Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

2e hands caravan

De knoop is doorgehakt, we gaan een caravan kopen.
Bij dealers koop je een gekeurde caravan, maar wat houdt zo'n keuring eigenlijk in. De prijzen bij dealers zijn flink hoger dan die bij particulieren. Wat zijn de (zwakke) punten waar je bij de koop op moet letten ? Trekkracht, indeling en grootte enz, daar zijn we al uit.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

03-01-2010 om 22:59

Gasleiding

en de drukregelaar. Die moeten goed zijn. Electra is ook wel prettig als die in orde is en de verwarming.

Vocht

Laat een goede vochtmeting doen en de aankoop keuring altijd door een ander bedrijf laten doen is mijn ervaring.

gr Ingmyr

Aïda

Aïda

04-01-2010 om 09:31

Bodem

Wij kijken dan naar de bodem of die nog goed is, inderdaad of er geen vocht is binnenin de caravan.
Wij plaatsen altijd een nieuwe gasslang en een nieuwe waterslang.

Shonagh

Shonagh

04-01-2010 om 17:55 Topicstarter

Bedankt

Als je een caravan van een particulier koopt, is dan niet vreemd naar een dealer te stappen en vragen een keuring te doen ?

Puck2

Puck2

05-01-2010 om 12:47

Nee

Het is niet vreemd om naar een dealer te stappen. Je kunt met de koper afspreken dat je hem pas koopt als hij helemaal goedgekeurd is of je kunt hem eerst zelf kopen en dan door de dealer laten keuren.

Nee hoor niet vreemd

Ik zou hem zeker eerst laten keuren voor de koop door gaat.
heb inmiddels helaas de ervaring dat wij een caravan kochten bij een dealer en later bleek dat er een heel groot vocht probleem was. Garantie was net verlopen en dealer wilde ons niet verder helpen.
Wij hebben onze caravan toen te koop gezet met de melding van het vochtprobleem.
Hij was gauw verkocht en mensen hebben het zelf laten repareren en zijn erg vlij met hun aankoop en wij met onze nieuwe.

Dus ik zou zeggen eerst keuren door een ander en dan pas kopen.

Puck2

Puck2

06-01-2010 om 17:28

O jee ingmyr

Toch hopelijk niet bij de caravandealer in je woonplaats hoop ik. Daar laten wij onze caravan keuren. Als ze al caravans met mankementen verkopen dan vraag ik me af in hoeverre ze betrouwbare keuringen uitvoeren....

Puck

Nee niet hier in onze woonplaats die wees ons juist op het probleem en was al aan het zoeken hoe hij ons kon helpen. Heb hier alleen maar goed ervaringen .

Blijft een gok

Ik denk dat je vooral naar een goed merk op zoek moet gaan. Zelf heb ik vorig jaar een 33 jaar oude Eriba pan gekocht, (bijna met knikkende knieen, je weet het nooit) Waar ik vooral naar heb gekeken is de onderkant, de binnenkant van de kasten en opbergruimtes, de elektriciteitsdraden, de banden en de oplooprem. Koken doe ik toch niet ín de caravan, dus de gasslang daar heb ik niet naar gekeken. Bovendien kosten dat soort dingen niet zoveel, dus daar kun je je geen buil aan vallen.
Afgelopen zomer dus voor het eerst deze caravan gebruikt, en je merkt gewoon dat het geen "troep" is wat je mee hebt.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.