Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Angie Brems

Angie Brems

20-04-2009 om 12:18

2de hands caravannetje kopen waarop letten?

Hoi,

Wij hebben een bod gedaan op een caravan (het zou onze eerste zijn) en mogen hem binnenkort natuurlijk eerst eens gaan bekijken. Wij zijn op het vlak van kamperen geen beginners, maar hebben nog nooit van ons leven een eigen caravan gehad of er mee op reis geweest. Dus waar moeten we extra op letten, wat is belangrijk en wat juist niet. Wij zijn met ons drietjes, het is geen grote caravan, hij is van het merk chateau en heeft zo een grote rondzit waar je dan 1 groot bed van maakt en een keuken die aan de kant staat dus geen middenblok-keuken. Zoon is 14 dus slaapt al regelmatig in tentje, is ook wel handig, ach ja eigenlijk vinden we het best eng hoor, wat als ze ons een loeder van een caravan in onze nek draaien en wij hebben het niet door ??? Waar let je dus op ?
Groetjes Angie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

20-04-2009 om 14:00

Laten keuren.

Hoi Angie,
Wellicht is het goed om de caravan te laten keuren bij een Focwa bedrijf. De Pack keuring kost 45 Euro en dan weet je tenminste zeker of je er goed aan doet.
http://www.caravans.net/techniek/onderhoud.php
M.

Leuk model!

Hoi Angie,

Leuke caravan! Ik heb zelf ook dat model gehad alleen merk homecar.

Als je gaat kijken kun je vragen of hij in onderhoud is geweest. Zo niet is het lastig. Je kunt hem laten keuren maar dat gebeurd nooit zoveel bij oude caravans die op MP worden aangeboden.
Waar je op moet letten is vocht. Dit zie je snel genoeg. Trek alle kastjes open. Ook goed onder in de banken kijken.

Ik weet niet wat de prijs is maar zelf koop ik dit soort dingen liever bij een bedrijf omdat je dan garantie hebt en een keuring kan afdwingen. Vaal zie je ook problemen niet. Vooral de banden is gevaarlijk omdat er met het oog niets te zien valt.

Vera*

Vera*

20-04-2009 om 16:28

Banden

Je kunt op de banden kijken wat de productiedatum is. Op de band staat een weeknummer met jaartal. Als de banden al ouder zijn dan kun je denk ik ook weten dat de caravan geen keurings-/onderhoudsbeurt heeft gehad. Voor de tempo 100 ontheffing (Duitsland) mogen de banden niet ouder zijn dan 6 jaar.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-04-2009 om 19:47

Bij een dealer

gekocht, ons 2e handsje van 1989....3000 euro en we gaan er zaterdag voor de 3e keer mee weg....Dealer heeft hem toen helemaal nagekeken en vorig jaar hebben we de bandjes vervangen....voorlopig kan ie weer even mee....Kijk goed naar gewicht dat achter je auto mag, en laat je goed informeren, want er is wat veranderd, de kilo's die in je auto mogen tellen ook mee, en je mag zonder E-rijbewijs niet boven de 3500 kilo uitkomen (auto + belading + caravan + belading =< 3500 kilo, dan mag je nog met alleen ....En goed kijken wat het kogeldruk gewicht van je trekhaak is. 50 kilo is niet veel en daar zit je al gauw aan als je gasfles voorin de dissel staat. 75 kilo is echt wel nodig.

Angie Brems

Angie Brems

21-04-2009 om 10:56

Nog wat extra....

Het is een caravannetje van juni 92, inclusief een voortent, fietsenrek, stabilisator op trekhaak (ken ik niet echt) en ze gaan met ons bod van 1800 euro akkoord. Hopelijk doen we er goed aan. Stel nu dat hij geen keuring heeft ofzo (wij zijn van Belgiƫ) hoe kun je dan zien dat hij onderaan, dus de as en die koppeling voor hem aan je trekhaak vast te hangen enzo nog goed is ?

Goeie tip van die gasleiding, zullen we zeker doen.

Groetjes Angie

Nasha 1st

Nasha 1st

22-04-2009 om 23:41

Laten keuren

bij een dealer

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.