" het ligt aan de route orleans-montpellier bij Vierzon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.